Paino ei vaan putoa
Kolme viikkoa ollut vlcd kuurilla ja päivittäiset kalorit max.800. Ylipainoa on reippaasti mutta paino junnaa. Kolmessa viikossa lähtenyt 2kg.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Puuttuu kuidut, täysviljaa. Illalla esim kaurapuuro.
Enellä syödään tiukan ruokavalion mukaan. Sain täällä kyllä Allevon (?) puuron maistiaisiksi mutta se oli sellaista kittiä ettei mennyt alas, joten olen pysynyt näissä juotavissa ene-valmisteissa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kolme viikkoa? Odota kolme kuukautta. Ihan turhaan odotella massiivista painonpudotusta tuossa ajassa
Olet varmasti oikeassa. Minä en itse kuvitellutkaan nopeaa pudotusta mutta turhauttaa kun hoitohenkilökunta täällä huokailee. Tänä aamuna vaaka näytti -2.9kg eli kunnon nytkähdys eiliseen. Eiköhän tämä tästä. Mulle tosiaan tulossa vatsan alueelle leikkaus ja rasvaa kertynyt juuri sinne eniten niin siitä pitäisi "kiireellä" päästä eroon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Et laihdu, koska sun aineenvaihdunta on laitettu sekaisin kaikenmaailman 800kalorin dieeteillä. Ihan sairasta touhua
Minun aineenvaihdunta on ollut sekaisin jo varmasti jo ennen tätä dieettiäkin. Ei tätä ole tarkoituskaan loputtomiin jatkaa. Ene siksikin että saisin turvatuksi kaikki mahdolliset ravintoaineet päivittäin. Sairauden aktivoitumisen myötä syöminen on ollut tosi heikkoa muutenkin koska vatsaa koskee, saa jatkuvasti ravata vessassa ja kaikki muu paitsi juominen kuvottaa. Tästä huolimatta paino oli aiemmin vain nousujohteista, eli ilmeisesti nesteet vain varastoitui kehoon? Ap
Heitä pussit roskiin, ala syömään kaurapuuroa, ruisleipää, kanaa riisillä ja runsaasti kasviksia. Juokse ja tee voimaharjoittelua.
Luojan kiitos mulla on tietämys olemassa, eikä tartte kituutella jollain alle tuhannen kalorin räpimisellä. Etsikää tietoa, vaatikaa itseltänne vähän enemmän. Painonpudotus ei ole mikään kolmen viikon kitukuuri
Vierailija kirjoitti:
Heitä pussit roskiin, ala syömään kaurapuuroa, ruisleipää, kanaa riisillä ja runsaasti kasviksia. Juokse ja tee voimaharjoittelua.
Olen sairaalassa tipassa ja vasta tankattu suonensisäisesti kehoon rautaa. Olo on heikko ollut jo ennen ene-dieettiäkin ja olen valmistautumassa laajaan leikkaukseen. Ei tässä tilanteessa lähdetä juoksulenkille eikä minun painollani se tee edes hyvää nivelille. Tiedätkö että raskas liikuntakin on rasite keholle ja nostaa stressitasoja joka voi jo itsessään olla este painonpudotukselle? Se päivä tulee kyllä, että liikunta palaa arkeen mutta juuri tänään se päivä ei ole. Suolistosairauden vuoksi olen gluteenittomalla ruokavaliolla, koska se ei aiheuta turvotusta. Ja usko pois, kun sairaus on pahimmillaan päällä niin kasvikset ovat täysin nounou. Crohnin taudissa suolisto vuotaa verta ja kaikki syöminen aiheuttaa kipua koska elimistö joutuu sitä ruokaa käsittelemään ja muuttamaan ulosteeksi. Tilanne on parempi sitten jos/kun pääsee remissiotilaan. Ap
Ota tästä mallia!
Angus Barbieri (19381990) teki lääketieteen historian pisimmän dokumentoidun paaston, oltuaan syömättä kiinteää ruokaa 382 päivää vuosina 19651966. 27-vuotias skotti laihtui 207 kilosta 82 kiloon (yhteensä -125 kg) lääkärin valvonnassa, nauttien vain vitamiineja, kivennäisaineita, hiivaa ja kalorittomia nesteitä.
Wikipedia +2
Avaintiedot Angus Barbierin paastosta:
Kesto: 14. kesäkuuta 1965 30. kesäkuuta 1966 (382 päivää).
Painonpudotus: Alkuun 207 kg, loppuun 82 kg.
Ravinnonotto: Vesi, tee, kahvi, hiivauute ja vitamiini-/elektrolyyttilisät. Viimeisinä kuukausina hieman sokeria tai maitoa.
Valvonta: Aluksi sairaalassa, myöhemmin avohoidossa, säännölliset verikokeet.
Tulos: Barbieri säilytti alhaisemman painon, eikä paastosta aiheutunut haittavaikutuksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaalassa tipassa ja vasta tankattu suonensisäisesti kehoon rautaa. Olo on heikko ollut jo ennen ene-dieettiäkin ja olen valmistautumassa laajaan leikkaukseen. Ei tässä tilanteessa lähdetä juoksulenkille eikä minun painollani se tee edes hyvää nivelille. Tiedätkö että raskas liikuntakin on rasite keholle ja nostaa stressitasoja joka voi jo itsessään olla este painonpudotukselle? Se päivä tulee kyllä, että liikunta palaa arkeen mutta juuri tänään se päivä ei ole. Suolistosairauden vuoksi olen gluteenittomalla ruokavaliolla, koska se ei aiheuta turvotusta. Ja usko pois, kun sairaus on pahimmillaan päällä niin kasvikset ovat täysin nounou. Crohnin taudissa suolisto vuotaa verta ja kaikki syöminen aiheuttaa kipua koska elimistö joutuu
Miten ihmeessä sä olet tuossa sairaudessa saanut itsesi lihomaan?
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos mulla on tietämys olemassa, eikä tartte kituutella jollain alle tuhannen kalorin räpimisellä. Etsikää tietoa, vaatikaa itseltänne vähän enemmän. Painonpudotus ei ole mikään kolmen viikon kitukuuri
Hyvä että sinulla on tietämys kunnossa ja ilmeisesti myös terveyttä olla kotona ja käydä liikkumassa. Näin ei valitettavasti minulla juuri nyt tilanne ole samanlainen. Olen kirjoittanut täällä jo aiemmin, että en tunne nälkää (en ole tuntenut missään vaiheessa). Painonpudotus ei kuulu ollakaan mikään kitukuuri mutta nyt on kyseessä sairaaladieetti ennen leikkausta, jolla yritetään saada painoa pois niin paljon kuin ehtii että leikkaus olisi turvallisempaa eikä esim. tyrää tulisi leikkausalueelle. Minulle on tulossa koko paksusuolen poisto sekä ohutsuoliavanne. Ollaan siis tilanteessa joka on hyvin kaukana normaalista kaikella tapaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ota tästä mallia!
Angus Barbieri (19381990) teki lääketieteen historian pisimmän dokumentoidun paaston, oltuaan syömättä kiinteää ruokaa 382 päivää vuosina 19651966. 27-vuotias skotti laihtui 207 kilosta 82 kiloon (yhteensä -125 kg) lääkärin valvonnassa, nauttien vain vitamiineja, kivennäisaineita, hiivaa ja kalorittomia nesteitä.
Wikipedia +2
Avaintiedot Angus Barbierin paastosta:
Kesto: 14. kesäkuuta 1965 30. kesäkuuta 1966 (382 päivää).
Painonpudotus: Alkuun 207 kg, loppuun 82 kg.
Ravinnonotto: Vesi, tee, kahvi, hiivauute ja vitamiini-/elektrolyyttilisät. Viimeisinä kuukausina hieman sokeria tai maitoa.
Valvonta: Aluksi sairaalassa, myöhemmin avohoidossa, säännölliset verikokeet.
Tulos: Barbieri säilytti alhaisemman painon, eikä paastosta aiheutunut haittavaikutuksia
Miksi minun pitäisi ottaa tästä mallia? Sairaalassa ene-dieetti on aloitettukin ja verikokeita tehdään päivittäin (koska olen osastolla parhaillaan). Seuranta jatkuu vuoden verran. Eipä tuo juurikaan minun paastosta eroa nytkään. Eneä noudatetaan keskimäärin 3-12vkoa eikä sitä lopeteta kuin seinään. Yksi atriankorvausannos vähennetään per vko kerrallaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Eihän sinun tarvitsekaan. Mutta jos et osaa kuvitella itseäsi kirjoittajan tilaan niin älä myöskään arvostele millään kitukuureilla. Sairaaladieetit eivät ole mikään uusi ilmiö ja niitä käytetään ennen leikkauksia yleisestikin.
Ei helvetti mitä porukkaa taas. Tyyppi makaa sairaalassa ja varmaan on ihan lekurin määräämänä vlcd:llä ja täällä taas asiantuntijat neuvoo mitä sattuu.
Sun kannattaa hakea apua painonpudotukseen kunhan olet tolpillasi. Unohda kaikki kitukuurit ja muut millä saat kroppasi vain sekaisin. Tsemppiä
Vanha kunnon kikka joka toimii. Syö mitä ennenkin, mutta puolita kaikki.
Ota tavotteeksi vuosi että paino putoaa sinä aikana. Ei mitään ihmediettejä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaa hakea apua painonpudotukseen kunhan olet tolpillasi. Unohda kaikki kitukuurit ja muut millä saat kroppasi vain sekaisin. Tsemppiä
Kirjoitinkin jo tuolla aiemmissa kommenteissa että leikkauksen ja enen jälkeen minulla alkaa vuoden mittainen seuranta ja saan apua niin ravitsemukseen (joka avanteen myötä tulee muutenkin muuttumaan) että painonpudotukseenkin. Tämä seuranta ja tukihenkilö siis tulee minulle ihan kirurgin lähetteellä, tai hän on olemassa jo nytkin mutta varsinainen seuranta alkaa vasta kun toipuminen leikkauksesta alkaa. Tämän lisäksi tapaan kyllä ravitsemusterapeuttia täällä osastollakin sitten kun sen aika on. Kiitos tsempeistä :)
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti mitä porukkaa taas. Tyyppi makaa sairaalassa ja varmaan on ihan lekurin määräämänä vlcd:llä ja täällä taas asiantuntijat neuvoo mitä sattuu.
Kiitos viestistäsi. Minun moka että kirjoitin aloituksen niin kapeasti että siihen varmaan nyt moni tarttuu eikä lue muita kommentteja joissa tilannetta avattu enemmän. Ap
Syöt liian vähän. Pitäisi tuplata syödyt kalorit niin alkaa todennäköisesti tapahtumaan. Ihmisen keho on viisas ja jos tulee nälänhätä, kuten sulla nyt, se laittaa kulutuksen minimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vanha kunnon kikka joka toimii. Syö mitä ennenkin, mutta puolita kaikki.
Ota tavotteeksi vuosi että paino putoaa sinä aikana. Ei mitään ihmediettejä tarvita.
No, en lähtisi tuohon vaikka perusterve olisinkin, saati nyt. Olen 178cm pitkä ja ennen sairautta paino heilui 68-72kg välillä. Kun kortisonit tuli kuvioihin niin paino pomppasi kertalaakista 10kg ja nyt 5 vuoden jälkeen sitä painoa entisiin lukemiin on yli 30 kiloa. Se mikä muutos on näiden vuosien aikana tullut niin on ruokailun epäsäännöllisyys ja huonontuminen sillä tavoin, että kun remissiotila menetetään niin en pysty syömään lainkaan kipujen vuoksi. Minun sairaus (Crohnin tauti) ei siedä rasvaista ruokaa eikä sokereita, joten jos söisin makeisia tai vaikka pizzaa niin kaikki tulee läpi samantien ja aiheuttaa ihan hirveät vatsakrampit, eli niitäkään ei ole tullut syötyä. Ihan normaalia kotiruokaa olen syönyt ennen terveysongelmia ja liikkunut. En ole koskaan ollut millään dieeteillä, tämä on ensimmäinen kerta. Ap
Vierailija kirjoitti:
No jopas, mulla täyain sama tilanne, mutta paino ei ole pudonnut grammaakaan. Olen ollut useita viikkoja ketolla, ja vähentänyt koko ajan kaloreita. Viimeiset viikot 700-1200kcal/vrk. Vain vähäkalorisia kasviksia ja proteiinin lähde (vähärasvainen liha, rahka, raejuusto, heraproteiini, munat). Illalla pieni pala leipää tai riisikakkua.
Nimeät syyn painon junnaamiseen itse: liian vähän rasvaa sisältävä ruokavalio.
Kitudieetti toimii hetkellisesti silloin, jos kehossa on paljon nestettä. Matalilla kaloreilla ja rasvattomuudella, saa ne nesteet pois, muttei se mikään pitkäaikainen painonpudotuskeino ole.
Kaloreita on totta kai syötävä vähemmän kuin kuluttaa, jos haluaa laihtua, mutta rasvan määrää ei tarvitse, eikä kannata kiristää olemattomiin.
Itse syön rasvaa päivittäin hiukan enemmän kuin kalorilaskurisovellus suosittelee, ja hiilarit jäävät yleensä vajaaksi, vaikken tahallaan niitä välttele, ja paino putoaa silti suht' tasaisesti. Jos paino junnaa useamman päivän samassa lukemassa, vaikka kalorivaje säilyy, pidän bulkkauspäivän tai pari, eli syön mitä haluan niin paljon kuin maistuu ja hokkuspokkus, paino lähtee taas putoamaan.
En ole enää kuin pari kiloa, ylipainoinen, enkä harrasta säännöllisesti muuta liikuntaa kuin kävelylenkkejä. Olen pudottanut yllä kuvatulla tyylillä yli 7 kiloa 10 viikossa.
Kolme viikkoa? Odota kolme kuukautta. Ihan turhaan odotella massiivista painonpudotusta tuossa ajassa