Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori ei saa millään kesätöitä

Vierailija
01.03.2026 |

Opiskelevalla nuorellani on työkokemusta kaupan alalta ja on hakenut tammikuusta alkaen kesätöitä, mutta mihinkään ei pääse. Lidliin ja S- ryhmään pääsi haastatteluun, mutta siihen tyssäsi. K-kauppoihin ei pääse edes haastatteluun, vaikka on moneen hakenut. Lisäksi on hakenut töitä elintarvikealalta, mm. leipomoista, sekä ihan kaikista mahdollisista paikoista, myös opiskelemaltaan alalta, mutta ei tärppää. Nuori on fiksu ja filmaattinen, opiskelee yliopistossa, omaa hyvät ihmissuhdetaidot, on kiva ja kohtelias, mutta ei. 

Alkaa usko loppumaan. 

Kommentit (327)

Vierailija
261/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 40 vee ja en ole saanut töitä. Laitoin hakemuksen, jossa etsittiin kesätyöntekijöitä. Minut valittiin kesätöihin. 

Tarkoitushan tuossa on se, että jos olisi jotain mahdollisuustta jatkaa kesätöiden jälkeen yrityksessä. 

Hienoa, että sait kesätöitä, mutta kun kokemusta omaavat aikuiset napsivat kesätyöpaikat, nuoret jäävät ilman arvokasta työkokemusta.

Vierailija
262/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No maalaisjärjellä luulis ett just tietojenkäsittelytieteen opiskelija olis just passeli sinne toimistoon asiakastietojen tallennukseen ym. Lisäksi pääsee vähän tutustumaan noihin tietojen tietoturvaan ym. siis mun mielestä ihan paras jos ei it-alan firmoista vielä saa kesähommia."

Kun noin fiksu olet, kerro missä kohtaa tuo tyyppi tallentaa tietoja. Yleensä sairaaloissa tietoja tallennetaan ensin vastaanotossa, jossa on hyvä olla ihminen, jolla on sote-alan koulutus. Hän kun osaa kysyä myös jatkokysymyksiä ja neuvoa muutenkin. Siinä tilanteessa atk-nörtistä ei ole mitään iloa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 40 vee ja en ole saanut töitä. Laitoin hakemuksen, jossa etsittiin kesätyöntekijöitä. Minut valittiin kesätöihin. 

Tarkoitushan tuossa on se, että jos olisi jotain mahdollisuustta jatkaa kesätöiden jälkeen yrityksessä. 

Hienoa, että sait kesätöitä, mutta kun kokemusta omaavat aikuiset napsivat kesätyöpaikat, nuoret jäävät ilman arvokasta työkokemusta.

Miksi 4-kymppisen työttömän pitäisi jättää hakematta töitä? Yhtä tukalassa tilanteessa hän itsekin on ja sinä kuitenkin vingut sitten siitä, että hän nostaa tukia. 

Vierailija
264/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta häntä perustamaan oma yritys.

Vierailija
265/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun nuorella ole ajokorttia, ei monella kaverillaankaan ole, mut me ollaankin lähiöstä eli samanlaisesta elinpiiristä. Mullakaan ei ole ajokorttia. 

Niin? Eikö oo varaa hankkia vai ei vain kiinnostele?

Ei ole varaa. 

Eikö lapsilla ole kaksi vanhempaa? Oletteko molemmat ihan persaukisia?

Olen kuntoutustuella (ollut 10 vuotta) , lasten isä asuu laitoksessa aivotapahtuman saatuaan. 

Vierailija
266/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko se tarjoutua vaikka maalausurakkoja tekemään kotitalouksiin?

Meil kävi yks tyyppi ja sen hinta olis ollu 4000 euroa talon maalaus.  Arveli, että parissa päivässä urakka hoidettu.

Vierailija
267/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysypä pääministeriltä, valtiovarainministeriltä tai työministeriltä, minkä takia kokemusta omaavien aikuisten täytyy hakea töitä? He ovat tämän tilanteen aiheuttaneet.

Vierailija
268/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun nuorella ole ajokorttia, ei monella kaverillaankaan ole, mut me ollaankin lähiöstä eli samanlaisesta elinpiiristä. Mullakaan ei ole ajokorttia. 

Ei ole varaa. 

Olen kuntoutustuella (ollut 10 vuotta) , lasten isä asuu laitoksessa aivotapahtuman saatuaan. 

Okei. Voisko isovanhemmat sponssata? Ootko kysynyt?

Vierailija
269/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisetkaan töitä saa, miksi sitten nuorten pitäisi? Niillä sentään vanhemmat elättää, osa aikuisista on yksin.

Vierailija
270/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aikuisetkaan töitä saa, miksi sitten nuorten pitäisi? Niillä sentään vanhemmat elättää, osa aikuisista on yksin.

Oot tosi outo.

Vierailija
271/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vois lähteä netsänistutustöihin.

Näissä on se ongelma, että ne istutettavat metsät on yleensä aika kaukana asutuksesta. Niitä tehdään yrittäjänä eikä mitään majoitusta ole tarjolla. On vähän ikävä matkustaa jonnekin Kuusamoon ja majailla viikon verran teltassa peseytymättä ja lämmitellä ruoat trangialla.

Terv. Metsänomistaja

Luulisi Kuusamossa tai vastaavissa paikoissa olevan isoja omakotitaloja josta voi vuokrata huoneen. Vaikka sen metsänomistajan sukulainen jos ei itse paikkakunnalla asu. Sosiaalisuus on tärkeä osa työnhaussa.

Vierailija
272/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän lapset perusti kesäkahvilan omalle pihalle,asuvat Sipoon korven/ luonnonpuiston vieressä johon vieraat parkkeeravat autonsa puistoon mennessään. Hyvin sujui,hygieapassin hankkivat ennen toimintaa. 

Vierailija
273/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa. 

Yksi isovanhempi on elossa ja sponssaa jo nyt, minkä eläkkeestään pystyy. Se on iso apu sekin ja jos hän pystyisi, niin varmasti auttaisi enemmänkin, mutta on tosiaan eläkkeellä, eikä rahaa ole hänelläkään liikoja. 

Vierailija
274/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa. 

No nyt se ratkaisu löytyi! Lähden hautausmaalle kysymään vainajilta rahaa lainaksi. 

Kaikenlaista ääliötä sitä tällä palstalla onkin.

Vierailija
275/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarviiko tätä ihmeenä pitää, kun nuori ei töitä millään saa? Kaiken tämän paskan keskellä. 

Lakimiehillä on hirvee kiire, samoin poliiseilla. Avoimia juttuja on jonoksi asti, saavat raukat tehdä töitä kotonakin ja vapaa-ajasta saati lomista ei mitään tietoa. Lakimiehiksi vaan vaikka 100000 työtöntä näin ensialkuun. Poliiseja tarvittaisi kanssa lisää, niin saataisi rikoksia tutkittua. Nyt on kaikki kiinni jonkun tietyn rikostyypin parissa ja siinä jää moni muu rikos selvittämättä. Työttömiä vaan nyt rosvoja jahtaamaan. Sitten on hautausala. Kirvesmiehet saavat paiskia ylitöitä, kun ruumisarkkujen ostajia riittää niin arkena kuin sunnuntaina. Mies kun saadaan mullan alle, kellot soi jo seuraavalle.

Vierailija
276/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksi isovanhempi on elossa ja sponssaa jo nyt, minkä eläkkeestään pystyy. Se on iso apu sekin ja jos hän pystyisi, niin varmasti auttaisi enemmänkin, mutta on tosiaan eläkkeellä, eikä rahaa ole hänelläkään liikoja. "

Voi harmi. Luin jostain, että joissain opiskelupaikoissa voi suorittaa ajokortin. Entäs asepalveluksessa?

Miten olisi ura Suomen puolustusvoimissa?

Vierailija
277/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin mainitsemiin paikkoihin hakee ihan fiksuja nuoria, jotka ovat valmiita jäämään noihin töihin, sitoutuneita. Eivät korosta fiksuutta ja yliopistoa, mikä nyt on haitta, kun hakee noihin paikkoihin. Teillä on asennevamma. Ei voi hakea tradenomien paikkoja ylemmyyden tunnolla.

Vierailija
278/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No nyt se ratkaisu löytyi! Lähden hautausmaalle kysymään vainajilta rahaa lainaksi. 

Kaikenlaista ääliötä sitä tällä palstalla onkin"

Oliks nekin ihan peeaa kuten sinä? Kaikki kurkusta alas? Ei perintöä ollenkaan?

Vierailija
279/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnilla on jotain lyhyitä kesätyöhommia avoinna tietty määrä.

Niihin otetaan Suomen suurimpiin kuuluvassa kaupungissa esim. ulkoalueiden hoitoon alle 10 työntekijää, jotka valitaan arpomalla. Ei paljon lämmitä niitä satoja, jotka jää rannalle ruikuttamaan.

Vierailija
280/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mokasi niissä haastatteluissa? Mainoksia pääsee jakamaan Jakelunuoreille. Sinne hakemusta vaan.

niin, pääsi haastatteluihin asti mutta jokin meni pieleen kun ei hyväksytty?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi