Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aika hintava on hotellihuone Helsinki-Vantaan viereisestä Scandicista. Pakko se on kuitenkin melkein ottaa

Vierailija
01.03.2026 |

Maksaa n.170€ yksi yö. Mulle tuo on aika kallis hinta. 

Lento lähtee klo:6.50 joten kentällä pitää olla aikaisin. Ensin ajattelin, että menisin yöjunalla ja notkuisin kentällä sitten lentoa odotellen, mutta on aika pitkä aika odottaa yli 5 tuntia lentoa yöaikaan. Juna lähtisi  puoli kymmenen aikaan illalla. Sitten mietin hotellihuonetta Pasilasta, mutta aloin miettiä, että pitää sitten herätä vielä aikaisemmin kuin mitä pitää herätä kun on ihan kentän vieressä. 

Eli päädyin sitten lentokentän vieressä olevaan hotelliin niin saa kunnon yöunet eikä ole seuraavana päivänä ihan väsynyt. Minä kun aion kohteessa jättää matkalaukun ja repun juna-aseman säilytykseen ja lähteä kiertelemään kaupunkia heti aamusta koska hotelliin pääsee vasta kolmelta. Lento kohteeseen kestää alle 3h on kello siellä jäljessä Suomea.

Näyttäisi olevan ainakin yksi muukin hotelli siinä lentokentän vieressä, että pitää katsoa sekin vielä. Sukulainen asuu Espoossa, mutta sieltä sitten taas on sen verran matkaa, että pitäisi keskellä yötä herätä. 

Onko kokemuksia tuosta Scandicista? Oliko hyvä? 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 tunnin odotus kentällä on lyhyt. Olen itse ollut kentällä n. 8t, kun aamulento lähti 6lta. Nukun niin huonosti hitellissa, etenkin jos kuitenkin on aamulla aikainen herätys, että ei mitään järkeä maksaa huoneesta. Koneessa voi sitten levätä, torkkuakin. Kentällä kävin rauhassa syömässä ja makoilin yön penkillä. En tiedä onko nykyisin enää sellaisia penkkejä, joissa voi maata. 

Onhan siellä ne hiljaisuus kapselitkin. Ilmaiseksi.

Vierailija
22/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katos Tikkurilan ja Flamingon hinnat. Onhan siinä Aviapoliksessa Scandcin lähellä motellin tapainenkin. Vähän rähjänen, mutta ihan turvallinen. Siellä oli halvat yöt ja kävelymatka kentälle. Kuten Scandicistakin. Silleen kauhee hintasta, kun aamupalastakin ptäs maksaa erikseen 30 euroa.

Ei sieltä kello neljä saa muutenkaan aamupalaa. Ja kuka siihen aikaan edes haluaa syödä? Ottaa kentällä kahvin ja leivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai lähtee lento aikaisin? Eihän tuo mitään aikaisin ole. Ite ajelen aamuyöstä parkkihalliin ja kipitän lähtöselvitykseen. Säästyy rahat. 

No mulle se on aikaisin. Mulla on satojen kilometrien matka tuonne kentälle. En todellakaan aja tuonne asti omalla autolla ja maksa polttoaineesta ja parkista kun pääsen junalla opiskelijahintaan.

On täysin eri asia lähteä lentokentälle jos asuu pääkaupunkiseudulla.

ap

Vierailija
24/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pari vuotta sitten Forenom Hostellissa, oli ihan kävelymatkan päässä lentokentästä. Ei mikään hotellielämys, mutta oli perussiisti ja toimi tarkoitukseen.

Vierailija
25/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varasin huo een Comfort Airport hotellista samasta syystä, hinta 119€. 

Vierailija
26/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilton airport on parempi. Parempi aikainen aamupala, parempi äänieristys, aivan terminaalin vieressä. Laukut voi muutes viedä edellisiltana hihnalle ja nopeuttaa näin aamun toimintaa.

Vierailija
27/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet kentälle nukkumaan sellaiseen kapseliin. Viisi tuntia maksaa 50 €.

En todellakaan mene. Ne vaikuttaa ahdistavilta. 

ap

Vierailija
28/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin pari vuotta sitten Forenom Hostellissa, oli ihan kävelymatkan päässä lentokentästä. Ei mikään hotellielämys, mutta oli perussiisti ja toimi tarkoitukseen.

Onko 4km sinusta kävelymatka pimeässä matkatavaroita mukana raahaten?

Vierailija
29/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katos Tikkurilan ja Flamingon hinnat. Onhan siinä Aviapoliksessa Scandcin lähellä motellin tapainenkin. Vähän rähjänen, mutta ihan turvallinen. Siellä oli halvat yöt ja kävelymatka kentälle. Kuten Scandicistakin. Silleen kauhee hintasta, kun aamupalastakin ptäs maksaa erikseen 30 euroa.

Rahamiehet ei tuollaiseen loukkoon mene. Ap

Siinä motellissa yleensä yöpyy rekkamiehet, jotka tuo rahtia lentokentälle. Puhdas se on (eikä luteita), mutta kaipaa remonttia. Yönkuningattarilta pääsy kielletty.

Vierailija
30/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veisin mieluummin kohteessa matkalaukun hotellin säilytykseen. Paitsi jos hotelli on kaukana nähtävyyksistä. 

Hotellini ei ole siinä kaupungissa mihin lento menee. Sieltä on keskustasta vielä vajaan tunnin junamatka sinne toiseen kaupunkiin. Ei mitään järkeä kulkea tuota matkaa edestakaisin. Pääasiassa vietän aikana tuossa kaupungissa mihin lento menee, mutta siellä oli hotellit sen verran kallita, että majoitun kauempana.

ap

Vierailija
31/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun lentokentän lähellä. Sohvalle pääset jos olet normaali ihminen

Vierailija
32/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hilton airport on parempi. Parempi aikainen aamupala, parempi äänieristys, aivan terminaalin vieressä. Laukut voi muutes viedä edellisiltana hihnalle ja nopeuttaa näin aamun toimintaa.

Hilton, Scandic tai mikä muu tahansa on aika lailla yksi ja sama, kunhan on lähellä terminaalia. En minä ainakaan muista niissä mitään eroa, kun on puolipökerryksissä sen yön torkkunut Kaukoidästä tullessa ja aamulentoa kotiin odotellessa. Uusimmissa en ole yöpynyt.

Vierailija
33/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sieltä kello neljä saa muutenkaan aamupalaa. Ja kuka siihen aikaan edes haluaa syödä? Ottaa kentällä kahvin ja leivän.

Kentän hinnoilla. :O Omaan termariin kahvit ja leivät rapinapaperiin.

Vierailija
34/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on. Matkatavarat tulee selässä tai pyörillä. Ei mikään ongelma.

ohis - se on mulle normaali työmatka, kun pitää kentällä olla aamu kuudelta.

Vierailija
35/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se joillakin vaikeeta mini budjetilla lähteä reissuun, sääliksi käy

Vierailija
36/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on. Matkatavarat tulee selässä tai pyörillä. Ei mikään ongelma.

ohis - se on mulle normaali työmatka, kun pitää kentällä olla aamu kuudelta.

Millä pyörillä? Ap asuu muualla ja tulee junalla 

Vierailija
37/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti miettinyt, että pitäskö vuokrata yhtä huonetta tämmöisiä kulkijoita varten. Asutaan Leinelän aseman lähellä, n. kilsa.

Meillä on iso omakotitalo, lapset muuttaneet omilleen. Yksi huone kylppäreineen on tuossa sivussa erotettavissa omalla sisään käynnillä.

Mietityttää, kun ihmiset on mitä on. Mutta tämän ketjun apn voisn mielelläni majottaa kolmella kympillä yö. 

N53

Vierailija
38/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se joillakin vaikeeta mini budjetilla lähteä reissuun, sääliksi käy

Ei ole mun mielestä minibudjetti jos hotelliin menee seitsemältä yöltä n.1000€. Lentoihin n.500€. Lisäksi kohteessa paljon asioita mitä haluan ostaa ja niihin menee rahaa satoja euroja. Lisäksi päälle syömiset, julkinen liikenne, pääsyliput eri paikkoihin. Siksi en halua maksaa liikaa hotelliyöstä Suomessa.

ap

Vierailija
39/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuossa ollut kyse matkalaukusta jossa pyörät alla. Haloo nyt taas.

Vierailija
40/47 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuossa ollut kyse matkalaukusta jossa pyörät alla. Haloo nyt taas.

4km vedät johjossa matkalaukkua? Parempi jäädä kotiin jos on noin köyhää ja vaikeaa