Ihan pimeetä tekstiä toi Jarmon kirje
" Neljäkymmentävuotias mies on hyvin haavoittuva. Mielessään hän pohtii, mitä hän on saavuttanut elämässään. Varsinkaan siihen aikaan ei kannata ruveta parisuhteessa sähläämään."
" Emme saa Paulaa takaisin. Ja mikä tärkeintä tässä tilanteessa, varsinkin Liisan kannalta, emme saa syyllistää ketään. Kaikki ovat tarkoittaneet hyvää. Elämä ei vain aina mene niin kuin suunnittelee, joku suunnittelee paremmin."
Juujuu, kaikki muut on syyllisiä, ei hän.
Kommentit (146)
Vierailija:
paninpahan vain merkille että ei tuo perhe kyllä ollut mikään toimiva perhe eikä hyvä kasvuympäristö lapselle.Jättivät lapsen yksin kotiin nukkumaan ja muutenkin vaikuttivat aika tunnekylmiltä. Vaimonkin tapa riidellä oli läimiä miestä. Mitenhän mahtoivat riidellä lapsen kanssa?
Vierailija:
paninpahan vain merkille että ei tuo perhe kyllä ollut mikään toimiva perhe eikä hyvä kasvuympäristö lapselle.
Vierailija:
paninpahan vain merkille että ei tuo perhe kyllä ollut mikään toimiva perhe eikä hyvä kasvuympäristö lapselle.Jättivät lapsen yksin kotiin nukkumaan ja muutenkin vaikuttivat aika tunnekylmiltä. Vaimonkin tapa riidellä oli läimiä miestä. Mitenhän mahtoivat riidellä lapsen kanssa?
Juuri tämän takia tällaisia asioita tapahtuu.
vuosia sitten nuoruudessani. Niin hän li todella ilkeä minulle ja vähätteli, pilkkas ja haukkui toisille seläntakana urakalla.
Siis oma sisko..
Myöhemmin hän sanoi että " hän ymmärsi vasta jälkeepäin että minulla oli varmasti vaikeaa koska oli minulla oli tuore ero takana, siksi olin niin hankala" Minä olin todella hämmästynyt etti hän vuosien jälkeenkään nähnyt miten asiat oli! Olin aviossakin vaan puoli vuotta eikä ero ollut vaikea.
En ole ikinä ollut hankala ihminen, minulla on positiivinen luonne ehkä sekin sitten ärsytti. Ystävämme kyllä huomasi kyllä että kuka oli se ongelmallinen ihminen vaikka hän yrittä aina kaikki kaataa minun niskaan. Samaten hän tappelee vähän väliä muunkin suvun kanssa vieläkin.
Kuten joku jo aiemmin sanoikin, tuommoisia mykkäkouluja, riitoja ja selittelyjä esiintyy ihan tavallisissakin parisuhteissa, eikä kukaan välttämättä tajua niistä vetää mitään pitkälle meneviä johtopäätöksiä, läheisetkään.
Kuten kirjeessäkin mainittiin, kulissit olivat kuitenkin tärkeät, ja niin ne on monelle muullekin, ainakin siinä mielessä että parisuhdeongelmilla ei haluta läheisiä rasittaa. Sanotaan vaan vaikka hampaat irvessäkin että hyvin menee, vaikka pitkään on joku hiertänyt.
Se on aika rankkaa tämä arki, jossa on paljon töitä, kiireitä, pieniä lapsia, ei tarpeeksi unta eikä oikein koskaan aikaa edes itselleen, saati sitten " parisuhteelle" jota ilmeisesti myös pitäisi hoitaa.
Tietenkään ongelmat eivät ole hyväksytty syy väkivallalle eikä tappamiselle, mutta kyllä tuota kirjettä lukiessa välillä tunsi pistoksia, että noinkin voisi tulkita jotain meidänkin perheen tapahtumia.
vaikka kyseessä olisi miten raaka ja julma henkirikos.
Tuo ko. kirje oli vastenmielinen, ihan absurdia loppuaan myöten, jossa Jamppa antaa parisuhdeneuvoja muille.
Siis ei mitään järjen hiventäkään, Paula muka kuoli koska koira oli avannut kodinhoitohuoneen oven ja tuli katsomaan mitä tapahtuu... Koira on elossa ja uudessa kodissa, mutta oli kai saanut veitsestä koska Jarmo kirjoitti veitsen terässä olleesta Georgen verestä.
http: //www. elisanet. fi/jarmo. bjorkqvist/
Vierailija:
MISSÄ??????
Vierailija:
Siis ei mitään järjen hiventäkään, Paula muka kuoli koska koira oli avannut kodinhoitohuoneen oven ja tuli katsomaan mitä tapahtuu... Koira on elossa ja uudessa kodissa, mutta oli kai saanut veitsestä koska Jarmo kirjoitti veitsen terässä olleesta Georgen verestä.
laukaisi jonkun " tapahtumaketjun" = silmittömän puukottamisen. Vittu mikä psyko. Juu kaikki oli paulan tai koiran tai ties minkä syytä, muttei hänen.
t. 71
Psykopaatin ominaisuuksista Jarmoon...
Ja ei tarvitse olla psykopaatti tappaakseen jonkun, mutta ei voi myöskään olla normaali... niinkuin joku tuossa ihmetteli aiemmin kirjoittamaani..
Ei mitenkään puolustele tappajaa eikä hän mitenkään puolustele tekoaan... on ollut ilmeisesti aikaa nyt käsitellä näitä juttuja...
Nyt varmasti näkee tilanteen ja pystyy sitä analysoimaan toisinkun silloin kun ne hetket on käsillä..
Ikävä vaan että piti käydä näin...
Vierailija:
Psykopaatin ominaisuuksista Jarmoon...Ja ei tarvitse olla psykopaatti tappaakseen jonkun, mutta ei voi myöskään olla normaali... niinkuin joku tuossa ihmetteli aiemmin kirjoittamaani..
Ei mitenkään puolustele tappajaa eikä hän mitenkään puolustele tekoaan... on ollut ilmeisesti aikaa nyt käsitellä näitä juttuja...
Nyt varmasti näkee tilanteen ja pystyy sitä analysoimaan toisinkun silloin kun ne hetket on käsillä..
Ikävä vaan että piti käydä näin...
Vierailija:
vaikka kyseessä olisi miten raaka ja julma henkirikos.Tuo ko. kirje oli vastenmielinen, ihan absurdia loppuaan myöten, jossa Jamppa antaa parisuhdeneuvoja muille.
Ei kai täällä kukaan ole tekoa puolustellut tai hyysännyt murhaajaa? Jos vaan toteaa että kirjeessäkin mainitut perheriidat ei välttämättä (ainakaan kaikki) vaikuta kovin poikkeavilta, niin heti on " hyysääjä" ?
Murha on kauhea rikos, aina, siitä ei ole epäilystäkään. Voi kai sitä silti pohtia mitä kaikkea niiden kulissien takana voi tapahtua, ja että joissain kauheissa tapauksissa lopputulos on sitten tuo.
Kyllä kai jokainen, oli sitten vaikka psykopaattikin tai murhaaja, on vielä nykyisinkin oikeutettu kertomaan oman näkemyksensä asiasta. Toivotaan että oikea syyllisyys ja katumus myös valkenee murhaajalle aikanaan, nyt vaikuttaa vielä olevan vain puolusteluvaiheessa (kieltämisvaihe on jo ohitettu).
Oksettavaa vielä tuo, kuinka lyyrisesti mies kuvailee murhatyötä, katsoivat yhdessä veristä terää ja sitten jo mies kävikin vaimonsa päälle " odottamaan kuolemaa" .
Mihin ne _69_!!! veitseniskua unohtuivat, ja eikö hän sitä sydäntäkin yrittänyt sieltä ulos kaivertaa.
just tollaset ÄO 22 mammat sitten kiimaisena lähettelee psykopaateille kirjeitä vankilaan , säälittelevät " uhria" , eli menevät juuri siihen miinaan minkä noi psykot osaa kehittää, ne kun ei mitään tyhmiä ole vaan helvetin kieroja siinä asiassa...
Vierailija:
Murha on kauhea rikos, aina, siitä ei ole epäilystäkään. Voi kai sitä silti pohtia mitä kaikkea niiden kulissien takana voi tapahtua, ja että joissain kauheissa tapauksissa lopputulos on sitten tuo.
Selvästikin mies on aivan omassa maailmassaan, ei mitään empatiakykyä. Selittely kulkee kehää. Ja mielentilatutkimuksessa todettu olleen tekohetkellä täydessä ymmärryksessä. Haloo!
Tyttö mua surettaa eniten, sitähän on kuljeteltu koko ajan hoitoon Paulan sukulaisille. Jatkuvaa reissaamista ja noin pienenä. Ja se loppu tietysti, miten tuollaisesta voi päästä yli ikinä?
Aivan sama, millainen Paula oli tai ei ollut. Siltikään Jarmolla ei ollut oikeutta tappaa häntä.