Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori ei saa millään kesätöitä

Vierailija
01.03.2026 |

Opiskelevalla nuorellani on työkokemusta kaupan alalta ja on hakenut tammikuusta alkaen kesätöitä, mutta mihinkään ei pääse. Lidliin ja S- ryhmään pääsi haastatteluun, mutta siihen tyssäsi. K-kauppoihin ei pääse edes haastatteluun, vaikka on moneen hakenut. Lisäksi on hakenut töitä elintarvikealalta, mm. leipomoista, sekä ihan kaikista mahdollisista paikoista, myös opiskelemaltaan alalta, mutta ei tärppää. Nuori on fiksu ja filmaattinen, opiskelee yliopistossa, omaa hyvät ihmissuhdetaidot, on kiva ja kohtelias, mutta ei. 

Alkaa usko loppumaan. 

Kommentit (336)

Vierailija
301/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöitä ei saa kirveelläkään, paitsi suhteilla. Miten tähän on tultu?
Vasta valmistuneet akateemisetkin hakevat satoja töitä, ei pääse minnekään. Opintolainat maksettava. Eipä ihme et nuoret masentuu.Kauheeta.

Vierailija
302/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne minun nuorella. Hakenut vaikka mitä paikkoja. Aiemmin työllistynyt aina helposti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka väittävät, että siivoustöitäkin on haettu, niin onko ihan oikeasti haettu useampaan paikkaan? Vähän epäilyttää. Minä menin nuorena osa-aikaiseksi siivoomaan vessoja ja olin tyytyväinen, että jotain maksettiin. Työhön perehdytettiin ekalla kerralla, näytettiin työvälineet ja oikeat puhdustusaineet ja tekniikat. Ei vaatinut ihmeitä.

Niin ei vaatinut, silloin 1900 luvulla. Nykyään tarvitsee tuohonkin olla tutkinto.

Ei tarvitse olla. Voit tarjota siivoustyötä kotitalouksiin. Aina on kelvannut mun siivoukset ilman minkäänlaista siivousalan koulutusta. Sulla on kyse siitä, että et vaan jaksa kun munias kutittaa ja peräreikäskin vuotaa.

Minä en ole nuori etsimässä kesätöitä, kiitos va

Siis mitä? Ei kotisiivouksiin tarvitaa tutkintoa. Ootko kännissä?

Vierailija
304/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta valmistuneet akateemisetkin hakevat satoja töitä, ei pääse minnekään. Opintolainat maksettava. Eipä ihme et nuoret masentuu.Kauheeta.

Voi sentään. Urkenisiko ura itkijäeukkona tai itkijäukkona?

Vierailija
305/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noihin mainitsemiin paikkoihin hakee ihan fiksuja nuoria, jotka ovat valmiita jäämään noihin töihin, sitoutuneita. Eivät korosta fiksuutta ja yliopistoa, mikä nyt on haitta, kun hakee noihin paikkoihin. Teillä on asennevamma. Ei voi hakea tradenomien paikkoja ylemmyyden tunnolla.

No pakko kai se on kertoa mitä ja missä opiskelee, kun paikkaa hakee. Mun nuori on ainakin hyvin vaatimaton perusluonteeltaan, eikä mikään leuhottaja. 

Vierailija
306/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hakea siivoojaksi. Aluksi pitää hakea lähtötason töitä.

On hakenut myös siivoustyötä, tuloksetta. 

Myös sairaaloista??  Sinne ei oikeasti ole tunkua. Lomittajia meillä joka kesä liian vähän.

Qwq

En ole koko kevään aikana nähnyt kuin yhden ilmoituksen sairaalaan haettavasta kesätyöstä  ja siinäkin haettiin vain yhtä siivoojaa. Mitä kautta nämä kesätyöpaikat sairaalan siivoustyöstä oikein ilmoitetaan? Yleensähän siellä siivoustöissä pelkkiä ulkomaalaisia,  kelpaisi nuo työt kyllä varmasti myös monelle suomalaiselle nuorellekin.

Sellaiset työnhakutaidot sinulla. Eipä ihme ettei löydy töitä.

En ole siis hakemassa itse töitä, minulla on jo työpaikka. Olen seurannut paikkoja duunitorista ja kuntarekrystä.

Vierailija
307/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sentään. Urkenisiko ura itkijäeukkona tai itkijäukkona?

No h.vetissä totuutta et ymmärrä? Tää ei kyl oo mikää vitsin aihe, hyvä ihminen.

Vierailija
308/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen toimitilahuoltaja ja ei pääse edes haastatteluun, haluaisin vaihtaa työpaikkaa saman alan sisällä. Hakijoita satoja.

Vierailija
309/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yksi isovanhempi on elossa ja sponssaa jo nyt, minkä eläkkeestään pystyy. Se on iso apu sekin ja jos hän pystyisi, niin varmasti auttaisi enemmänkin, mutta on tosiaan eläkkeellä, eikä rahaa ole hänelläkään liikoja. "

Voi harmi. Luin jostain, että joissain opiskelupaikoissa voi suorittaa ajokortin. Entäs asepalveluksessa?

Miten olisi ura Suomen puolustusvoimissa?

Ei ole sen sorttista kiinnostusta ilmennyt ja oletan, että siellä pitäis olla jotain motivaatiota, en tiedä. 

Vierailija
310/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen toimitilahuoltaja ja ei pääse edes haastatteluun, haluaisin vaihtaa työpaikkaa saman alan sisällä. Hakijoita satoja.

Kuinka monta kertaa pitää rutkuttaa tuota samaa, että hakijoita on satoja? Tämä on jo selvinnyt ihan kaikille.

Vierailija
311/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 40 vee ja en ole saanut töitä. Laitoin hakemuksen, jossa etsittiin kesätyöntekijöitä. Minut valittiin kesätöihin. 

Tarkoitushan tuossa on se, että jos olisi jotain mahdollisuustta jatkaa kesätöiden jälkeen yrityksessä. 

Hienoa, että sait kesätöitä, mutta kun kokemusta omaavat aikuiset napsivat kesätyöpaikat, nuoret jäävät ilman arvokasta työkokemusta.

Miksi 4-kymppisen työttömän pitäisi jättää hakematta töitä? Yhtä tukalassa tilanteessa hän itsekin on ja sinä kuitenkin vingut sitten siitä, että hän nostaa tukia. 

En sanonut, ettei saisi hakea. Mutta kyllähän tämä nykytilanne, jossa myös aikuiset ja jopa eläkeläiset hakevat kesätöitä, kurjistaa nuorten tilannetta entisestään. 

Vierailija
312/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yksi isovanhempi on elossa ja sponssaa jo nyt, minkä eläkkeestään pystyy. Se on iso apu sekin ja jos hän pystyisi, niin varmasti auttaisi enemmänkin, mutta on tosiaan eläkkeellä, eikä rahaa ole hänelläkään liikoja. "

Voi harmi. Luin jostain, että joissain opiskelupaikoissa voi suorittaa ajokortin. Entäs asepalveluksessa?

Miten olisi ura Suomen puolustusvoimissa?

Ei ole sen sorttista kiinnostusta ilmennyt ja oletan, että siellä pitäis olla jotain motivaatiota, en tiedä. 

Toivottavasti jokin homma löytyy. Eipä tässä muuta voi sanoa.

Vierailija
313/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä tietäjäeukkoja, Mitenkähän kauan Tällanen tilanne oikein jatkuu, vai vieläkö pahemmaksi menee, kohta kellään ei oo töitä.

Vierailija
314/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne minun nuorella. Hakenut vaikka mitä paikkoja. Aiemmin työllistynyt aina helposti. 

Joku aukko cv:ssä? Ollut liian kauan töissä samassa paikassa ja unohtanut miten haetaan töitä? Jne jne

Vierailija
315/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa selata myös hiljainenhaku.fi sivusto työpaikoista ja Facebookin työpaikka ryhmät. 

Vierailija
316/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjäksi? Pääsee hyvillekin tienesteille.

Vierailija
317/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa pitää rutkuttaa tuota samaa, että hakijoita on satoja? Tämä on jo selvinnyt ihan kaikille.

Mistäs tiedät et selvinnyt jo kaikille. Ei minulle ainakaan, et satoja toimitilahuoltajahakijoita hakee töitä. Puhu siis vaan omasta puolestas.

Vierailija
318/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niihin siivoajien hommiinkin on tunkua...

Ei ainakaan meille sairaalaan. Pomo kysyy joka vuosi multakin onko mulla tuttua joka haluaisi kesätöihin. Ja raapii hiukset päästään,et saako taaskaan tarpeeksi lomittajia. Mun osastolle tarttis 2-3 lomittajaa ainakin kolmeksi kuukaudeksi,hyvä jos yksi haluaa töihin ja sit silläkin ehtona, et voi tehdä vaan tyyliin kesäkuun ( näin ollu monesti). Ja nuokin 2-3 vaan meidän osastolle ja osastoja meillä on useita ja lomia pitäviä on melkein 100 työntekijää, eli kesä työntekijöitä tarttis.

Mitä ihmette selität? Meillä nuo paikat täyttyy ihan päivissä jopa pahimpiin siivouskohteisiin.

Tässäkin molemmat puhuu että "meillä#". Mitä pelkäätte, suurta hakutulvaa vai että joku tunnistaa teidät vai miksette vain reilusti kerro MISSÄ tämä "meillä" on???

Vierailija
319/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole selvinnyt Matias Marttiselle, Purralle ja monelle muulle syöttiläälle hallituksessa! Pitää vain rangaista työttömiä, kun eivät viitsi mennä töihin!! Näille on pedattu aina työpaikka hyvä veli- verkostossa, joten hyvä kasvattaa tattia otsassa ja vittuilla.

Vierailija
320/336 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niihin siivoajien hommiinkin on tunkua...

Ei ainakaan meille sairaalaan. Pomo kysyy joka vuosi multakin onko mulla tuttua joka haluaisi kesätöihin. Ja raapii hiukset päästään,et saako taaskaan tarpeeksi lomittajia. Mun osastolle tarttis 2-3 lomittajaa ainakin kolmeksi kuukaudeksi,hyvä jos yksi haluaa töihin ja sit silläkin ehtona, et voi tehdä vaan tyyliin kesäkuun ( näin ollu monesti). Ja nuokin 2-3 vaan meidän osastolle ja osastoja meillä on useita ja lomia pitäviä on melkein 100 työntekijää, eli kesä työntekijöitä tarttis.

Mitä ihmette selität? Meillä nuo paikat täyttyy ihan päivissä jopa pahimpiin siivouskohteisiin.

Tässäkin molemmat puhuu että "meillä#". Mitä pelkäätte, suurta hakutulvaa vai että j

Porvoon keskussairaalassa! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän