Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen sairas ja mies ei auta

Vierailija
03.03.2026 |

Sairastamme koko perhe flunssaa. Mies selvisi reilun vuorokauden kuumeella, minä olen ollut nyt yli viikon kipeänä ja keuhkoputken- ja poskiontelontulehdukset on päällä. Lapset siinä välillä. Mies tuntuu olevan ihan välinpitämätön sille, että me muut, erityisesti minä olemme sairaana. Ei halua tuoda mulle vettä tai nenäliinoja sohvalle ja hermostui, kun tuossa klo 11 aikaan sanoin lasten tarvitsevan aamupalaa. Sanoin, että syöminen tuntuu vaikealta ja haluaisin helposti syötäviä ruokia x tai y. Mies sitten ryhtyi laittamaan omaan makuunsa sopivia ruokia, joissa on paljon mausteita ja valkosipulia. Olen kuulemma kohtuuton ja voin itse laittaa omat ruokani. Suuttui myös siitä, kun kysyin voisiko tyhjentää ja täyttää astianpesukoneen, koska puhtaat astiat oli lopussa. Teki sitten kuitenkin. Miksi tuo käyttäytyy noin epäempaattisesti?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaahans, eli sinulla on sekä nuhakuume, että spitaali? ei saa mitään tehtyä, kun kädet voi irrota. luuleeko joku, että jos mies käy töissä, ja tulee kotiin passaamaan ylipainoista sohva-manaattia, jonka päivän tehtävä on maata liikkumatta, ja ulista vauvapalstalle, mikä miessika se tuollainen on, niin ettei tällaisesta hermostusi?

Vierailija
22/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avioliitossa ei ole kyse keskinäisestä tuesta ja toveruudesta, sitä ei kannata jatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh,mä luulin että oikeesti sairas! Ootahan jos sairastut vakavasti,invalidisoidut vaikkapa. Silloin tään tyyppiset puolisot puhkeavat kukkaansa! Yksin olet vaikka yhdessä asuisittekin. Nim. Kokemusta on

Vierailija
24/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi auttaa? Ei se toimi toisinkaan päin. Silloin vaan ilkutaan miesflunssasta yms.

Vierailija
25/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanlainen tilanne.

Olen esimerkiksi sairastunut niin, että olin vatsan alueen leikkauksessa ja toivuin 11 päivää sairaalassa; sain ravinnon suoneen ym. Kotiutumisen jälkeen olisin tarvinnut tiettyjä ruoka-aineita kaupasta, ja miehelle oli äärimmäisen vaikeaa tuoda niitä minulle.

Tuo on erittäin tyypillistä miehille. 

Jos mies sairastuu vakavasti, vaikkapa syöpään, saattaa avioliitto silti useinkin jatkua. Jos vaimo sairastuu, on tilastollisesti suuri todennäköisyys, että kyseinen pariskunta päätyy eroon. 

Vierailija
26/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kylmän tyypin kanssa yhdessä, jolla ei ole empatiaa eikä eläydy muiden tilaan? Todellakin apu olisi hyvä. Äitisi auttaisi mieluusti tai muu sukulainen.

Äiti on kuollut.

Vierailija
27/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet on kylmiä ja itsekkäitä. Itse en saanut mitään apua kumppanilta vauvavuotena. Kerran kävi kaupassa hän meille, eikö silti tuonut mitä pyysin. Hoidin sitten kaiken itse.

Vierailija
28/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kuitenkin jaksat naputella.  Silloin varmaan saat itsekin vesilasillisen haettua. Alkaisi minuakin ärsyttää päivästä toiseen hypyttäminen. 

Vierailija
29/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin leikkauksessa ja yön sairaalassa 30 km päässä kotoa. 

Mies ei laittanut yhtään viestiä eikä soittanut.

Kotiutumispäivän iltana taksissa tuli viesti puhelimeen "pitääkö tulla hakeen." Vastasin "oon matkalla". 

Idiootti se oli. Tuhlattuja vuosia.

Vierailija
30/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääh,mä luulin että oikeesti sairas! Ootahan jos sairastut vakavasti,invalidisoidut vaikkapa. Silloin tään tyyppiset puolisot puhkeavat kukkaansa! Yksin olet vaikka yhdessä asuisittekin. Nim. Kokemusta on

Kerro enemmän

Vierailija
31/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaahans, eli sinulla on sekä nuhakuume, että spitaali? ei saa mitään tehtyä, kun kädet voi irrota. luuleeko joku, että jos mies käy töissä, ja tulee kotiin passaamaan ylipainoista sohva-manaattia, jonka päivän tehtävä on maata liikkumatta, ja ulista vauvapalstalle, mikä miessika se tuollainen on, niin ettei tällaisesta hermostusi?

Ei mies käy töissä.

Vierailija
32/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ap:lla todella itsekäs ja ajattelematon mies! Ilmeisesti kyseessä huusholli, jossa vaimo/äiti hoitaa ihan kaiken ja mies elelee kuin täysihoidossa.

Vierailija
33/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska ukko.

Vierailija
34/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni auttaa minua aina sairaanakin. Käy apteekissa ja tekee kyllä ruokaa. Tuossa on apteekki noin 70 metrin päässä meidän asunnosta joten ei ole pitkä matka tosiaan.

Annaksä peräsuolta?

Vierailija
35/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut monta flunssaa elämäni aikana, myös jälki tauteja, ei auta märistä mies käy töissä ei ole passaamassa kotona. Olen ollut töissä varastolla poskiontelon tulehduksessa, miksen olisi ollut ? Jännä miten jotkut heittäytyy avuttomiksi kun on pikku pupu, soita äitis apuun 

Vierailija
36/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä taas yksi esimerkki "voimaantuneesta" naisesta. Säälittävää.

Vierailija
37/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puoliso ja lapset ovat kipeänä niin terve puolisko hoitaa ja huolehtii....jos päänuppi on terve.

Juuri noissa tilanteissa sekin mitataan.

Vierailija
38/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut naiset valitsee miehen  komean ulkonäön eikä luonteen perusteella. Sen takia saitkin surkimus miehen joka ei auta sinua.

Mulla on ihan ruma ukko, mutta ei se kyllä myöskään välitä tehdä ruokaa tai muutenkaan hoitaa jos olen sairas. 

Mun ukko on tuota vanhaa mallia, jotka aika usein toimii noin. Ovat itse terveenäkin passattavia, mutta ovat sitten tumput suorina, kun pitäisi joskus huolehtia hetki esim sairaasta puolisosta. Ei pelaa ruokahuolto eikä osaa huolehtia lapsista.  Meillähän ne on ja aikuisia. 

Luulin, että tuon tyyppiset miehen on jo nuoremmissa sukupolvissa historiaa. 

Sisareni mies oli vielä pahempi versio. Ei käynyt edes katsomassa onko siskoni hengissä jos sisko sairastui. Joskus sisko oli kuullut, että mies kolistelee keittiössä ja mennyt toivorikkaan katsomaan, niin tiskialtaassa oli käytetty puurokattila ja lautanen, mutta puuroa oli keitetty vain miehelle itselleen ja mies häipynyt töihin. 

Eikä tämä ole edes keksittyä vaan ihan tosi.

Vierailija
39/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puoliso ja lapset ovat kipeänä niin terve puolisko hoitaa ja huolehtii....jos päänuppi on terve.

Juuri noissa tilanteissa sekin mitataan.

Tämä. 

Itselle ei tulisi mieleenkään jättää huolehtimatta sairaista perheenjäsenistä, mutta kyllä meilläkin mies aika huonosti huolehtii. Lapset jättää herkästi minun hoidettavaksi, vaikka olisin itsekin sairas , mutta jos joten kuten pysyn vähänkin aikaa pystyssä, niin pitäisi sitten ruokkia ja huolehtia lapset. 

Helposti huoleehtii vain itselleen ruokaa, pitää erikseen sanoa, että mullekin pitäis hommata jotakin. 

Mies myös on sitä mieltä, että olipa tauti mikä tahansa, siitä pitää parantua päivässä. 

Jos on kaksi päivää kipeänä mies jo ihmettelee, että onpas kumma tauti, kun ei mene ohitse :D

Vierailija
40/55 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

👵🏻: Ai ai voi voi yhyy yhyy ai ai voi voi!

#naisflunssa