Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika hintava on hotellihuone Helsinki-Vantaan viereisestä Scandicista. Pakko se on kuitenkin melkein ottaa

Vierailija
01.03.2026 |

Maksaa n.170€ yksi yö. Mulle tuo on aika kallis hinta. 

Lento lähtee klo:6.50 joten kentällä pitää olla aikaisin. Ensin ajattelin, että menisin yöjunalla ja notkuisin kentällä sitten lentoa odotellen, mutta on aika pitkä aika odottaa yli 5 tuntia lentoa yöaikaan. Juna lähtisi  puoli kymmenen aikaan illalla. Sitten mietin hotellihuonetta Pasilasta, mutta aloin miettiä, että pitää sitten herätä vielä aikaisemmin kuin mitä pitää herätä kun on ihan kentän vieressä. 

Eli päädyin sitten lentokentän vieressä olevaan hotelliin niin saa kunnon yöunet eikä ole seuraavana päivänä ihan väsynyt. Minä kun aion kohteessa jättää matkalaukun ja repun juna-aseman säilytykseen ja lähteä kiertelemään kaupunkia heti aamusta koska hotelliin pääsee vasta kolmelta. Lento kohteeseen kestää alle 3h on kello siellä jäljessä Suomea.

Näyttäisi olevan ainakin yksi muukin hotelli siinä lentokentän vieressä, että pitää katsoa sekin vielä. Sukulainen asuu Espoossa, mutta sieltä sitten taas on sen verran matkaa, että pitäisi keskellä yötä herätä. 

Onko kokemuksia tuosta Scandicista? Oliko hyvä? 

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä muutaman kilsan säteellä muitakin hotelleja jotka on varmasti edullisempia. Ainakin ennen monilla niistä oli oma pikkubussi joka sukkuloi hotellin ja kentän väliä.  Ja aamulla aikaisin aloittavat ne kuljetukset, että kyllä pitäisi ehtiä hyvin lennolle. 

Scandic on ihan ok, mutta muustaakseni aamiainen ei enää sisälly hintaan.

Ap on lento 6.50 aamulla,tuskin tuossa aamiasta hotellilla nautitaan.

Lentokenttähotelleissa aamiainen alkaa kolmen tai neljän aikaan. Voi saada myös mukaan aamiaisen.

Vierailija
82/110 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä muutaman kilsan säteellä muitakin hotelleja jotka on varmasti edullisempia. Ainakin ennen monilla niistä oli oma pikkubussi joka sukkuloi hotellin ja kentän väliä.  Ja aamulla aikaisin aloittavat ne kuljetukset, että kyllä pitäisi ehtiä hyvin lennolle. 

Löysin jo huoneen Comfort hotel xpress Helsinki airport terminalista. Huone maksaa 112,50€ eli useita kymppejä vähemmän kuin Scandicista. Aikaa säästääkseni haluan mahdollisimman lähelle.

ap

Kiitos vinkistä ap:lle. Mekin ollaan varaamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on lento 6.50 aamulla,tuskin tuossa aamiasta hotellilla nautitaan.

Lentokenttähotelleissa aamiainen alkaa kolmen tai neljän aikaan. Voi saada myös mukaan aamiaisen.

Kyllä kylmän aamiaisen saa, mutta lämmin tulee vasta myöhemmin.

Vierailija
84/110 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso vielä Scandic Helsinki Aviapolis. Siellä me ollaan aina yövytty. Aamulla Euroopan kentän kautta Filippiineille.

Me ollaan nykyään säästetty hotelliyön hinta ja lähdetty Aasiaan Finskin iltapäivälennolla. Lähtö Helsingistä klo 13.50 Bangkokin kautta. 

Vierailija
85/110 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se kuljetus lentokentälle sieltä comfort hotellista? Mitään likaista ma mua en halua lähellä mun matkalaukkuja.

Matka on hissillä 2 kerrosta ylöspäin. Mutta jos et kestä ulkomaalaisia, niin ei ehkä kannata lähteä ulkomaille. 

Vierailija
86/110 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se kuljetus lentokentälle sieltä comfort hotellista? Mitään likaista ma mua en halua lähellä mun matkalaukkuja.

Et varmaan ole käynyt ulkomailla, mutta voin kertoa että siellä on paljon ulkomaalaisia. Peru reissu ja pysy kotona.

Vierailija
87/110 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se joillakin vaikeeta mini budjetilla lähteä reissuun, sääliksi käy

Ei ole mun mielestä minibudjetti jos hotelliin menee seitsemältä yöltä n.1000€. Lentoihin n.500€. Lisäksi kohteessa paljon asioita mitä haluan ostaa ja niihin menee rahaa satoja euroja. Lisäksi päälle syömiset, julkinen liikenne, pääsyliput eri paikkoihin. Siksi en halua maksaa liikaa hotelliyöstä Suomessa.

ap

Toihan on just minibudjetti. Perushotellin hinta eikä noi lennot mitään kaukolomaa ole.

Itse varan vähintään kymppitonnin reissua varten.

Oho. Siehän sälli oot. No nyt tuli rahamies/rahanainen kehiin. Kerro lisää rahoitasi.

Vierailija
88/110 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai lähtee lento aikaisin? Eihän tuo mitään aikaisin ole. Ite ajelen aamuyöstä parkkihalliin ja kipitän lähtöselvitykseen. Säästyy rahat. 

Parkkihalli ei liene maksuton ?

Viime kesänä auton pysäköinti viikoksi kameravalvotulla parkkialueella Hki-Vantaalla maksoi 55€. Ei paha. Eri

Vierailija
89/110 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso vielä Scandic Helsinki Aviapolis. Siellä me ollaan aina yövytty. Aamulla Euroopan kentän kautta Filippiineille.

Me ollaan nykyään säästetty hotelliyön hinta ja lähdetty Aasiaan Finskin iltapäivälennolla. Lähtö Helsingistä klo 13.50 Bangkokin kautta.

Kiitos vinkistä. Pääseekö Bankokista Cebuun tai Manilaan?

Vierailija
90/110 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se joillakin vaikeeta mini budjetilla lähteä reissuun, sääliksi käy

Ei ole mun mielestä minibudjetti jos hotelliin menee seitsemältä yöltä n.1000€. Lentoihin n.500€. Lisäksi kohteessa paljon asioita mitä haluan ostaa ja niihin menee rahaa satoja euroja. Lisäksi päälle syömiset, julkinen liikenne, pääsyliput eri paikkoihin. Siksi en halua maksaa liikaa hotelliyöstä Suomessa.

ap

Todella kalliit lennot jos alle 3 tunnin lento ja 500 € maksaa. 

Ihan normaalin hintaiset lennot Finnairilla. Liput on ne missä saa valita istumapaikan ja on peruutusturva. 

ap

Vierailija
91/110 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 5 tuntia ei ole niin pitkä aika. Äkkiä menee.

Ei todellakaan ole. Mää lähdin vappuna reissuun ja odottelin kentällä koko yön. Söin pizzaa, join Cokista, luin kirjaa ja täyttelin ristikoita. Ei mitään ongelmaa ja aamupäivällä kun olin kohteessa perillä niin laukku hotellihuoneeseen, hellevaatteet päälle ja menoksi. En raaskinut alkaa nukkumaan. Hyvin jaksoi kun aurinko paistoi;)

No kiva, että toimi sulla. Voin sanoa omalla kohdalla, että ei toimisi mulle tuollainen. Mä tarvitsen unta. 

ap

Vierailija
92/110 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan jos olet noin lähellä kenttää kuin viereinen Scandic, Hilton tai Clarion, kannattaa ruumalaukku jättää jo illalla, jolloin aamulla suoraan turvatarkastukseen ja menoksi. 

En tiennytkään, että voi jo illalla viedä laukun. Siis monta tuntia ennen lähtöä. Mä vain mietin, että meneekö laukku sitten oikeaan koneeseen. :D Tuo kyllä nopeuttaisi aamua jos laukun vie etukäteen. 

ap

Vierailija
93/110 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä. Pääseekö Bankokista Cebuun tai Manilaan?

Pääsee Manilaan samalla lipulla, Thai lentää loppupätkän niin saa hyvää ruokaakin. Laukut menee suoraan. 

Vierailija
94/110 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan jos olet noin lähellä kenttää kuin viereinen Scandic, Hilton tai Clarion, kannattaa ruumalaukku jättää jo illalla, jolloin aamulla suoraan turvatarkastukseen ja menoksi. 

En tiennytkään, että voi jo illalla viedä laukun. Siis monta tuntia ennen lähtöä. Mä vain mietin, että meneekö laukku sitten oikeaan koneeseen. :D Tuo kyllä nopeuttaisi aamua jos laukun vie etukäteen. 

ap

Olen pari kertaa vienyt laukut illalla, ja ne on kyllä tulleet oikeaan kohteeseen, mutta olleet hihnalla viimeiset. Helpottaa se kyllä silti aamua. 

Vierailija
95/110 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olen pari kertaa vienyt laukut illalla, ja ne on kyllä tulleet oikeaan kohteeseen, mutta olleet hihnalla viimeiset. Helpottaa se kyllä silti aamua. 

Oikeasti hyvä tietää! Vien siis laukun jo illalla, niin on aamulta se pois. Voin kohteessa kyllä sitten odotella.

ap

Vierailija
96/110 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöselvityksen voi tehdä etukäteen ja laukun viedä kentälle edellisenö iltana. Toimii hyvin, on tullut laukut perille. Scandicin aamiaistarjoilu alkaa jo neljältä. Kannattaa syödä kun eihän Finnairilta mitään  kunnollista enää saa lyhyemmille lennoille. Minusta kannatta yöpyä tuolla.

Vierailija
97/110 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtöselvityksen voi tehdä etukäteen ja laukun viedä kentälle edellisenö iltana. Toimii hyvin, on tullut laukut perille. Scandicin aamiaistarjoilu alkaa jo neljältä. Kannattaa syödä kun eihän Finnairilta mitään  kunnollista enää saa lyhyemmille lennoille. Minusta kannatta yöpyä tuolla.

Peruin jo Scandicin huoneen koska löysin halvemman tilalle. En välttämättä tarvitse syömistä paljoa noin aikaisin. 

ap

Vierailija
98/110 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun lentokentän lähellä. Sohvalle pääset jos olet normaali ihminen

Asun lentokentän lähellä. Sohvalle pääset jos olet normaali ihminen

Miksi kukaan järkevä ja normaali ihminen majoittuisi jonkun tuntemattoman luona?

Vierailija
99/110 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin tuli lainaus kahteen kertaan kun ei tullut lainattava teksti kommenttilaatikkoon näkyviin joten kopioin tekstin. Onpa hienosti toimiva tämä palsta. VMP

Vierailija
100/110 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noli Malmi usein tarjouksia ja junalla pääsee. On myös Airbnb ja itse asun talossa jossa on usea Airbnb. Voi kysyä tarjouksia.