Hesarissa oli juttu teinipojista jotka ovat itseoppineet partureiksi ja tienaavat sillä
Aloitteleva saattaa leikata kavereiden hiukset ilmaiseksi tai vitosella, kokeneempi ottaa jopa 30 €.
Mitä ajattelette tästä amatööriparturi-ilmiöstä?
Kommentit (17)
Mielenkiintoinen ilmiö. T. Verottaja
Vierailija kirjoitti:
kommari hei kyselemässä verojen perään
Ainakin jutun eniten tienaava maksoi verot.
Eihän se parturi mikään suojattu ammatti ole, siitä vain saksimaan. Itsekin aloin leikkaamaan itse kun en todellakaan maksa kolmeakymppiä vähän latvojen nyrhimisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kommari hei kyselemässä verojen perään
Mikä kommari? Päinvastoin.
Ja pojat maksaa verot. Ja saavat tienata aika paljon verottomana. Ei se ole kuitenkaan koulupojilla koko on äiväbisness.
Onhan noita "kotikampaamoita" aina ollut. Nyt sitä tekee myös nuoret ulkkarimiehet ja mun puolesta ihan yhtä ok. Jos luottaa amatööriin, niin siitä vaan, omalla vastuulla tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kyseinen artikkeli
LINKKIHULLU TAAS VAUHDISSA
Minusta tuli itseoppinut parturi 2011 52-vuotiaana. Ostin kotiparturikoneen ja aloin leikkaamaan hiukseni millin sängeksi itse. Hyvin olen tienannut. Yhtään euroa ei ole tuon jälkeen mennyt parturimaksuihin.
Pitää olla raketti-insinööri jotta osaa käyttää hiustenleikkuukonetta!
Armeijassa oli simputtajat jotka tahtoivat viikonloppurahaa pakottamalla kaikki alokkaat hiustenleikkaukseen alikersantille. Voi sitä kynäniskaa kun saisin tänä päivänä käsiini.
Hesarin tuntien siellä on jotain kurkunleikkaajia. En käyttäisi palveluita vaikka olisi kuinka halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita "kotikampaamoita" aina ollut. Nyt sitä tekee myös nuoret ulkkarimiehet ja mun puolesta ihan yhtä ok. Jos luottaa amatööriin, niin siitä vaan, omalla vastuulla tietysti.
Miksi pitää mennä johonkin ammattikouluun että voi leikata hiuksia ? Sittenkään ei onnistu vaikka on koulu käyty ja leikkaus maksaa lähemmäs 60 euroa. Nämä harjoittelee itse, melkein sama kuin oppisopimus muttei pidä käydä kuuntelemassa jotain opettajaa, joka ei itse osaa sitä vähääkään. Kyllä kävin kampaajakoulussa leikkauttamassa hiukset, kolme tuntia ja oli vain takaa saanut leikattua. Sanoin etten voi kauempaa olla, kun en edes jaksa, ohje oli että varata se pari-kolme tuntia. Opettaja kävi välillä katsomassa muttei mitenkään puuttunut siihen ettei mitään tapahdu, sitten sain opettajalta kuulla kuinka olen liian hätäinen kun lähden kesken pois
Positiivinen juttu. Se että miten kauan tuo nuorten poikien ja miesten parturihuuma kestää on eri asia. Trendit vaihtelee. Nuoret kasvaa, muoti muuttuu.
Kotona homma voi toimia ja 20euron korvaus riittää. Liikkeen perustaminen eri juttu. Ainakin täällä suurin osa parturiliikkeistä huutaa tyhjyyttä ja muutamalla asiakkaalla päivässä tuskin maksavat kuluja.
En lähtisi parturikampaajan tutkintoa hautaamaan koska siihen kuuluu paljon muutakin kuin muutaman miesten hiusmallin osaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kyseinen artikkeli
LINKKIHULLU TAAS VAUHDISSA
Mikä sua vaivaa? Moni haluaa ehkä lukea alkuperäisen jutun.
Persuille tiedoksi, jutun pojat olivat Kosti, Oliver ja Sampo. Kaikilla kotikielenä suomi.
Tässä kyseinen artikkeli
https://www.hs.fi/feature/art-2000011750703.html