Työkaveri saikuttaa, jos ei saa lomaa silloin kun haluaa.
Onko tuttua? Miten tähänkään ei ikinä totuuden. Tekisi mieli sanoa pomolle että anna sille se heinäkuu vapaaksi ja huhtikuun loma, koska joka i k i n e n kerta jää saikulle, jos lomaa ei anneta silloin kun haluaa. Ja silloin on poissa kaksi kertaa pitempään... Huoh. Ihan aikuinen 50v nainen tämä. Jos minä tekisin noin joka vuosi, olisin saanut jo kenkää!
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Työkaverin loma -provot on alkanut aikaisin tänä vuonna.
Talvilomasesonki on juuri kuumimmillaan menossa.
Minulle ei työterveydessä lääkäri kirjoittanut sairaslomaa, vaikka minulta murtui oikea ranne. Olen oikeakätinen. Teen töitä tietokoneella, ekat kaksi viikkoa oikea käteni oli täysin käyttökelvoton, edes kynää en pystynyt puristamaan sormiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei työterveydessä lääkäri kirjoittanut sairaslomaa, vaikka minulta murtui oikea ranne. Olen oikeakätinen. Teen töitä tietokoneella, ekat kaksi viikkoa oikea käteni oli täysin käyttökelvoton, edes kynää en pystynyt puristamaan sormiin.
Oliko lääkärin sukunimi Mengele?
Pitäähän niitä käyttämättömiä saikkupäiviä käyttää pois.
Vierailija kirjoitti:
Mä aikoinaan liukastuin kaltevalla jäisellä pihalla ja kaatuessa rojahdin linkussa käteni päälle niin että kyynärpää jäi pahassa asennossa alimmaiseksi. Kyynärpää turposi ihan jalkapalloksi, nivel jämähti koukkuun ja käsi oli ihan sairaan kipeä, kävin useamman kerran lääkärissä ja hän otatti kuvia moneen kertaan kaikista mahdollisista kulmista mutta ei kuitenkaan löytänyt sieltä murtumaa vaikka oireet olivat ns. ihan klassiset ja tyypilliset kyynärpäämurtuman oireet. Olin kädestä yhtäjaksoisesti lopulta 7 viikkoa sairauslomalla kun kyynärpää ei taipunut kunnolla enkä saanut kättä suoristettua, en pystynyt yksikätisenä tekemään työtäni hoitajana. Kyynärtaipeen sisäsyrjä jäi lopulta isommaksi kuin toisessa kädessä ja vuosien jälkeen kyynärnivelen ulkosyrjälle nousi pieni kova kohouma. Käsi ei kuitenkaan toistaiseksi ole vaivannut enkä siksi ole katsonut tarpeelliseksi käydä sitä näyttämässä vaikka toisaalta kiinnostaisi voiko se patti olla luuta.
Ihan todellisia tapauksia nämä. Kun ei saa lomaansa haluttuun paikkaan, yllättäen ollaankin sitten saikulla.
Tai jos on jo lomansa pitänyt ja työkaverit ovat vuorostaan lomalla, niin yllätys, yllätys, tämä lomansa jo pitänyt ottaa saikkuviikon yhtä aikaa, ettei vaan missään nimessä joudu vuorostaan tekemään työkavereiden hommia.
Tai jos edessä on epämiellyttävä työtehtävä, niin jotenkin se saikku taas siihen kohtaan ilmaantuu.
Ja aina on kyseessä samat ihmiset.
Näitä valitettavasti löytyy.
Omalla työpaikallani kaksi 50+ ikäistä naista on joka kesälomansa päätteeksi pari kolme päivää saikulla. Tuo on heillä ihan kaava vuodesta toiseen. Ovat muutenkin kovia saikuttajia. Ja työt sitten kasaantuvat muille.
Eräässä firmassa jossa joskus työskentelin esimiehen lellikki oli joka aamu vähintään puoli tuntia myöhässä. Esimies vain naureskeli tämän typyn aamu-unisuudelle. Ja sitten kun jotkut naiset pyysivät kymmenen minuutin joustoa työaikatauluun huonosti kulkevan julkisen liikenteen takia, niin esimies ei olisi millään halunnut suostua tuohon pyyntöön. Suostui lopulta. Mutta tämä autolla kulkeva typy sai kyllä tulla myöhässä joka aamu vähintään sen puoli tuntia.
En ymmärrä kuinka joillain työpaikoilla kohdellaan hyvinkin räikeästi ihmisiä epätasa-arvoisesti.
Joo, ryhmäläinen ei saanut vuosilomaa hiihtoloman ajaksi niin sattuipa tulemaan sairaaksi juuri sopivasti...