Nuori ei saa millään kesätöitä
Opiskelevalla nuorellani on työkokemusta kaupan alalta ja on hakenut tammikuusta alkaen kesätöitä, mutta mihinkään ei pääse. Lidliin ja S- ryhmään pääsi haastatteluun, mutta siihen tyssäsi. K-kauppoihin ei pääse edes haastatteluun, vaikka on moneen hakenut. Lisäksi on hakenut töitä elintarvikealalta, mm. leipomoista, sekä ihan kaikista mahdollisista paikoista, myös opiskelemaltaan alalta, mutta ei tärppää. Nuori on fiksu ja filmaattinen, opiskelee yliopistossa, omaa hyvät ihmissuhdetaidot, on kiva ja kohtelias, mutta ei.
Alkaa usko loppumaan.
Kommentit (943)
Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että jatkuvasti puhutaan hakemuksista ja niiden lähettämisestä. Olin vielä kesisikäinen nollarilla ja muistan, että hakemukset eivät kyllä paikkoja tuoneet itselle eikä kavereille. 2008 oli paikat myös todella tiukassa. Kesätyöpaikan sai varmimmin, kun soitti suoraan firmaan ja kysyi ottavatko kesätyöntekijöitä. Itse sain kaikki paikkani näin, yksikään kirjallinen hakemus ei tuottanut tulosta.
Nykynuorista ei ole mihinkään. ENtiseen aikaan poimittiin marjoja ja muuta vastaavaa. Mikä pilasi nuorten halukkuuden työntekoon? Luultavasti koulussa ei vaadita mitään jos moni ei osaa edes lukea tai kirjoittaa.
Ja niin sen kuuluukin olla. Ei siivous oo mikään homma jonka kuka tahansa osaa. Ei pidä aliarvioida ammattitaitoisia siistijöitä.