Miten USA voi päättää hallita puolta maailmaa?
Se on vaan maa muiden joukossa?
Kommentit (30)
Historia on täynnä imperiumeja ja sellaisiksi pyrkiviä. Ei niitä pelkällä diplomatialla ole koskaan saatu aikaan. Niin kauan kuin on ihmisiä ollut, aina joku on halunnut suurentaa valtakuntaasa joko sotimalla tai muuten taivuttamalla muita kansoja vasalleikseen. Näyttää olen hyvin tyypillistä toimintaa ihmislajille.
Vähän samoin periaattein kun esim. minä hallitsen taloani ja sen pihapiiriä. Niillä on vaan vähän enempi resutsseja kuin mulla, joten pihapiirikin on heillä isompi.
Vierailija kirjoitti:
Eurooppa taitaa olla maailman ainoa majakka enää. Poislukien Slovakia ja Unkari, ja kotoisat perskokkelimme.
Tuskinpa. Ideologia, joka nostaa vahvasti päätään edelleen, syntyi Euroopassa ja käytännössä se on lähes poikkeuksetta johtanut totalitarismiin.
Jos se puoli maailmaa on sellaista joka uhkaa ja uhkailee. Mitä pitäisi odotella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eurooppa taitaa olla maailman ainoa majakka enää. Poislukien Slovakia ja Unkari, ja kotoisat perskokkelimme.
Tuskinpa. Ideologia, joka nostaa vahvasti päätään edelleen, syntyi Euroopassa ja käytännössä se on lähes poikkeuksetta johtanut totalitarismiin.
Turvallisuuspolitiikka ei ole totalitarismia. Mitä sanot esim. Iranista jolla on kova halu alistaa koko länsi? Vaikka sitäkään ei mikään olisi uhannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin, kommunismi valtiojärjestelmänä on käytännössä aina johtanut vallan keskittämiseen ja totalitarismiin, kuten Neuvostoliitossa, Kiinassa, Kuubassa ja Pohjois-Koreassa.
Vierailija kirjoitti:
Heillä kun on vallassa Pelle Hermanni
Eurooppa on maailman ainoa Majakka ja Perävaunu.
Mikset sinä pelasta kaikkia maailman ihmisiä ?