Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan pimeetä tekstiä toi Jarmon kirje

Vierailija
03.05.2007 |

" Neljäkymmentävuotias mies on hyvin haavoittuva. Mielessään hän pohtii, mitä hän on saavuttanut elämässään. Varsinkaan siihen aikaan ei kannata ruveta parisuhteessa sähläämään."

" Emme saa Paulaa takaisin. Ja mikä tärkeintä tässä tilanteessa, varsinkin Liisan kannalta, emme saa syyllistää ketään. Kaikki ovat tarkoittaneet hyvää. Elämä ei vain aina mene niin kuin suunnittelee, joku suunnittelee paremmin."

Juujuu, kaikki muut on syyllisiä, ei hän.

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat luultavasti vetäneet " köyttä kireälle" kunnes toisella meni hermot viimeisen kerran.

Ikävä tapaus.

Vierailija
82/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mihin ne _69_!!! veitseniskua unohtuivat, ja eikö hän sitä sydäntäkin yrittänyt sieltä ulos kaivertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti nuo " perheriidat" on olleet varmaan ihan eri mittakaavassa kuin mitä Jarmo antaa kirjeessään ymmärtää, hän vähättelee niitä ja omaa osuuttaan ja suurentaa Paulan osuutta.

Paulahan ei ole täällä puolustamassa ja kertomassa totuuden toista puolta eli omaa näkemystään asiasta.

Siksi sanon, ettei kuulosta ihan tavalliselta perheidylliltä, vaan murhaaja haluaa sen kuulostaa ja vähätellä tekoaan... loppujen lopuksi HÄN TAPPOI vaimonsa 69 VEITSENISKULLA, ei se mikään vahinko ollut eikä mikään mitä Paula sitä ennen teki tai sanoi oikeuttanut hänen tekoaan.

Vierailija
84/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Molemmat luultavasti vetäneet " köyttä kireälle" kunnes toisella meni hermot viimeisen kerran.

Ikävä tapaus.

.. tapahtuu niin että toinen pikaistuksissaan vaikka ampuu puolisonsa ja sen jälkeen _itsensä_ tmv mikä tapahtuu nopeasti, hetkessä. " Hermot menee" -jutuissa ei toista silvota minuuttikaupalla eikä leikitä ruumiin jäännösten ja eritteiden kanssa.

Jos tämä Björqvistin tapaus ei sinusta ollut psykopaatin tekemä, niin mikä sitten on???

Vierailija
85/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi omituinen tyyli. Kummallisia kysymyksiä myös.

Juu, ei kaikki ollult kohdallaan siinä perheessä. Sääli lasta :(

Vierailija
86/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tosi omituinen tyyli. Kummallisia kysymyksiä myös.

Juu, ei kaikki ollult kohdallaan siinä perheessä. Sääli lasta :(

Vierailija
87/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oli jo 25-vuotias miehenrotisko.

Vierailija
88/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Murha on kauhea rikos, aina, siitä ei ole epäilystäkään. Voi kai sitä silti pohtia mitä kaikkea niiden kulissien takana voi tapahtua, ja että joissain kauheissa tapauksissa lopputulos on sitten tuo.

Minusta " hyysääminen" on teon pahuuden vähättelyä, tekijän syyllisyyden lieventämistä tms.

Se, että yrittää katsoa myös olosuhteita jotka tragediaan johtivat, ei ole hyysäämistä tai teon hyväksymistä. Huom! on eri asia pyrkiä ymmärtämään jonkun teon taustoja kuin hyväksyä joku teko tai sen tekijä.

Vierailija
89/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se juttu meni.. ja millaista niiden perhe-elämä oli...

Kuitenkaan Jarmon sanomasta ei uskota yhtään mitään...

Ja noikin lausunnot mitä Jarmo kommentoi on tuttavien ja sukulaisten antamia heti tapon jälkeen.... miten paljon ne ovat värittyneet tapauksen johdosta?

Todennäköisesti sukulaisten lausunnot ennen tappoo olisi aikalailla erillaisia???

Mutta en puolustele edelleenkään tappaajaa, hän tulee tuomionsa saamaan ja kärsimään.... toivotaan että tämä nyt julkistettu tarina saisi ihmiset miettimään ja tekemään muita ratkaisuja ennenkuin käy samoin...

Tämä ei ollut Suomen ensimmäinen eikä viimeinen tappo kotioloissa... eikä edes pahimmasta päästä... media vaan ottaa aina jonkun " herkkupalakseen"

Vierailija
90/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse oli jo 25-vuotias miehenrotisko.

Sellaista elämä on. Huonoissa piireissä hakataan ja tapetaan that ok.

Kun kansanedustajapiireissä tapetaan ollaan psykopaatteja.

Epäilen että sillä Sepollakin sormet pelissä.

Vierailija
91/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minusta " hyysääminen" on teon pahuuden vähättelyä, tekijän syyllisyyden lieventämistä tms.

Se, että yrittää katsoa myös olosuhteita jotka tragediaan johtivat, ei ole hyysäämistä tai teon hyväksymistä. Huom! on eri asia pyrkiä ymmärtämään jonkun teon taustoja kuin hyväksyä joku teko tai sen tekijä.

[/quote]

Vierailija
92/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittanee, että lapsi on oppinut, ettei kotona saa itkeä eikä näyttää pahaa mieltään tai vaatia huomiota itselle. Sitä mietin, mikä on ollut siinä äidin rooli. Toivottavasti tyttö pääsee vielä tasapainoon, sitä todella hänelle toivon.

Omaakin elämääni on liipannut läheltä eräs narsistisesti persoonallisuushäiriöinen ihminen ja hänen perusteellaan tiedän, että J. on voinut todella " kasvattaa" itselleen teini-ikäisestä tytöstä itselleen sellaisen vaimon, joka uskoo sairaan suhteen olevan normaalia elämänmenoa. Se voisi selittää, miksi Paula ei ole osannut puolustaa lastaan tai miksi hän esimerkiksi on jättänyt alle kaksivuotiaan kyläpaikassa yksin alakertaan nukkumaan ja mennyt itse ylös. Se on vain yksittäinen tapaus tietysti, muttei tulisi useimmissa perheissä mieleenkään.

Toisaalta normaaliin narsistinen mies - alistettu vaimo -kuvioon ei kuulu se, että nainen saa vaikuttaa politiikassa, edetä uralla ja toimia itsenäisesti eri paikoissa. Vaikea on hahmottaa koko kuvaa. Mutta jotenkin en voi olla ajattelematta, että Paulallakin on - ehkä ilman varsinaista omaa syytään - jokin osuus lapsen passivoitumisessa.

Vierailija
93/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että olen elänyt parisuhteessa samanlaisen ihmisen kanssa kuin mitä Jarmo on.

Uskotko että kun on tarpeeksi monta vuotta läheisessä tekemisissä tuon tyyppisen ihmisen kanssa (=psykopaatti) niin siinä tyhmempikin oppii tunnistamaan luonnehäiriöiset tapaukset jo kaukaa.

Nuo Jarmon kirjoittamat tekstit ovat aivan samaa soopaa, kuin mitä eksmieheni puhui. Aivan samalla tavalla selitteli tekosiaan, pettämisiään, lyömisiään, puheitaan, uhkailujaan. Samalla tavoin ulkopuoliset eivät osanneet aavistaa perhehelvetistämme yhtään mitään, ennenkuin itse aloin niistä varovasti puhumaan koska mies käyttäytyi aina korrektisti toisten läsnäollessa.

Minä tiedän mistä puhun. Minä elin tuollaisessa suhteessa. Minä todellakin tunnistan Jarmon kaltaiset ihmiset.

Vierailija
94/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun äiti tappaa katraan lapsia... se on sosiaalitoimiston vika kun eivät ajallaan auttaneet eikä saa äidin syyllisyyttä lisätä..

Nyt kun mies tappoi vaimonsa niin pitää puukkoa kääntää haavassa...

Montako kertaa nämä lapsensa lahdanneet ovat tulleet julkisuuteen ja sanoneet että minä sen tein... ?? ottanee tietentahtoen lisää ruoskaa kansan kädestä...?

Ei voi olla kovin psykopaatti kun kertoo noin tarinan julkisuuteen ja ottaa lisää sylkeä päälleen...

Vierailija
95/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Silloin kun äiti tappaa katraan lapsia... se on sosiaalitoimiston vika kun eivät ajallaan auttaneet eikä saa äidin syyllisyyttä lisätä..

Montako kertaa nämä lapsensa lahdanneet ovat tulleet julkisuuteen ja sanoneet että minä sen tein... ?? ottanee tietentahtoen lisää ruoskaa kansan kädestä...?

Ei voi olla kovin psykopaatti kun kertoo noin tarinan julkisuuteen ja ottaa lisää sylkeä päälleen...

Vierailija
96/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvä, että 99 viljelee noita pisteitä kirjoitellessaan, tietää aina, että Jarmoa puolustelee yksi ja sama ihminen.

Vierailija
97/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
98/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitenkään puolustele... mutta täällä on porukalla laput silmillä eikä halutakkaan nähdä muita vaihtoehtoja. Mutta niihän se on täällä aina...

Vierailija
99/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelee, että saa kansan puolelleen. Psykot on usein uskomattoman ovelia ja fiksuja.

Vierailija:

Vierailija
100/146 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Jarmon, joka sitä veistä kädessään piti ja sillä iski. Ihan sama, mitä sitä ennen on tapahtunut tai sanottu. Mitä ihmeen muita vaihtoehtoja? Muuta vaihtoehtoa ei ole!

Vierailija:

en mitenkään puolustele... mutta täällä on porukalla laput silmillä eikä halutakkaan nähdä muita vaihtoehtoja. Mutta niihän se on täällä aina...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan