Koska olisi pitänyt tietää, että Dubaihin ei kannata matkustaa, niin voisitteko kertoa, mihin seuraavaksi ei kannata matkustaa?
Tällä palstalla useissa keskusteluissa useat sanovat, että esim Dohan ja Dubain tilanne oli tiedossa. Uutisia seuraamalla olisi pitänyt tietää, että ko lomakohteita olisi pitänyt välttää ja oli silkkaa tyhmyyttä lähteä sodan keskelle.
No, itse en tiedä missä seuraavaksi syttyy sota. Voitteko siis kertoa, minne seuraavaksi EI kannata matkustaa? jos siis on menossa jonnekin muualle kuin Islantiin, Sveitsiin tai uuteen Seelantiin
Kommentit (262)
No jos varmuuden päälle haluaa pelata, niin ei koskaan poistu edes asunnostaan. Tosin kotiinkin voi kuolla.
Toivottavasti nyt on kaikki nämä globalisaatiosta vinkuvat tyytyväisiä. Ei matkusteta sitten kukaan yhtään mihinkään.
Välttäisin kaikkea matkustusta ja lentämistä aina. Helppoa.
Arabian niemimaalla jytisee ja joku yllättyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkaan ei missään nimessä. Parhaassa tapauksessa maahanpääsysi evätään jostain abstraktista syystä ja rahat menee hukkaan, huonossa tapauksessa olet väärässä paikassa väärään aikaan ja päädyt keskitysleirille tai pääset suoraan hengestäsi.
Amerikka on hyvä ystävämme ja liittolaisemme.
Ei Trumpin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Norja ja Ruotsi varmaan edelleen ihan ok. Tanskakin. Eikä Irlannissakaan ole odotettavissa mitään isompia ongelmia.
Ja siis noi ihan ok paikkoja. Itse en matkustaisi minnekään Lähi-Itään. En edes Turkkiin. Yhdysvallatkin alkaa olla siinä ja siinä. Kanada voisi olla ihan ok matkustuskohde. Ja Islanti.
Olen rajannut, etten matkusta naisille turvattomiin ja naisia alustaviin maihin, eli ei mihinkään muslimimaahan mukaanlukien Turkki. Tällä hetkellä maailmassa on aika vähän houkuttelevia kohteita.
Mä kävin viime syksynä Irlannissa. Oli oikein kiva reissu. Dublinissa toki samat ongelmat kuin muuallakin länsimaiden isoissa kaupungeissa, mutta noin muuten oikein kiva paikka. Ja maisemat upeita. Moherin kallioilla seistessä koki jotain käsittämättömän hienoa, mitä luonto voi tarjota. Todennäköisesti menen Irlantiin toisenkin kerran.
Miksi matkan pitäisi olla mennyt perseelleen, jos tykkää kotiintulosta?
Joillakin on ihan hemmetin kaavamainen ajattelutapa. Ostakaa vähän isompi pipo.
Minun kaikki matkani on aina menneet ihan hyvin ja on ollut mukavaa. Silti kotimaa on aina tuntunut parhaalta. En muuttaisi täältä yhteenkään maahan, missä olen käynyt, ja aika monessa olen käynyt.
Tällä hetkellä en ainakaan lähtisi enää mihinkään. Se on totta, että laivamatkallakin voi tapahtua mitä vaan. Kaikki on mahdollista. Jos olisi pakollinen matka, niin tietysti menisin, mutta muuten en halua lähteä.
Lähi-itään ja Israeliin en matkustaisi suurin surminkaan.
Helpompi sanoa mihin ON turvallista matkustaa:
Kanada
EU:n alue
UK
Japani
Australia
Muuta ei nyt tule mieleen🤔
Ja näissäkin pitää katsoa missäpäin liikkuu.
Kreetalla usan tukikohta? Kattele ettei ole strateginen paikka eikä turistirysä.
Kuuba, Karibia, Kanada, Grönlanti, Kypros, Venäjä, Taiwan, Koreat, Islanti, Gotlanti, Ahvenanmaa.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi sanoa mihin ON turvallista matkustaa:
KanadaEU:n alue
UK
Japani
Australia
Muuta ei nyt tule mieleen🤔
Ja näissäkin pitää katsoa missäpäin liikkuu.
Japani ja Australia: tarkista missä välilaskut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä matkustaisi nyt minnekään. En edes ruotsinlaivalla.
Kaikenlaisia vahinkojakin voi tapahtua, kun ohjuksia lentelee ja sellaisia torjutaan.
Ai että vahingoissa lentäisi Lähi-Itään suunnattu ohjus Itämeren ylle ja osuis siihen ruotsinlaivaan?
Me asutaan sotahullun maan vieressä. Eiköhän ne iskut tulisi sieltä.
"En ole tuo jolle vastaat, mutta samoin ajattelen kuin hänkin. Kotimaa on aina paras paikka. Kun viikonkin saati kauemmin on jossain muussa maassa, on aina helpottunut olo, kun tulee kotiin. Saa puhua omaa kieltä ja tulee aina ymmärretyksi. Täällä tiedän, miten täällä ollaan. Mitään ei tarvitse jännittää, mitään ei tarvitse miettiä, että onkohan turvallista vai ei. Tämän maan viranomaispuoli on tuttu, muissa maissa ei koskaan tiedä mitä tulee vastaan. Ihan elämyksellistä tietysti hetken jossain ihan muualla, mutta liika on aina liikaa. En kaipaa tippaakaan niinsanottuja nähtävyyksiä. Kotimaa on rakas. Arvostan tätä ihan valtavasti. Sen olen elämässäni oppinut. Jotkut ei halua muuta tehdäkään kuin haukkua omaa synnyinmaataan ja pauhata epäkohdista, niin kuin missään muualla maailmassa niitä ei olisi. Päinvastoin, muualla niitä vasta onkin ja suurempia. "
Mä ajattelen aivan päinvastoin kuin sä. Ensinnäkin se, että tykkää matkustella, ei todellakaan tarkoita, että vihaisi kotimaataan. Se tarkoittaa vain, että haluaa rikastuttaa elämäänsä erilaisilla kokemuksilla ja elämyksillä. Matkustelen myös kotimaassa, mutta ulkomailla on vaikka millä mitalla asioita, joita Suomi ei voi tarjota samalla tavalla.
Jokaisella maalla on oma historiansa, kulttuurinsa, ruoat, ihmiset, taide, luonto, sääolosuhteet jne. Ulkomailla on myös tapahtumia, joita Suomessa ei välttämättä ole esim. konsertteja, festareita ja urheilutapahtumia. Englannilla olen pärjännyt lähes kaikkialla ja ollut pelkästään positiivinen asia päästä harjoittelemaan espanjaa, ranskaa ja saksaa niiden alkuperäisellä kielialueella. Ja Google Kääntäjä auttaa viime kädessä.
En ole koskaan kohdannut mitään pahimpia ongelmia ulkomailla. Jos jotain hankaluuksia tulee, ne ratkeaa yleensä maalaisjärjellä ja ottamalla etukäteen asioista selvää. Se on itsensä ylittämistä ja auttaa kasvamaan ihmisenä, kun oppii selviämään erilaisista tilanteista ja uskoo omiin kykyihin.
Ei sitten mihinkään. Järjetöntä rahan haaskausta matkustelu.
Itseään saa syyttää jos on tuolla.
Ei kannata matkustaa Puolangalle.
Suurin osa Euroopasta on turvallinen.
Tätä ei nyt kysytty
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei ole köyhiä, voi matkustella ja rahaa jää vielä moneen muuhun ja säästöönkin. Samaten toiset arvostavat kokemuksia enemmän kuin materiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen pakko on matkustaa minnekään? Suurin osa matkustelusta on lomailua.
Lomailkaa kotimaassa niin jää nekin rahat tänne.
Maailma on nykyään vaarallinen paikka joka puolelta. Jos tänne hyökätään, niin oletpahan ainakin kotimaassasi.
Ai kauhee, että maailma on vaarallinen, ajatella. Terveisiä sinne kellariin.
Nykyään kaikki lomamatkailu on rahastamista. Kaupallista sössöä joka puolella. Turisti, tule tänne, tuo raha tänne, tuo!
No en halua!
Kotimaassa pystyn matkustamaan niinkin, ettei joka paikkaan tarvi työntää rahaa.