Miten Dubaissa jo nyt olevat pääsevät pois?
Ja koska pääsevät kotiin , tuli vaan äskön mieleen , että yks työkaveri on siellä miehensä kaa viikon lomalla, tänään piti olla Fnnairin lento takas Suomeen, ja huomenna töihin toimistolle , ei taida kaveria töissä näkyä... someen ei oo laittanut mitään.
Onko jollain asiasta faktatietoa?
Kommentit (865)
Vierailija kirjoitti:
Onks ne vähän yksinkertasta sakkii? Miks ne ei vaan osta jostain basaarista mattoa ja lennä sillä kotiin?
Oletko itse vähän yksinkertainen? Lentävällä matolla lentäminenhän vaatii tietenkin lentolupakirjan! (Tosin ei vaadi mittarilentokelpuutusta kun matossa ei ole mittareita.)
Aurinkomatkoille pisteet, kuten aina. 👍
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään.....
🤣 päivän paras
Olen vannoutunut omatoimimatkailija mutta kieltämättä jatkossa kiinnostaa mennä pakettimatkoilla jos on vähänkään epävakaa maailmantilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks ne vähän yksinkertasta sakkii? Miks ne ei vaan osta jostain basaarista mattoa ja lennä sillä kotiin?
Oletko itse vähän yksinkertainen? Lentävällä matolla lentäminenhän vaatii tietenkin lentolupakirjan! (Tosin ei vaadi mittarilentokelpuutusta kun matossa ei ole mittareita.)
Miten sinä matollakaan lennät, jos ilmatila on suljettu? Kyllä ihmiset on yksinkertaisia.
Vierailija kirjoitti:
Eivät pääse mihinkään motissa ovat!
Kai Saudi Arabiaan pääsee, ja Jeddasta on varmaan turvallista lentää. Luulisi Saudien jo pelkästään PR-syistä auttavan ulkomaalaisia pakenemaan?
Onneksi Aurinkomatkat huolehtii asiakkaistaan. Niillä on varmaan ollut lapsiperheet asiakkaita.
"Trumpin mukaan operaation isoin yllätys on ollut se, että Iran on hyökännyt muita arabimaita vastaan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinkomatkat aloitti kotiutukset heti lauantaiaamuna, IL
👍👍👍
Eikös se ole Finnairin tytäryhtiö, suomalainen siis.
Vierailija kirjoitti:
Toinen hyvä kikka on ostaa jostain hämärästä basaarista vanha lamppu jossa mahdollisesti lymyilevältä lampunhengeltä saa yleensä ne kolme toivomusta jotka sitten toteutuvat. Vinkki: Yksi toivomuksista voisi olla esim. maailmanrauha.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä jossain mediassa oli, että voivat kysyä sukulaisilta ja ystäviltä rahaa lainaksi. Valtio ei auta rahallisesti. Palkkaakaan ei varmaan saa, jos ei ole töissä.
Niin, siellä ei ole ISIS-aktiiveja, joten valtio ei tule paikan päältä charter-lennolla hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen vannoutunut omatoimimatkailija mutta kieltämättä jatkossa kiinnostaa mennä pakettimatkoilla jos on vähänkään epävakaa maailmantilanne.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Eipä noihin aurinkolomakohteisiin taida omatoimisesti hirveästi halvemmalla päästä muutenkaan kun lennot niihin on sen verran tyyriitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät pääse mihinkään motissa ovat!
Kai Saudi Arabiaan pääsee, ja Jeddasta on varmaan turvallista lentää. Luulisi Saudien jo pelkästään PR-syistä auttavan ulkomaalaisia pakenemaan?
Tällä hetkellä rikkaat pääsevät. Hinta yli 300 000 dollaria. Turvattu maantiekuljetus ja yksityiskoneella Riadista ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on parempi vaihtoehto: löytää jokin reitti busseilla/ takseilla kuinka päästä pois ja lentää turvallisemman alueen lentokentältä pois vai onko parempi jäädä tuonne kohteeseen?
En tiedä, mutta aamulla näin jonkun twiitin, että joku oli matkustanut autolla 2 päivää päästäkseen sieltä pois maateitse. Oli päässyt, mutta kuulostaa riskialttiilta. Voihan siellä tulla vastaan vaikka mitä maantierosvoja tai joutua kidnapatuksi lunnaiden toivossa tms. En tiedä uskaltaisinko.
Ainoa mahdollinen pakoreitti on Saudi Arabian läpi, ja maantierosvot ovat Suomessa todennäköisempiä. Sikäläiset tiukat siveyssäännökset ovat pahempi ongelma. Avopari ei todellakaan saa matkustaa kaksistaan samassa henkilöautossa.
Eiköhän nuo pääse. Siltä seudulta on kuitenkin tullut miljoonia eurooppaan ihan ilman rahaa tai kielitaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kävelemällä.
Kyllä ne liftaamallakin pääsee
Tässä on nyt Vaara, että Eurooppa jakautuu kahteen leiriin. Saksa hakee kansalaisiaan pois. Suomi ei, ei vielä tarvetta. Ranska valmistautuu sotaan. Espanja ei.
Miksi subpi menee Intiaan! ?
👍👍👍