Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Master Chef Suomi 2026 - OFFICIAL

Vierailija
03.03.2026 |

Tänään alkoi Master Chef Suomi 2026. 

Tuomareina Henri Alén, Helena Puolakka ja Vappu Pimiä.

Formaatti on hieman muuttunut edellisiltä kausilta. Toivotaan, että se tuo lisäpotkua tälle kaudelle!

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Masterchef Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1311)

Vierailija
161/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on häirinnyt Helena Puolakan ylemmyyden tunne/ snobismi,, anglismi ja sössöttäminen. Viimeisimmässä jaksossa töksäytti hermostuneelle ja jännittyneelle kilpailijalle, joka kertoi olevansa "ihan paniikissa "Nyt on turha kiukutella!". Hän on varmaan taitava tekemään ruokaa, muttei ihmisten kanssa vuorovaikutuksessa.

Katsomme varmaan eri ohjelmaa. Helenan masterclass oli oikein hyvä. Hän myös hyvin tsemppasi ja ohjeisti kilpailijoita pysymään fokuksessa heidän suorituksissaan.

Vierailija
162/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on ammattina juontaja, tietenkin hakeutuu juontajan pesteihin. Jos on kassahenkilö, hakeutuu niihin töihin. 

No mitä sitten tekee tässä master cheffissä. Ohjelma kun ei mitään juontajaa tarvitse, ole koskaan tarvinnut minkään maan versiossa.

Voi pyhä yksinkertaisuus. Katsokaa Teletappeja, lienee sopivampi ohjelma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo homma Pimiällä jos vertaa ttk ohjelmaan. Helppoa vaan maistella ruokia ja jotain sanoa.

Vierailija
164/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tässä ohjelmassa kokataan!

Vierailija
165/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi jaksoa nyt katsottuna. Suosikkeja ei vielä ole tullut. Yleensäkin mulla menee useampi jakso ennen kuin muodostuu kilpailijoista selkeämpi kuva. Olen siinä mielessä itsekäs katsoja että pidän mieluiten sellaisten kilpailijoiden puolia, jotka tekevät mieleistäni ruokaa. 

Eilisistä ruuista mieluiten olisin varmaan maistanut sitä tomaattiannosta, oliko sen nimi nyt Oodi tomaatille. Ikävä että ne arancinit menivät pieleen. Liharuoat jäivät vähän mitäänsanomattomiksi. Zahran kokkauksia odotan mielenkiinnolla. Jäi mietityttämään mitä tuomarit tarkoittivat sanoessaan Jaylle että haluavat voimakkaampia kongolaisia makuja - mitä he oikeasti tietävät kongolaisesta keittiöstä. Jos tietävät jotain, niin olisivat voineet olla konkreettisempia palautteessaan.

Sitten vielä mikä ärsytti. Joidenkin kilpailijoiden pukeutuminen. Keittiötyöhön ei sovellu hihattomat paidat, keinokuidut eikä leveähihaiset paidat. Myös pitkät hiukset parempi pitää kokatessa kiinni. Helenakin kokatessaan piti hiukset kiinni ja avasi ne vasta tuomarointiosiossa.

Vierailija
166/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa vaikka Vappu ohjelmassa. Kaikista ohjelmista aina joku löytää kuinka hirveä on juontaja. Sitä samaa vuodesta toiseen. 

Vierailija
167/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa vaikka Vappu ohjelmassa. Kaikista ohjelmista aina joku löytää kuinka hirveä on juontaja. Sitä samaa vuodesta toiseen. 

Näinhän se menee, koskaan ei ihan kaikki ole tyytyväisiä. Itse yllätyin miten hyvin Vappukin osaa olla "hieman taustalla". Pelkäsin, että vouhottaa suuna päänä. Siis silloin, kun ilmoitettiin hänen olevan mukana. Mutta itse ruokaan: muutamien meriantura näytti kyllä niin hyvältä, että olisi tehnyt mieli maistaa. Enkä ole koskaan moiseen kalaan ennen törmännytkään. Nimen olen toki kuullut.

Vierailija
168/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsiistejä on tosiaan osa kilpailijoista. Hiukset roikkuu auki, etutukka löyhyää valtoimenaan sillä yhellä nuoremmalla naisella ja sinipäinen nainen topissaan vähän äklöttää. Jollain oli myös rannerenkaita. Yök. 

Vierailija
169/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kiinni ja vaatteisiin hihat !

Mikä tässä on niin vaikeaa, mikä?

Saako ravintolan keittiössä esiintyä tuon näköisinä kuin osa kilpailijoista Masterchefissä on ?

Kotona kokatkoon jokainen miten tahtoo ja vaikka alasti.

Voisiko joku vastata.

Vierailija
170/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa missään master chefissä toinen "tuomari" dissasi toisen tuomarin mielipiteen ruuasta. Tietenkin Vappu, joka ei hyväksynyt Henrin lausuntoa, että maistamansa ruoka oli liian suolainen. Oli kiusallinen hetki. Tapoihin on kuulunut, että jokainen sanoo arvionsa, eikä toiset kiistä niitä.

Kilpailijoista jo aiemmin mainitut peltiseppä herra ja eilinen voittaja rouva ovat minunkin suosikkeja tällä hetkellä.

Tuotanto voisi tosiaan katsoa, että kilpaijoilla on sopiva vaatetus. Kaikilla ei ehkä ole omasta takaa tai ei ole kokemusta sopivasta pukeutumisesta. Essujen lisäksi keittiövaatteina voisi olla t-paidat talon puolesta. 

Ai että kun mielikuvituskin lentää, kun keksitään mistä vielä vois Vappua haukkua! 

Vierailija
171/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee, koskaan ei ihan kaikki ole tyytyväisiä. Itse yllätyin miten hyvin Vappukin osaa olla "hieman taustalla". Pelkäsin, että vouhottaa suuna päänä. Siis silloin, kun ilmoitettiin hänen olevan mukana. Mutta itse ruokaan: muutamien meriantura näytti kyllä niin hyvältä, että olisi tehnyt mieli maistaa. Enkä ole koskaan moiseen kalaan ennen törmännytkään. Nimen olen toki kuullut.

Merianturaa ei tosiaan oikein taida olla maakuntien citymarketeissa, mutta olisi kiintoisa maistaa. Olisi ollut kiva myös nähdä, miten se nyljetään.  Varmaan samaan tapaan kuin made, jota en myöskään ole koskaan tehnyt.

Vierailija
172/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merianturaa ei tosiaan oikein taida olla maakuntien citymarketeissa, mutta olisi kiintoisa maistaa. Olisi ollut kiva myös nähdä, miten se nyljetään.  Varmaan samaan tapaan kuin made, jota en myöskään ole koskaan tehnyt.

Miksi et nähnyt miten se nyljetään? Eiköhän tuo toinen jakso tule vielä uusintana, siinähän niitä nyljettiin urakalla ja opetettiin tekniikkakin.

Vierailija
173/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapun esiintymiseen ei voi enää vaikuttaa, koska ohjelma on säilötty ( vitsi vitsi) viime syksynä. Varmasti hänellä on lahjoja ja kokemusta kokkailuun,  mutta olisin toivonut, että olisi enemmän juontanut ja porukkaan olisi otettu vielä yksi ammattikokki. 

Tämä ohjelma ei kaipaa yhtään juontajaa! Kyllä ne keittiömestarit saavat suunsa auki itsekin. Sehän on heidän työtä muutenkin, kommunikointi tiimin kanssa.

Henri Alen sanoi jossakin haastattelussa, että hänellä on kultakalan muisti. Siksi hänestä on mukavaa, että Vappu tuli mukaan ja onnistuu paremmin pitkät juonnot. Jokaisella on vahvuutensa. Ohjelmassa toivoisin näytettävän enemmän, miten kilpailijat kokkaa ja saa aikaan annoksensa. Nyt on vähän turhan kireästi leikattu ohjelmaa eikä näy henkilöiden tekeminen. Ehkä myöhemmin, kun kisaajat vähenee.

Kun Helena Puolakka kehui sepän sienipiirakan kuoritaikinaa ja sanoi haluavansa ohjeen, niin minäkin haluaisin, jos siellä jokin annos nousee ylitse muiden. Niin kuin (maa-artisokka?)pyree, jota myös kehuttiin.

Vierailija
174/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla on mun lemppari! 

Vierailija
175/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan Vapusta: nyt oli ihan ok. 

Pukeutuminen: jossakin ehdotettiin, että kilpailijoille tulisi antaa t-paidat, oikein hyvä ehdotus. Yhtenäinen ulkoasu ohjaa huomion ruokaan. 

Hiukset: jos on pitkät hiukser, ne harvoin eksyvät ruokaan, jos ovat kiinni. Lyhyemmät hiukset joita ei saa kiinni ovat ongelmallisimmat, joten poutapilvi päähän! 

Ruuat: kaikki ovat yllättävän taitavia tekemään ruokaa. Millalta ja Peltisepältä odotan paljon. 

Oli kaiken kaikkiaan hieno jakso. Nyt osaan nylkeä merianturan ja valmistaa siitä ruokaa. Elementtien paljous ei välttämättä tee ruuasta parempaa. Muista punainen lanka. Pidä työpiste siistinä. Estä tarpeeton hävikki. 

Vierailija
176/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuli on paras 😃

Vierailija
177/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptit löytyy mtv3 makuja sivulta.

Tuo sepänpiirakka oli leivottuna super hyvää.

Rypytys oli vaikea.

Vierailija
178/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytettiinhän se merianturan nylkeminen montakin kertaa. Ensin Puolakka ja sitten kilpailijat.

Vierailija
179/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hiukset: jos on pitkät hiukser, ne harvoin eksyvät ruokaan, jos ovat kiinni. Lyhyemmät hiukset joita ei saa kiinni ovat ongelmallisimmat, joten poutapilvi päähän! "

Pitkähiuksisillakin on lyhyempiä hiuksia siellä seassa, etenkin hiusrajassa, josta ne voivat putoilla. 

Ihan vaan sinulle tiedoksi. Hyvin harvalla ihmisellä joka ikisen hiuksen saa kiinni jollain pompulalla. 

Vierailija
180/1311 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä, kun Helena huutaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi