Nuori ei saa millään kesätöitä
Opiskelevalla nuorellani on työkokemusta kaupan alalta ja on hakenut tammikuusta alkaen kesätöitä, mutta mihinkään ei pääse. Lidliin ja S- ryhmään pääsi haastatteluun, mutta siihen tyssäsi. K-kauppoihin ei pääse edes haastatteluun, vaikka on moneen hakenut. Lisäksi on hakenut töitä elintarvikealalta, mm. leipomoista, sekä ihan kaikista mahdollisista paikoista, myös opiskelemaltaan alalta, mutta ei tärppää. Nuori on fiksu ja filmaattinen, opiskelee yliopistossa, omaa hyvät ihmissuhdetaidot, on kiva ja kohtelias, mutta ei.
Alkaa usko loppumaan.
Kommentit (288)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäisin on monenlaisia festareita ja tapahtumia. Vuokraa myyntipiste ja mene myymään sinne grillimakkaraa, mehuja ja sen sellaista. Välineet voi vuokrata ja myytävät ostaa mistä tahansa.
Joo ja tää idea ei oo negatiivisille mutku mutku tyypeille.
Ei varmasti olekaan. Minunkin lapsi ostaa ihan vaan K-kaupasta pillimehuja ja makkaraa ja ajaa ympäri Suomea taksilla päästäkseen myymään niitä festareille.
Hölömö! Miksei se mene bussilla, niin mä tein silloin kun myin makkaraa nuorena festareilla. Kiersin kaikki lähialueen kaupat ja hain tarjousmakkaralaarit tyhjiksi ja hyppäsin bussiin. Ihan kätevästi kulki kaikki myyntikojua myöten repussa mukana! En tietenkään maksanut myyntipaikasta mitään, vaan kaivauduin festarialueelle aidan alitse, voi pojat, sai siinä kaivaa. E
Ai jukra kun sulla on ollut vaikeaa vuokrata pakettiauto. Mä sain käyttää mutsin autoa ja peräkärryä. Aina kaikki makkarat tuli myydyksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä hirveesti kiinnosta missään töissäkään käydä kun sekään ei nykyään takaa tyttöystävän saantia..
Sun kannattaa nyt vaan keskittyä sen pienen pippelisi näpräämiseen siellä kotioloissa. Kyl se siitä. Tsemii
Vierailija kirjoitti:
Erottautuisiko porukasta, jos olisi suoritettuna hygieniapassi, tulityökortti jne. Ajokortista puhumattakaan.
Itse olin aikanaan Ahvenanmaalla yhden kesän poimimassa tomaatteja (17 v), sain asua työnantajan talossa. Ja yhden kesän Skotlannissa lapsenlikkana (19 v). Muistelen mukavana aikana molempia.
Ei ole hygieniapasseja tai kortteja, ajokortti toki on. Ja insinöörintutkinto. Kesätyöpaikkojakaan ei ole löytynyt, saatika inssin hommia.
Kerää mustikoita ja myy, voi tienata ihan tuhansia euroja, eikä vaadi työsuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kaksi poikaa. Olen teollisuuden johtotehtävissä. Kummallekin pojalle olen duunit junaillut, toinen jo uraputkessa vakihommissa, toinen vielä opiskelee.
Näin se yhteiskunta pelaa. Hankkiutukaa hommiin, jossa voitte perillistenkin etuja edistää.
Annas kun veikkaan: äänestät kokoomusta ja julkisesti korostat, että ihmisen otettava vastuu omasta elämästään ja ahkeruus vie pitkälle.
Kokoomusta en äänestä, tai mitään muutakaan, mutta ahkeruus on vienyt aika pitkälle, pystyn mm. järjestämään jälkikasvulle töitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan ei kannata masentua jos töitä ei löydy. Ei niitä löydy nyt monelle muullekaan. Tekee kesäopintoja, lähtee vaikka mummin kanssa mökille tai vahtii serkun lapsia tämän ollessa töissä tai jotain muuta puolihyödyllistä ja muutoin lomailee hyvällä omallatunnolla ja valmistautuu seuraavaan lukuvuoteen.
Ja kuka maksaa vuokran ja kesähuvit?
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka väittävät, että siivoustöitäkin on haettu, niin onko ihan oikeasti haettu useampaan paikkaan? Vähän epäilyttää. Minä menin nuorena osa-aikaiseksi siivoomaan vessoja ja olin tyytyväinen, että jotain maksettiin. Työhön perehdytettiin ekalla kerralla, näytettiin työvälineet ja oikeat puhdustusaineet ja tekniikat. Ei vaatinut ihmeitä.
Niin ei vaatinut, silloin 1900 luvulla. Nykyään tarvitsee tuohonkin olla tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erottautuisiko porukasta, jos olisi suoritettuna hygieniapassi, tulityökortti jne. Ajokortista puhumattakaan.
Itse olin aikanaan Ahvenanmaalla yhden kesän poimimassa tomaatteja (17 v), sain asua työnantajan talossa. Ja yhden kesän Skotlannissa lapsenlikkana (19 v). Muistelen mukavana aikana molempia.
Ei ole hygieniapasseja tai kortteja, ajokortti toki on. Ja insinöörintutkinto. Kesätyöpaikkojakaan ei ole löytynyt, saatika inssin hommia.
Toi hygieiapassin suorittaminen kesti parin tunnin kuuntelun luokassa. Heti perään oli koe. Suurin osa porukasta sai sen hygieniapassin näin nopsaan. Mut se, että sulla olis se hygieniapassi, ei toisi sulle töitä missään nimessä kuitenkaan.
Mitä ne inssin hommat on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan ei kannata masentua jos töitä ei löydy. Ei niitä löydy nyt monelle muullekaan. Tekee kesäopintoja, lähtee vaikka mummin kanssa mökille tai vahtii serkun lapsia tämän ollessa töissä tai jotain muuta puolihyödyllistä ja muutoin lomailee hyvällä omallatunnolla ja valmistautuu seuraavaan lukuvuoteen.
Ja kuka maksaa vuokran ja kesähuvit?
Kysy sun mutsiltas.
Vai että oikein "filmaattinen"?
Perustakoon OF-kanavan, jos niin filmaattinen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka väittävät, että siivoustöitäkin on haettu, niin onko ihan oikeasti haettu useampaan paikkaan? Vähän epäilyttää. Minä menin nuorena osa-aikaiseksi siivoomaan vessoja ja olin tyytyväinen, että jotain maksettiin. Työhön perehdytettiin ekalla kerralla, näytettiin työvälineet ja oikeat puhdustusaineet ja tekniikat. Ei vaatinut ihmeitä.
Niin ei vaatinut, silloin 1900 luvulla. Nykyään tarvitsee tuohonkin olla tutkinto.
Ei tarvitse olla. Voit tarjota siivoustyötä kotitalouksiin. Aina on kelvannut mun siivoukset ilman minkäänlaista siivousalan koulutusta. Sulla on kyse siitä, että et vaan jaksa kun munias kutittaa ja peräreikäskin vuotaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesäisin on monenlaisia festareita ja tapahtumia. Vuokraa myyntipiste ja mene myymään sinne grillimakkaraa, mehuja ja sen sellaista. Välineet voi vuokrata ja myytävät ostaa mistä tahansa.
Ei varmasti olekaan. Minunkin lapsi ostaa ihan vaan K-kaupasta pillimehuja ja makkaraa ja ajaa ympäri Suomea taksilla päästäkseen myymään niitä festareille.
Minä taas olen vuokrannut pakettiauton.
Minunkin lapsi vuokrasi pakun jo 16-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen vuokrannut pakettiauton.
Minunkin lapsi vuokrasi pakun jo 16-vuotiaana.
Olitko kuskina? Yliopistoikäiset ovat jo yli 18-vuotiaita. Aloituksessa kerrotaan yliopisto-opiskelijasta. Miksi sun lapsi vuokrasi 16-vuotiaan pakun? Eiks se oo vasta lukioon menossa tai ammattikouluun ja sä oot elatusvelvollinen.
Miten mokasi niissä haastatteluissa? Mainoksia pääsee jakamaan Jakelunuoreille. Sinne hakemusta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ajokortti, auto käytössä, täysi-ikäisyys, pientä työkokemusta ja hygieniapassi. Ei auta. Vapaaehtoistöitä tässä jo katellaan, josko niistä saisi ensivuodelle sopivaa täytettä CV.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ajokortti, auto käytössä, täysi-ikäisyys, pientä työkokemusta ja hygieniapassi. Ei auta. Vapaaehtoistöitä tässä jo katellaan, josko niistä saisi ensivuodelle sopivaa täytettä CV.
Mikä sinua kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hakea siivoojaksi. Aluksi pitää hakea lähtötason töitä.
On hakenut myös siivoustyötä, tuloksetta.
Myös sairaaloista?? Sinne ei oikeasti ole tunkua. Lomittajia meillä joka kesä liian vähän.
Qwq
En ole koko kevään aikana nähnyt kuin yhden ilmoituksen sairaalaan haettavasta kesätyöstä ja siinäkin haettiin vain yhtä siivoojaa. Mitä kautta nämä kesätyöpaikat sairaalan siivoustyöstä oikein ilmoitetaan? Yleensähän siellä siivoustöissä pelkkiä ulkomaalaisia, kelpaisi nuo työt kyllä varmasti myös monelle suomalaiselle nuorellekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös sairaaloista?? Sinne ei oikeasti ole tunkua. Lomittajia meillä joka kesä liian vähän.
Qwq
En ole koko kevään aikana nähnyt kuin yhden ilmoituksen sairaalaan haettavasta kesätyöstä ja siinäkin haettiin vain yhtä siivoojaa. Mitä kautta nämä kesätyöpaikat sairaalan siivoustyöstä oikein ilmoitetaan? Yleensähän siellä siivoustöissä pelkkiä ulkomaalaisia, kelpaisi nuo työt kyllä varmasti myös monelle suomalaiselle nuorellekin.
Missä näit ilmoituksen? Oletko käynyt hyvinvointialueen omilla sivustoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Qwq
Sellaiset työnhakutaidot sinulla. Eipä ihme ettei löydy töitä.
Hölömö! Miksei se mene bussilla, niin mä tein silloin kun myin makkaraa nuorena festareilla. Kiersin kaikki lähialueen kaupat ja hain tarjousmakkaralaarit tyhjiksi ja hyppäsin bussiin. Ihan kätevästi kulki kaikki myyntikojua myöten repussa mukana! En tietenkään maksanut myyntipaikasta mitään, vaan kaivauduin festarialueelle aidan alitse, voi pojat, sai siinä kaivaa. Ei oo nykyajan pullamössöistä sellaiseen!