Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuori ei saa millään kesätöitä

Vierailija
01.03.2026 |

Opiskelevalla nuorellani on työkokemusta kaupan alalta ja on hakenut tammikuusta alkaen kesätöitä, mutta mihinkään ei pääse. Lidliin ja S- ryhmään pääsi haastatteluun, mutta siihen tyssäsi. K-kauppoihin ei pääse edes haastatteluun, vaikka on moneen hakenut. Lisäksi on hakenut töitä elintarvikealalta, mm. leipomoista, sekä ihan kaikista mahdollisista paikoista, myös opiskelemaltaan alalta, mutta ei tärppää. Nuori on fiksu ja filmaattinen, opiskelee yliopistossa, omaa hyvät ihmissuhdetaidot, on kiva ja kohtelias, mutta ei. 

Alkaa usko loppumaan. 

Kommentit (943)

Vierailija
941/943 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.. joku kirjoitti täällä, että siivoamaan muka pääsisi aina. Ei muuten pääse ellei ole papereita tai kovaa kokemusta(olet nopea JA tehokas, huolellinen + että priimapuhdasta tulee) - näin ainakin suurissa ja keskisuurissa kaupungeissa.

Ja niin sen kuuluukin olla. Ei siivous oo mikään homma jonka kuka tahansa osaa. Ei pidä aliarvioida ammattitaitoisia siistijöitä.

Vierailija
942/943 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että jatkuvasti puhutaan hakemuksista ja niiden lähettämisestä. Olin vielä kesisikäinen  nollarilla ja muistan, että hakemukset eivät kyllä paikkoja tuoneet itselle eikä kavereille. 2008 oli paikat myös todella tiukassa. Kesätyöpaikan sai varmimmin, kun soitti suoraan firmaan ja kysyi ottavatko kesätyöntekijöitä. Itse sain kaikki paikkani näin, yksikään kirjallinen hakemus ei tuottanut tulosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/943 |
29.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuorista ei ole mihinkään. ENtiseen aikaan poimittiin marjoja ja muuta vastaavaa. Mikä pilasi nuorten halukkuuden työntekoon? Luultavasti koulussa ei vaadita mitään jos moni ei osaa edes lukea tai kirjoittaa.