Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Dubaissa jo nyt olevat pääsevät pois?

Vierailija
01.03.2026 |

Ja koska pääsevät kotiin  ,  tuli vaan äskön  mieleen , että yks työkaveri on siellä miehensä kaa  viikon lomalla,  tänään piti olla Fnnairin lento takas Suomeen, ja huomenna  töihin toimistolle ,  ei taida kaveria töissä näkyä... someen ei oo laittanut mitään. 

Onko jollain asiasta faktatietoa? 

Kommentit (897)

Vierailija
721/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on parempi vaihtoehto: löytää jokin reitti busseilla/ takseilla kuinka päästä pois ja lentää turvallisemman alueen lentokentältä pois vai onko parempi jäädä tuonne kohteeseen?

Tällä hetkellä todennäköisesti turvallisempaa olla tuolla.

Kymmeniä tuhansia ihmisiä lähtee liikkeelle tai odottaa pääsyä kotimaahan. Monista maista turisteja, työmatkalaisia tai maassa muuten oleskelevia.

Puhutaan sadoista tuhansista. 

Jossain luki alueella olevan puoli miljoonaa EU-kansalaista. Niiden lennättäminen pois kestää sitten kun se on edes mahdollista. 

Heistä monet asuu siellä ja tuskinpa haluavat lähteä ellei tilanne äidy ihan täydeksi sodaksi. 

Vierailija
722/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jossain mediassa oli, että voivat kysyä sukulaisilta ja ystäviltä rahaa lainaksi. Valtio ei auta rahallisesti. Palkkaakaan ei varmaan saa, jos ei ole töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks ne vähän yksinkertasta sakkii? Miks ne ei vaan osta jostain basaarista mattoa ja lennä sillä kotiin?

Vierailija
724/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se on niin, että maaliskuussa ei ole lentoja.

Vierailija
725/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin, että maarajatkin on nyt kiinni, että ei sieltä nyt pääse pois edes autolla. 

Matkatoimistot varmaan neuvottelee ja kuljettaa keskitetysti, kuten Aurinkomatkat jo teki.  Parempi, ettei sinne omin päin lähdetä ajamaan.  Ulkoministeriökin neuvoo odottamaan rauhassa ohjeita matkanjärjestäjiltä.

Vierailija
726/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä jossain mediassa oli, että voivat kysyä sukulaisilta ja ystäviltä rahaa lainaksi. Valtio ei auta rahallisesti. Palkkaakaan ei varmaan saa, jos ei ole töissä.

On se jännä, pitäis kyllä saada ihan täytenä vaikkei töissä oliskaan...

Vierailija
727/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomalaisia turisteja kuskataan Dubaista Omanin ja Thaimaan kautta Suomeen

Suurista matkatoimistoista Aurinkomatkat on aloittanut kuljetukset Omaniin, mistä lennetään Thaimaahan.

17:20

Lue tiivistelmä

Satoja suomalaisia matkailijoita on jumissa Dubaissa ja Dohassa, kun siviililennot alueelle on pysäytetty Iranin iskujen vuoksi.

Aurinkomatkat on aloittanut noin sadan asiakkaansa kuljetukset maanteitse Omaniin, josta lennetään Thaimaan kautta Suomeen.

Tjäreborgilla ja Tuilla on yhteensä reilu sata suomalaista Dubaissa ja Dohassa, ja nämä tutkivat eri vaihtoehtoja matkailijoiden kotiuttamiseksi.

Ulkoministeriö kehottaa välttämään tarpeetonta matkustamista Arabiemiraatteihin ja Qatariin.

Dubaissa ja Dohassa on ollut noin sata Aurinkomatkojen asiakasta, joista suurin osa Dubaissa. Heitä on kuljetettu maanteitse busseilla Omaniin, josta lennetään Thaimaahan ja sieltä Suomeen."

Vierailija
728/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Finnair keskeyttää lentonsa Dubaihin maaliskuun loppuun saakka."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011853553.html

Vierailija
729/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkomatkat on vienyt lomalaiset Omaniin ja sieltä sitten kohti Suomea. Ihmettelen kyllä miksi Omanista hyppy Thaimaan kautta Suomeen, esim Oman Air kun lentelee esim Frankfurtiin ja Müncheniin. Mutta tuo Oman -reitti lienee Dubaista ainoa mahdollinen reitti pois alueelta tällä hetkellä. Omaniin ei suomalainen tarvitse edes viisumia, joten sekin helpottaa asiaa.

Vierailija
730/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä niin länsimaalaista, ettei kiinnosta pätkääkään paikallisten heikko tilanne ja pitää tämän lisäksi vielä väkisin ängetä tonkaltaiseen maahan ja nyt itketään kun äkkiä joku apuun, kun minun pitää päästä täältä pois!

Olen maksava asiakas ja vaadin palvelua ja sassiin! Kyseenalaista että Suomi hylkää kansalaisensa aavikon armoille. Eipä ole mitään tehty vaan peukalot pyörii toimistolla. Ei edes tiedotetta näpytelty kun kahvihuoneessa juoruttu koko päivä. Kyllä olen pettynyt, ja aivan oikeutetusti. Mikäs olis fiilis itselläsi, jos olisit jumissa vieraassa maassa eikä kukaan tee asian eteen yhtään mitään? Niin?

Vierailija
731/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä niin länsimaalaista, ettei kiinnosta pätkääkään paikallisten heikko tilanne ja pitää tämän lisäksi vielä väkisin ängetä tonkaltaiseen maahan ja nyt itketään kun äkkiä joku apuun, kun minun pitää päästä täältä pois!

Olen maksava asiakas ja vaadin palvelua ja sassiin! Kyseenalaista että Suomi hylkää kansalaisensa aavikon armoille. Eipä ole mitään tehty vaan peukalot pyörii toimistolla. Ei edes tiedotetta näpytelty kun kahvihuoneessa juoruttu koko päivä. Kyllä olen pettynyt, ja aivan oikeutetusti. Mikäs olis fiilis itselläsi, jos olisit jumissa vieraassa maassa eikä kukaan tee asian eteen yhtään mitään? Niin?

Minun puolesta jääkää sinne aavikon armoille vaikka pysyvästi. 

Vierailija
732/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomalaisia turisteja kuskataan Dubaista Omanin ja Thaimaan kautta Suomeen."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011853528.html

Vierailija
733/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣

Vierailija
734/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tällä hetkellä pääse pois, oli juuri viiden jälkeen ohjelmassa tietoa.

Vierailija
735/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomalaisia turisteja kuskataan Dubaista Omanin ja Thaimaan kautta Suomeen."

Harmi, olisivat vain jääneet sinneRoskasakkia.

Vierailija
736/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks ne vähän yksinkertasta sakkii? Miks ne ei vaan osta jostain basaarista mattoa ja lennä sillä kotiin?

Tai takaisin suomeen 😂

Vierailija
737/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkomatkat on vienyt lomalaiset Omaniin ja sieltä sitten kohti Suomea. Ihmettelen kyllä miksi Omanista hyppy Thaimaan kautta Suomeen, esim Oman Air kun lentelee esim Frankfurtiin ja Müncheniin. Mutta tuo Oman -reitti lienee Dubaista ainoa mahdollinen reitti pois alueelta tällä hetkellä. Omaniin ei suomalainen tarvitse edes viisumia, joten sekin helpottaa asiaa.

Helpompi varmaan buukata Finnairin lomalentojen kyytiin Thaimaassa, kuin järjestää reittilentoja vieraiden yhtiöiden koneisiin Eurooopassa.

Vierailija
738/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään.....

Vierailija
739/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Tui näköjään lupaa maksaa majoituksen.

"Koska ilmatila on tällä hetkellä suljettu, ei lentoja pystytä järjestämään. Kustannamme asiakkaiden yöpymiset hotelleissa."

Näköjään pääosin suositellaan, että jumiin jääneet pysyisivät paikanpäällä sen sijaan että lähtisivät tien päälle, vaikka UM:n asiantuntijahan Maikkarilla väläytti kyllä maantievaihtoehtoakin.

Vierailija
740/897 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkomatkat  aloitti kotiutukset heti lauantaiaamuna, IL

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän