Naapuri valittaa jatkuvasti vauvan itkusta
Vähintään pari kertaa viikossa. Meillä on kaksoset ja lasten isä iltavuorossa, joten valitettavasti toinen aina välillä joutuu hetken itkemään, jos huutavat samaan aikaan. Vauvat nyt 7kk eivätkä mielestäni mitenkään poikkeuksellisen paljoa itke. Yöaikaan eivät ollenkaan.
Pahinta on kun naapuri tulee rimputtamaan ovikelloa, usein vielä siinä vaiheessa kun vauvat olisivat jo rauhoittumassa ja alkaa mäkättää ovella että etkö nyt saa hiljaiseksi...
Stressaan tosi paljon vauvan itkua nykyään, tuntuu että jos kuuluu pienikin ääni niin on heti mentävä hyssyttelemään ettei vaan häiritä naapuria. Yölläkin säikähdän jos kuuluu joku inahdus että eihän ne nyt vaan ala itkeä.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensiksi ovikellosta ääni pois.
Miten olisi, jos miehesi kävisi sanomassa asiasta naapurille, asiallisesti mutta tiukasti. Jotain tyyliin, että olemme pahoillamme häiriöstä, mutta vauvat nyt ovat tällaisia, ja sinun valituksesi ei auta eikä muuta tilannetta.
Meinaat, että muija itse ei pysty tuohon? 😂😂
Jokaisella on oikeus kotirauhaan. Myös lapsettomalla naapurilla.
Miksi muuten niitä tuli kerralla kaksi? Ei kai vaan tehty aiviiäffällä?
Luin vauvaoppaita pari vuosikymmentä sitten. Normaali vauva itkee pari tuntia päivässä. Sain koliikkivauvan, joka hyvänä päivänä itki n 9 h pöivässä, huonona yli 15 h. Ja ei kyllä sitä kipuhuutoa saanut mikään muu kuin aika ja kasvu hiljenemään. Sitten tuli konttailu- ja kävelemään oppimisen myötä muut itkut ja tahtoiän raivarit. Villistä vekarasta tuli myös korvakierrelapsi, joka talvisin sairasti myös nuhaa ja yskää huolella ja yöt oli levottomia sekä ikuisia. Lapsella oli myös dramaattinen luonne, joten pettymystä itki vuolaasti. Enkä kyllä opettanut, että pojat ei saa itkeä.
Mikään tästä ei ollut tahallaan tai huonon hoidon aiheuttamaa älämölöä. Elämästä lähtee ääntä. Kaksosista se tulee kahdesta suusta.
Älä ap ressaa. Ilmoita isännöitsijälle joka rimputuksen jälkeen häiriköivästä naapurista, kun kerran asiallinen puhe ei auta. Kerro myös naapurille, että ilmoitus lähtee. Ja muista ruuvata ovikello hiljaiseksi. Ota videota, jos naapuri jyskyttää oveasi. Ja kerro sekin, että kuvaat hänen aiheuttamaansa häirintää.
Voimia pikkuisten kanssa ja iloitse heistä. Kyllä maailmaan melua mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensiksi ovikellosta ääni pois.
Miten olisi, jos miehesi kävisi sanomassa asiasta naapurille, asiallisesti mutta tiukasti. Jotain tyyliin, että olemme pahoillamme häiriöstä, mutta vauvat nyt ovat tällaisia, ja sinun valituksesi ei auta eikä muuta tilannetta.
Meinaat, että muija itse ei pysty tuohon? 😂😂
Kyse ei ole siitä pystyykö vaan että naisia kiusaava naapuri ei ota naista todesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kohta saat kiduttaa sitä lasten aiheuttamalla muulla melulla. Mm. kantapääkävely, tömistely, tappelu, lelujen mäiskiminen... siis eihän ne tosta vauva-ajasta enää hiljaisemmiksi muutu. Siitäs saa naapuri.
Itse oon kyllä sitä mieltä että kerrostalossa ei pysty lapsia kasvattamaan. Eikä isoja eläimiä mm. rakkeja ja kissoja.
Tämä! Toivottavasti naapurisi kostaa luukuttamalla musiikia just kun ovat nukahtaneet.
Mä edellisessä asunnossa huudatin musiikkia kostoksi, mutta tein sen hiljaisuusajan ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Kakaroille teipit suuhun jos ei muuten hiljenny.
Niinpä :D
Mua harmittaa kun valittaa sulle, vauvat itkee, naapurien kestettävä se. Muistan aikoinaan kun siskon tytöllä oli vauvana koliikki ja itki 3kk, kun loppui niin joku naapuri sanoi ettei enää itkekään vauva, sekin piti mainita.
Vierailija kirjoitti:
Lapset js koirat eivät sovi kerrostaloon.
Kerrostalossa asuu hiljaisia ihmisiä.
Meluisat muuttakoot omakotitaloon.
Täähän se ois.
Pienten lasten itku kerrostalossa päivällä ja yöllä kuuluu normaaliin elämään ja piste. Ovella ravaaminen vauva-itkun johdosta on ehdottomasti sopimatonta ja sille sinun & isännöitsijän tulee laittaa stoppi a.s.a.p.!!
#asunto-osakeyhtiön pj.
Vierailija kirjoitti:
Pienten lasten itku kerrostalossa päivällä ja yöllä kuuluu normaaliin elämään ja piste. Ovella ravaaminen vauva-itkun johdosta on ehdottomasti sopimatonta ja sille sinun & isännöitsijän tulee laittaa stoppi a.s.a.p.!!
#asunto-osakeyhtiön pj.
Tämä niin TÄMÄ. Osakkaat/asukkaat eivät itse ole oikeutettuja tekemään omia järjestysmääräyksiä. Ne ovat saatavilla hallitukseta, tai mieluummin isännöitsijältä. Ne perustuvat asunto-osakeyhtiölakiin.
Ei kiitos kolhoosiasumista. Todennäköisesti vielä joku neukkuloukku, missä seinät on paperia. Uudemmissa kerrostaloissa ei äänet paljon kuulu.
Ja jos ei kakarat huuda, niin sitten joku hajustevääpeli kyttää pesutuvassa kuka pesee milläkin pesuaineella. Juu ei todellakaan, elämä on liian lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
#lapsivihanäkyväksi.
Hohhoijaa...kukaan ei edelleenkään vihaa niitä lapsia, vaan typeriä vanhempia, joiden mielestä heidän kersansa on universumin keskus.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos kolhoosiasumista. Todennäköisesti vielä joku neukkuloukku, missä seinät on paperia. Uudemmissa kerrostaloissa ei äänet paljon kuulu.
Ja jos ei kakarat huuda, niin sitten joku hajustevääpeli kyttää pesutuvassa kuka pesee milläkin pesuaineella. Juu ei todellakaan, elämä on liian lyhyt.
Jaa neuvosi on aloittajalle muuttaa ok-taloon. Varmaan hän ilahtuu tuosta. Kaikilla pikkulapsiperheillähän on pinkka, josta repäistä kyseinen menoerä.🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#lapsivihanäkyväksi.
Hohhoijaa...kukaan ei edelleenkään vihaa niitä lapsia, vaan typeriä vanhempia, joiden mielestä heidän kersansa on universumin keskus.
Minkä antaisit aloittajalle neuvoksi tuohon?
Samoin. Valittaa myös koiran haukunnasta, tupakoinnista ja siitä että auto on toistuvasti vieraspaikalla.
Annan sen kerätä hikeä vähän aikaa. Kun soittavat kerron ettei ole koiraa, en tupakoi eikä minulla ole autoa.
Saa kyyläkerho opetuksen.
Vauvan itku kuuluu normaaleihin elämän ääniin ei auta naapurilla nyt kun kestää tai muuttaa pois.
Tuollainen kyrväntappi naapuri saa kestää ne vauvan itkut ihan rauhassa. Hän ei voi niille mitään. Sen lasketaan kuuluvan normaalin elämisen ääniin.
Tämä! Toivottavasti naapurisi kostaa luukuttamalla musiikia just kun ovat nukahtaneet.