Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska olisi pitänyt tietää, että Dubaihin ei kannata matkustaa, niin voisitteko kertoa, mihin seuraavaksi ei kannata matkustaa?

Vierailija
02.03.2026 |

Tällä palstalla useissa keskusteluissa useat sanovat, että esim Dohan ja Dubain tilanne oli tiedossa. Uutisia seuraamalla olisi pitänyt tietää, että ko lomakohteita olisi pitänyt välttää ja oli silkkaa tyhmyyttä lähteä sodan keskelle. 
No, itse en tiedä missä seuraavaksi syttyy sota. Voitteko siis kertoa, minne seuraavaksi EI kannata matkustaa? jos siis on menossa  jonnekin muualle kuin Islantiin, Sveitsiin tai uuteen Seelantiin 

Kommentit (235)

Vierailija
181/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Norja ja Ruotsi varmaan edelleen ihan ok. Tanskakin. Eikä Irlannissakaan ole odotettavissa mitään isompia ongelmia. 

Ruotsi on vaarallisempi kuin Bagdad. Ruotsissa räjähtää pommeja keskimäärin joka päivä. En matkusta enää Ruotsiin. Viro on naapurimaista aika turvallinen. Eivät ole ahnehtineet pyyhepäävieraita. 

Viime viikolla kävin Ruotsissa, ei mitään ongelmaa rauhallista oli.

Kiitos tiedotuksesta, nyt kun on selvää että Ruotsissa on käynyt yksi henkilö jolle ei tapahtunut mitään, tarkoittaa se sitä että kenellekään siellä ei voi tapahtua mitään. Tämä henkilö ei myöskään ollut siellä kolarissa tai saanut sydänkohtausta, joten Ruotsissa ei näitä asioita tapahdu.

No Ruotsissa asuu enemmän ihmisiä kuin tässä hysteerikkojen takapajulassa ja näyttävät ottavan tämänkin rauhassa. Älä vaan lähde mihinkään. Saat vähintään koronan.

Vierailija
182/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaa matkustaa Dubaihin? Viinaa ei myydä ja naiset kulkee hunnutettuina. Sellaisia paikkoja kannattaa välttää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkkeihin ei kannata mennä, ellei välttämättä halua työ- tai vapaa-ajan matkustajana viettää tuntikausia tullikopissa missä sinua kuulustellaan ja käydään läpi tietokoneesi, kännykkäsi, sometilisi ja selvittävät oletko kommentoinut jotain Trumppivastaista viesteissäsi. Sometilit kannattaa poistaa kännykästä jos tuonne menee.

Muutamalle tutulle käynyt noin, luulin ensin että uutisointi oli pelkkää turistien pelottelua.

Olen lomaillut Jenkeissä vuoden sisällä kaksi kertaa, viime viikolla tulin toiselta reissulta .Maahantuloselvityksessä meni max 2 min molemmilla kerroilla eikä puhelinta tai tietokoneita kysytty, riitti kun sanoi  missä yöpyy ja mikä matkan tarkoitus.Toivotettiin tervetulleeksi kaupan päälle, ei mitään ongelmaa, ainut että pitkät jonot.

184/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Loistava kirjoitus

Ei näköjään osunut kirjoitukseen jota kommentoin 

Vierailija
185/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse välttelen niitä kaikkia paskastaneja, islamistisia maita (olen nainen), afrikkaan en ihan ekana lähtis, taiwanissa voi räjähtää ihan milloin vain, pohjos-korea, ja on toi väliamerikkakin epävakaa. Lisäksi sitten venäjä, mutta siellä olen käynyt aiemmin. Ei noissa entisen itäblokin maissakaan välttis kivaa ole. Ja nyt ice/trump -aikana usa on boikotissa.

Australiaa vois miettiä kaukokohteena.

Vierailija
186/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan koko Lähi-Idän kun jättää väliin, niin epätodennäköisyys osua ongelmiin laskee kummasti. Tämä asia on ollut näin varmaan - 20 vuotta? 40 vuotta? Olen käynyt itsekin pariin otteeseen, mutta riskit olen kyllä tiedostanut aina. Jos ei yhtään seuraa mitä maailmassa tapahtuu, niin ei kyllä kannata matkustaa minnekään.

Vierailija
187/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan koko Lähi-Idän kun jättää väliin, niin epätodennäköisyys osua ongelmiin laskee kummasti. Tämä asia on ollut näin varmaan - 20 vuotta? 40 vuotta? Olen käynyt itsekin pariin otteeseen, mutta riskit olen kyllä tiedostanut aina. Jos ei yhtään seuraa mitä maailmassa tapahtuu, niin ei kyllä kannata matkustaa minnekään.

*todennäköisyys

Olipa freudilainen moka.

-sama

Vierailija
188/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa keskustelussa sanotaan, että seuraa vaan uutisia niin tiedät ja toisaalta, että jopa korkein johto voi esim pörssin vuoksi joutua valehtelemaan tilanteesta. Jos uutisia seuraamalla pitäisi jokaisen kohteen sodan uhka itse tajuta, niin kai se olisi sitten niin ilmiselvää, ettei sillä pörssiäkään huijattaisi? Hieman ristiriistaista. 

Korkein johto ei valehtele mutta ei voi myöskään sanoa suoraan, että joo kyllä se Trump ihan varmasti hyökkää. Siksi sanotaan kieli keskellä suuta, että tilanne on vaarassa eskaloitua, eikä että sota alkaa huomenna.

Vierailija
189/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*todennäköisyys

Olipa freudilainen moka.

-sama

Paitsi ettei. Korjaus oli vieläkin pahempi.

Haen takkini. 

-sama

Vierailija
190/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä matkustaisi nyt minnekään. En edes ruotsinlaivalla. 

Kaikenlaisia vahinkojakin voi tapahtua, kun ohjuksia lentelee ja sellaisia torjutaan. 

Vierailija
191/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraisin ulkoministeriön virallisia matkustussuosituksia. Ei noikaan satavarmoja ole, mutta antaa kuitenkin parhaan käsityksen mihin matkustaa ja mihin ei.

https://um.fi/matkustustiedotteet-a-o

Vierailija
192/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraisin ulkoministeriön virallisia matkustussuosituksia. Ei noikaan satavarmoja ole, mutta antaa kuitenkin parhaan käsityksen mihin matkustaa ja mihin ei.

https://um.fi/matkustustiedotteet-a-o

Oliko tuonne dubaissa siis varoitettu että ei suositella matkustamista?

Vierailija
193/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taiwan, mexico, kuuba nyt ainakin. Ehkä kolumbia, panama.

Meksiko on suuri maa, ja siellä on suuria eroja turvallisuustilanteessa alueittain. Joissain osissa on huolestuttavaa rikollisuutta ja kartellien toimintaa, mutta monissa turistikohteilla kuten Cancun ja Playa del Carmen, tilanne on pääosin turvallinen.

Vierailija
194/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että on kollektiivisesti todettu, ettei matkustaminen kannata. Viimeksi siinä vaikuttaisi olleen jotain järkeä ehkä kasarilla. Harmi, kun ei silloin ehditty. 
Jos nyt joku kuitenkin riskin tiedostaneet matkustaa jonnekin valtioon, mihin tuleekin jokin sotatila tai konflikti, niin voisiko sitten vaan jättää hakematta että olipa tyhmää matkustaa?

Vierailija
195/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa keskustelussa sanotaan, että seuraa vaan uutisia niin tiedät ja toisaalta, että jopa korkein johto voi esim pörssin vuoksi joutua valehtelemaan tilanteesta. Jos uutisia seuraamalla pitäisi jokaisen kohteen sodan uhka itse tajuta, niin kai se olisi sitten niin ilmiselvää, ettei sillä pörssiäkään huijattaisi? Hieman ristiriistaista. 

Näin on. Korkeiden poliitikkojen on joskus pakko valehdella. Mielestäni valehteleminen on kyllä väärin silti. 

Muistan, kun ministeri valehteli telkkarissa, että markkaa ei tulla devalvoimaan ja seuraavana päivänä devalvoitiin. Myöhemmin ministeri sanoi, että oli pakko valehdella. 

Tuo tapaus jätti minuun pysyvän epäluottamuksen. 

Vierailija
196/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En astuisi muutenkaan ihmisoikeuksia polkevaan valtioon

Vierailija
197/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse välttelen niitä kaikkia paskastaneja, islamistisia maita (olen nainen), afrikkaan en ihan ekana lähtis, taiwanissa voi räjähtää ihan milloin vain, pohjos-korea, ja on toi väliamerikkakin epävakaa. Lisäksi sitten venäjä, mutta siellä olen käynyt aiemmin. Ei noissa entisen itäblokin maissakaan välttis kivaa ole. Ja nyt ice/trump -aikana usa on boikotissa.

Australiaa vois miettiä kaukokohteena.

Kazakstan ja Uzbekistan ovat turvallisia matkakohteita, vaikka eivät erityisesti vedä muuten turisteja puoleensa. Afrikassa turvallisia esim. Mauritius, Seychellit, Tansania ja Botswana.

Vierailija
198/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi matkustaa nyt mihinkään?

Vierailija
199/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Norja ja Ruotsi varmaan edelleen ihan ok. Tanskakin. Eikä Irlannissakaan ole odotettavissa mitään isompia ongelmia. 

Juuri joku amiraali sanoi, että itänaapurimme saattaa yllätyshyökätä ahvenanmaalle tai huippuvuorille. 

Itämeri saatetaan sulkea. 

Vierailija
200/235 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi matkustaa nyt mihinkään?

Ei kai tartte mutta joillakin voi olla vaikka työ, suhde, läheisiä, muu tarve. Ei kaikki matkailu ole lomailua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi