Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori ei saa millään kesätöitä

Vierailija
01.03.2026 |

Opiskelevalla nuorellani on työkokemusta kaupan alalta ja on hakenut tammikuusta alkaen kesätöitä, mutta mihinkään ei pääse. Lidliin ja S- ryhmään pääsi haastatteluun, mutta siihen tyssäsi. K-kauppoihin ei pääse edes haastatteluun, vaikka on moneen hakenut. Lisäksi on hakenut töitä elintarvikealalta, mm. leipomoista, sekä ihan kaikista mahdollisista paikoista, myös opiskelemaltaan alalta, mutta ei tärppää. Nuori on fiksu ja filmaattinen, opiskelee yliopistossa, omaa hyvät ihmissuhdetaidot, on kiva ja kohtelias, mutta ei. 

Alkaa usko loppumaan. 

Kommentit (327)

Vierailija
241/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaapa piruuttanne selvää mitä maksaa myyntipaikat festareilla ja katsotaan sitten. 

Vierailija
242/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnilla on jotain lyhyitä kesätyöhommia avoinna tietty määrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun nuorella ole ajokorttia, ei monella kaverillaankaan ole, mut me ollaankin lähiöstä eli samanlaisesta elinpiiristä. Mullakaan ei ole ajokorttia. 

Vierailija
244/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaapa piruuttanne selvää mitä maksaa myyntipaikat festareilla ja katsotaan sitten. 

Äläs nyt. Tuossahan oli jo aiemmin neuvo kaivautua aidan ali nakkipakettien kanssa, jotta ei maksuja joudu makselemaan. Ei ole temppu eikä mikään reippaalta ja yrittäjähenkiseltä lapselta, joka ei ole mutku-mutku. 

Vierailija
245/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun nuorella ole ajokorttia, ei monella kaverillaankaan ole, mut me ollaankin lähiöstä eli samanlaisesta elinpiiristä. Mullakaan ei ole ajokorttia. 

Niin? Eikö oo varaa hankkia vai ei vain kiinnostele?

Vierailija
246/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miks? Kyl siel aina myyjiä on.

Vierailija
247/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko kuskina? Yliopistoikäiset ovat jo yli 18-vuotiaita. Aloituksessa kerrotaan yliopisto-opiskelijasta.  Miksi sun lapsi vuokrasi 16-vuotiaan pakun? Eiks se oo vasta lukioon menossa tai ammattikouluun ja sä oot elatusvelvollinen.

En tietenkään ollut kuskina. Minun lapsi ei ole mikään puhelinta tuijottaja laiskimus, joka ei osaa yksin järjestää itselleen kesätöitä ilman vanhempien apua. Tietysti hän vuokrasi pakun, jotta pääsi festareille myymään mehua.

Vierailija
248/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niihin siivoajien hommiinkin on tunkua...

Ei ainakaan meille sairaalaan. Pomo kysyy joka vuosi multakin onko mulla tuttua joka haluaisi kesätöihin. Ja raapii hiukset päästään,et saako taaskaan tarpeeksi lomittajia. Mun osastolle tarttis 2-3 lomittajaa ainakin kolmeksi kuukaudeksi,hyvä jos yksi haluaa töihin ja sit silläkin ehtona, et voi tehdä vaan tyyliin kesäkuun ( näin ollu monesti). Ja nuokin 2-3 vaan meidän osastolle ja osastoja meillä on useita ja lomia pitäviä on melkein 100 työntekijää, eli kesä työntekijöitä tarttis.

Kerro heti mikä sairaala ja keneen voi ottaa yhteyttä. Kelpaako sinne myös tietojenkäsittelytieteen opiskelija?

No maalaisjärjellä luulis ett just tietojenkäsittelytieteen opiskelija olis just passeli sinne toimistoon asiakastietojen tallennukseen ym. Lisäksi pääsee vähän tutustumaan noihin tietojen tietoturvaan ym. siis mun mielestä ihan paras jos ei it-alan firmoista vielä saa kesähommia.

Vierailija
249/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootkos ottanut selvää mitä maksaa festarin vieressä myyntipaikat?

Vierailija
250/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erottautuisiko porukasta, jos olisi suoritettuna hygieniapassi, tulityökortti jne. Ajokortista puhumattakaan.

Itse olin aikanaan Ahvenanmaalla yhden kesän poimimassa tomaatteja (17 v), sain asua työnantajan talossa. Ja yhden kesän Skotlannissa lapsenlikkana (19 v). Muistelen mukavana aikana molempia.

Ei ole hygieniapasseja tai kortteja, ajokortti toki on. Ja insinöörintutkinto. Kesätyöpaikkojakaan ei ole löytynyt, saatika inssin hommia.

On ajokortti, auto käytössä, täysi-ikäisyys, pientä työkokemusta ja hygieniapassi. Ei auta. Vapaaehtoistöitä tässä jo katellaan, josko niistä saisi ensivuodelle sopivaa täytettä CV.

Mikä sinua kiinnostaa?

Minua kiinnostaa lapseni pärjääminen ja itsenäisen elämän alku. Onneksi pystyn tukemaan edes empatialla, rahalla ja auton lainalla, mutta kun se ei riitä tässä maailmantilanteessa.

Vierailija
251/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko kuskina? Yliopistoikäiset ovat jo yli 18-vuotiaita. Aloituksessa kerrotaan yliopisto-opiskelijasta.  Miksi sun lapsi vuokrasi 16-vuotiaan pakun? Eiks se oo vasta lukioon menossa tai ammattikouluun ja sä oot elatusvelvollinen.

En tietenkään ollut kuskina. Minun lapsi ei ole mikään puhelinta tuijottaja laiskimus, joka ei osaa yksin järjestää itselleen kesätöitä ilman vanhempien apua. Tietysti hän vuokrasi pakun, jotta pääsi festareille myymään mehua.

No tuliko tiliä? Menikö mehut kaikki?

Vierailija
252/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin just katsomassa Ruisrockin hinnoittelua:

"Ruokamyyntipaikka / Ruokarekkapaikka

Ruisrock veloittaa prosenttiosuuden liikevaihdosta, kuitenkin vähintään 6000 € + alv., joka laskutetaan etukäteen."

.

Eihän tuo ole ongelma eikä mikään nuorelle opiskelijalle.

Vierailija
253/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3650 € alkaen Qstokissa. Siihen saa muutaman makkaran myydä, että jää jotain viivan allekin. 

Vierailija
254/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa. 

Vierailija
255/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä kokemuksella ja laitoshuoltajan papereillakaan saa niitä siivoustöitä. Uskon että kesällä ottavat kokemattomia joille voivat maksaa alinta palkkaa. Ehkä itsellä parempi onni syksyllä kun koululaiset palaavat opinahjoihinsa.

Vierailija
256/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Sen jälkeen kun maksoi 6 tonnia etukäteen Ruisrockille, tienasi hän mehun myynnillä kymppitonnin puhtaana käteen. 

:D

Vierailija
257/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin just katsomassa Ruisrockin hinnoittelua:

"Ruokamyyntipaikka / Ruokarekkapaikka

Ruisrock veloittaa prosenttiosuuden liikevaihdosta, kuitenkin vähintään 6000 € + alv., joka laskutetaan etukäteen."

.

Eihän tuo ole ongelma eikä mikään nuorelle opiskelijalle.

Ootko katsonut festarialueen ulkopuolisten paikkojen hintoja? Lähellä festaripaikkaa.

Vierailija
258/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne tosiasiallisesti tuota oikeastaan mitään. Lähinnä toimivat yritysten mainoksina. Ja kyllä sen huomaakin, festareilla on yhä vähemmän myyjiä, kun se vain ei lyö leiville. Alkoholinmyynti on se millä tehdään voittoa. 

Vierailija
259/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa. 

Eikö lapsilla ole kaksi vanhempaa? Oletteko molemmat ihan persaukisia?

Vierailija
260/327 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. Sen jälkeen kun maksoi 6 tonnia etukäteen Ruisrockille, tienasi hän mehun myynnillä kymppitonnin puhtaana käteen. 

:D

Okei eli kauppa se on joka kannattaa. Hyvä juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi