Motivaatiota pitää masuvauva normaalikokoisena!!!
Nyt tarvitaan motivaatiota viimeisille viikoille!!!
Eilen annettiin syntymäpainoarvio, ja se oli n.3,5kg JOS edelleen jatkan terveellisesti syömistä. (Eli esim. makean puputtaminen kasvattaisi vauvan kyllä nopeasti paljon suuremmaksi.)
Nyt siis oli rv35 ja vauvan koko tällä hetkellä 2,5kg.
Mutta himo herkutteluun, etenkin makeaan on raastava!!!! :(
Esikoista odottaessa oli niin helppoa, ei ollut mitään himoja syömisen suhteen, ja terveellisellä ruokavaliolla mentiin loppuun asti. Tuolloin syntymäpainoarvio oli 3,1kg, ja syntymäpaino olikin sitten tasan 3kg.
Nyt vain on käynyt niin, että koko ajan sorrun heittämään suuhuni jotain makeaa, yleensä suklaata. :( Ja sitten on kova morkkis ja taas pystyy olemaan päivän tai pari ilman herkkuja.
Miten ihmeessä saisi nyt tämän mamman sulkemaan suunsa herkuilta loppuajaksi?
(Syy, miksi niin tämän asian kanssa stressaan, on se, että itse olen kärsinyt lapsesta asti ylipainosta ja koko aikuisikä on ollut painon kanssa kamppailua. Siksi pyrinkin tarjoamaan lapsilleni terveelliset ruokailutottumukset jo sikiöiästä asti, jottei heidän tarvitsisi koskaan kärsiä turhasta ylipainosta. Se jos mikä on yhtä tuskaa.
Onneksi lasten isä on luonnostaan hoikka ja urheilullinen, sekä ruokailutottumukset ovat olleet aina terveelliset, niin häneltä tämä ruokailukasvatus sujuu niin luonnostaan.)
Kommentit (24)
monet saavat noin 4kg vauvoja. Jos pystyt olemaan parikin päivää viikossa herkuttelematta on se tosi hyvä saavutus. Pari suklaaherkkua viikossa on mielstäni erittäin kohtuullista tuossa vaiheessa raskautta kun mieli on muutenkin jo malttamaton pääsemään eroon isosta vatsasta.
Itse olen hoikka vartaloinen mutta lasteni syntymäpainot ovat olleet 3865g ja 4020g.
Kannattisiko sinun käydä juttelemassa jonkun psykologin kanssa.
Jo sikiöiässä tapahtuva painontarkkailu, huh mitä vielä... säännösteletkö sitten vauvan syömistä, ettei vain liho?
Sorry mutta en todellakaan ymmärrä, kun itse yritän saada alipainoisia lapsiani lihomaan.
voi jessus. Kai sä nyt kestät, pari viikkoa enää!
Eri asia jos olisi rv 25, joutuisit tsemppaamaan vielä kauan.
Otat terveellistä makeaa, kuten viinirypäleitä, jotka on nyt TOSI makeita (kivettömät). Toki nekin nostaa sokereita, muttei kuten suklaa ja muut herkut. Tai ostat tosi tosi tummaa suklaata, se ei yleensä maistu isoina määrinä eli syöt vain palan kerrallaan.
Jos/kun olet itsekin ylipainoinen, niin kannattaa ajatella myös oman toipumisen kannalta... 5-10 raskauskiloa lähtee suht helposti etenkin jos imettää, mutta jos on tullut enemmän...
Paljonko ap:lle on muuten tullut kiloja?
rv37 vauvahan olla alle 3 kiloinen... syö nyt hyvä ihminen ihan normaalisti. älä siirrä omia hysterioitasi vauvaan!