Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulta tippui nyt 17,89 euron verran toimeentulotuki, mutta eivät saa vielä polvilleen, mites muilla?

Vierailija
01.03.2026 |

Siinähän leikkailette terävillä saksillanne ihmisten toimeentuloa ja ajatte konkkaan yrityksiä!

Vielä ette ole onnistuneet ketään kadulle ajamaan tai nälkäkuolemaa aiheuttamaan!

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemällä töihin ja menemällä töihin on helvetin ratkaisu kaikkeen Koittakaa nyt tajuta että konkurssiaalto on kovimmillaan ja työttömyys vain lisääntyy Autistipaskiasten jankutukset ei tässä nyt auta 

Vierailija
42/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä vähiä rahojani Wolttaamiseen laita, nälkä ajaa välillä käymään ruokakaupassa. Työhaastatteluihinkin pitäisi ainakin olla valmis lähtemään. Eikös meidän työttömien pitäisi mennä töihin? Sitähän palstalla jatkuvasti hoetaan. Enkä nyt varsinaisesti tykkää viettää aikaa vuokrakopperossani.

Kuina uusavuton pitää olla ,jos ei ilman toimeentulotukea osaa mennä kauppaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuen sijaan voisi tarjota yhteisöasumista muuttotappiopaikkakunnilla. Siihen kuuluisi myös viljelyä ja muuta hommaa, että saavat tehtyä ruokaa. Olisi paljon parempi kuin antaa rahana.

Vierailija
44/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menemällä töihin ja menemällä töihin on helvetin ratkaisu kaikkeen Koittakaa nyt tajuta että konkurssiaalto on kovimmillaan ja työttömyys vain lisääntyy Autistipaskiasten jankutukset ei tässä nyt auta 

Työttömille on ansiosidoonainen, päiväraha ja asumistuki. Ei tarvita toimeentulotukea. 

Vierailija
45/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saa edes täyttä toimeentulotukea vaan vähän yli 200 euroa suoraan vuokranantajalle vuokraan, ja silti summa putoaa saman verran. Laskin että minulla pudotus on 7 - 8 prosenttia. 

Vierailija
46/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuki oli siis liian iso kun kerran pienemmälläkin tuella pärjäätte.

Kaikki on tyytyväisiä.

Pakko pärjätä kun ei ole vaihtoehtoa.

Jos aiemmin piti muutaman kuukauden suunnitella uuden vaatteen ostoa, niin se aika taisi pidentyä ainakin yhdellä kuukaudella lisää. Mitäpä sitä housuilla tekisikään varsinkaan pakkasilla.

Oletko siis asunnoton vai miksi pitää olla ulkona pakkasella.

En minä vähiä rahojani Wolttaamiseen laita, nälkä ajaa välillä käymään ruokakaupassa. Työhaastatteluihinkin pitäisi ainakin olla valmis lähtemään. Eikös meidän työttömien pitäisi mennä töihin? Sitähän palstalla jatkuvasti hoetaan. Enkä nyt varsinaisesti tykkää viettää aikaa vuokrakoppero

Toisista ketjuista olen oppinut, että meidän PITÄÄ tykätä talvesta ja ulkona liikkumisesta ja kaikki on vain pukeutumiskysymystä, ja että kukaan ei voi oikeasti palella ulkona oikeanlaisissa vaatteissa.

-eri

Vierailija
47/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuen sijaan voisi tarjota yhteisöasumista muuttotappiopaikkakunnilla. Siihen kuuluisi myös viljelyä ja muuta hommaa, että saavat tehtyä ruokaa. Olisi paljon parempi kuin antaa rahana.

Vammaisen mölinällä ei ole mitään merkitystä ja sinä et näitä asioita päätä joten painu hevonvittuun !

Vierailija
48/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en saa edes täyttä toimeentulotukea vaan vähän yli 200 euroa suoraan vuokranantajalle vuokraan, ja silti summa putoaa saman verran. Laskin että minulla pudotus on 7 - 8 prosenttia. 

No et tietenkään saa, kun sinulla on muuta tuloa ja omaisuutta riittävästi elämiseen. Ei toimeentulotuki ole mikään saavutus, joka pitää olla kaikkien saatavilla. 

Vierailija
49/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on vallalla todella outo logiikka: Osa kirjoittajista vaikuttaa olevan sitä mieltä, että toimeentulotuella eläminen on jotenkin tavoiteltava asia. "En saa edes toimeentulotukea". 

Vierailija
50/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi mennä töihin jos kaipaa leveämpää leipää.

Juu, siksihän niitä hakemuksia kirjoitellaan ja lähetellään, että josko saisi työsopparin vihdoin.

Vierailija
51/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpito ho hoi Taas täällä haukutaan ihmisiä eli tehkää jotain koska se on velvollisuutenne ja sen noudattamatta jättäminen on rikos !

Vierailija
52/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammaisen mölinällä ei ole mitään merkitystä ja sinä et näitä asioita päätä joten painu hevonvittuun !

Voi kuule. Jos saisinkin päättää, niin sun rahahanat olisi laitettu kiinni jo vuosia sitten. Et todellakaan saisinpennin latia omaan asuntoon, vaan olisit työttömien kommuuniasuntolassa parin huonekaverin kanssa. Sulle olisi tehty päiväohjelma, mihin aikaan menet moppaamaan katuja, siivoamaan julkisia rakennuksia ja poiniin porkkanoita, jos haluat syödä yhteisessä ruokapöydässä. Saataisiin Suomi nousuun, jos minä olisin johtamassa!

Vierailija
53/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, siksihän niitä hakemuksia kirjoitellaan ja lähetellään, että josko saisi työsopparin vihdoin.

Miksi et mene suoraan paikanpäälle kysymään? Sillä tavalla itse sain työpaikkani. 

Vierailija
54/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap:lle mutta mistäs tiedät onko joku muu joutunut kadulle tai nälkäkuolemaan?

En oikein jaksa uskoa, että tämän leikkauksen takia kukaan on ulkoruokintaan joutunut saatikka kuollut nälkään. Huonosti on asiansa hoitanut, jos noin on päässyt käymään tai sitten on ollut muita ongelmia , joihin ei ole apua saanut/hakenut.

Vierailija
55/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule. Jos saisinkin päättää, niin sun rahahanat olisi laitettu kiinni jo vuosia sitten. Et todellakaan saisinpennin latia omaan asuntoon, vaan olisit työttömien kommuuniasuntolassa parin huonekaverin kanssa. Sulle olisi tehty päiväohjelma, mihin aikaan menet moppaamaan katuja, siivoamaan julkisia rakennuksia ja poiniin porkkanoita, jos haluat syödä yhteisessä ruokapöydässä. Saataisiin Suomi nousuun, jos minä olisin johtamassa!

Mutta kun et saa niin pidä vammainen turpasi kiinni Pätemisesi ei nyt toimi !

Vierailija
56/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et mene suoraan paikanpäälle kysymään? Sillä tavalla itse sain työpaikkani. 

porvoosta päivää joo.

Vierailija
57/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

porvoosta päivää joo.

Ihan Jyväskylästä olen. Sori siitä. 

Vierailija
58/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä vähiä rahojani Wolttaamiseen laita, nälkä ajaa välillä käymään ruokakaupassa. Työhaastatteluihinkin pitäisi ainakin olla valmis lähtemään. Eikös meidän työttömien pitäisi mennä töihin? Sitähän palstalla jatkuvasti hoetaan. Enkä nyt varsinaisesti tykkää viettää aikaa vuokrakopperossani.

Miten osaaminen liittyy kaupassakäyntiin?

Vai että varastaa pitäisi? Oletko kuullut sellaisista kupongeista joihin on painettu sellaisia numeroita kuin 5, 10, 20 ja €. Niitä kutsutaan rahaksi ja niillä saa ostaa mm. ruokaa ja vaatteita.

Vierailija
59/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten osaaminen liittyy kaupassakäyntiin?

Vai että varastaa pitäisi? Oletko kuullut sellaisista kupongeista joihin on painettu sellaisia numeroita kuin 5, 10, 20 ja €. Niitä kutsutaan rahaksi ja niillä saa ostaa mm. ruokaa ja vaatteita.

Aika paljonkin. Vaatiihan se jopa kävelytaitoa, että pystyy kauppaan menemään :D

Vierailija
60/111 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin työ? Se on sellainen juttu, jota aikuiset tekevät saadakseen noita numerokuponkeja. Aika jännä juttu eikö? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan