Kela antanut muuttokehotuksen 22.000 kotitaloudelle
Kuitenkin vain pieni osa muuttokehoituksen saaneista kotitalouksista on tuohon reagoinut. Eikö toimeentulotukea saavat todellakaan viitsi noudattaa kehoitusta ja antavat kelan mieluummin leikata sitä perustoimeentulotukea? Vai eivätkö vaan usko tukea leikattavan? Hurjan paljon on kyllä ollut näitä talouksia joille on maksettu asumiskulut ilman ylärajaa. Oli korkea aika tehdä tuohon muutos.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Sama homma kuin "mene töihin". Mistä he löytävät halvemman asunnon?
Teeskentelyä, että ei muka löydy.
Minäpä kerron: Vuokraovi.comissa on 233 kpl alle 300 euron asuntoa.
Yksiöitä löytyy eri puolilta Suomea, varsinkin soluasuntoja. Yksi isompi Forssasta, sinne muuttamaan! Poristakin löytyy edullinen kaksio. Kaikkein edullisin on 0 vuokralla kolmio Kristiinankaupungissa. Enemmän on valinnanvaraa Pärnussa, Narvassa ja Tallinnassa.
Ei sitä niin vain muuteta pelkällä omalla ilmoituksella kuten ei töihinkään niin vain mennä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen aina miten muuttaminen on joillekin niin kallista. Ymmärrän, ettei kaikilla ole autoa, mutta jollakin lähipiirissä varmasti on. Pakettiauton tai perävaunuun saa vuokrattua aika halvalla päiväksi, kavereita sitten kantoavuksi. Takuuvuokran saa takaisin vanhasta kämpästä jos on asunut siivosti.
Tekosyitä löytyy aina, jos on kyse vaivan näkemisestä kuten töihin menosta tai muuttamisesta. Käpy on maassa ja maa on jäässä, ei pysty, ei kykene, väsyttää, kakattaa, isoisän kaappikello ei mahdu peräkärryyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen aina miten muuttaminen on joillekin niin kallista. Ymmärrän, ettei kaikilla ole autoa, mutta jollakin lähipiirissä varmasti on. Pakettiauton tai perävaunuun saa vuokrattua aika halvalla päiväksi, kavereita sitten kantoavuksi. Takuuvuokran saa takaisin vanhasta kämpästä jos on asunut siivosti.
Ei kaikilla ole sitä lähipiiriä tai kavereita.
Olen joutunut järjestämään ja maksamaan jokaisen muuttoni yksin. Yhden kerran miesystävä maksoi muutoauton, mutta oltiin vasta avoliitossa silloin. Huonekalut olivat hänen ja vaatteita meillä oli mimimi sekä lapsen tavaroita oli todella vähän. Siihen aikaan ihmisillä ei ollut tavaravuoria. Kaikki muut elämäni muutot olen hoitanut ilman apua. Pakkasin yksin, olin mukana kantamassa laatikoita ja maksoin muuttofirmoille. Auttajia ei ole ollut näköpiirissä, vaikka työpaikalla toisia samassa tilanteessa olevia autettiin muutossa. N yli 70v.
Vierailija kirjoitti:
Esim minulla on 60-vuotiaana tavaroita ja huonekaluja niin paljon etten voi asua alle 50-neliöisestä asunnossa ilman että paikka muistuttaa kirpputoria. Ja niiden myyminen tai pois antaminen ei tule kyseeseen.
Toiseksi, on ERITTÄIN epäselvää miten Kela korvaa vuokratakuun tai muuttokustannukset. Asun tällä hetkellä asunnossa jossa ei ole takuurahaa. Viimeksi kun muutin, maksoin muuttolintuja 1400 e.
Mun puolesta saat asua niin suuressa asunnossa kuin haluat kunhan maksat itse asumiskulusi. Jos haluat muiden maksavan asumisesi saat luvan luopua rojuistasi ja muuttaa pienempään ja halvempaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole sitä lähipiiriä tai kavereita.
Olen joutunut järjestämään ja maksamaan jokaisen muuttoni yksin. Yhden kerran miesystävä maksoi muutoauton, mutta oltiin vasta avoliitossa silloin. Huonekalut olivat hänen ja vaatteita meillä oli mimimi sekä lapsen tavaroita oli todella vähän. Siihen aikaan ihmisillä ei ollut tavaravuoria. Kaikki muut elämäni muutot olen hoitanut ilman apua. Pakkasin yksin, olin mukana kantamassa laatikoita ja maksoin muuttofirmoille. Auttajia
Joo mutta nyt ei pystytä muuttamaan kun on kitaraa ja rumpusettiä ja 80 tuuman telkkaria, subwooferia ja isoisän kaappikelloa jne. Ja ahdistaa ja kakattaa, ei pysty pakkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä halvempia välttämättä oo tarjolla
Kyllä on. Helsingissäkin on pilvin pimein tarjolla vuokra-asuntoja alle sen 715 euron rajan. Esim liki kaikissa Hekan yksiöissä ja osassa kaksioitakin vuokra on alle tuon rajan
Niin että täältä maaseudulta pitäis lähteä johonkin Helsinkiin kolminkertaisen hintaiseen vuokra-asuntoon vain siksi, että täällä maaseudulla ei ole halvempia asuntoja?
Äly hoi, järki älä jätä!
No kun niitä halvempia asuntoja löytyy nimenomaan maaseudulta ja monista pienemmistä kaupungeista. Äly hoi, järki älä jätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta joku tulee kertomaan kuinka muutti opiskeluaikana nollalla eurolla vanhempiensa ja kaveriensa avulla.
Mutta näinhän se on. Yleensä perhettä ja kavereita autetaan ja vieläpä ilmaiseksikin.
Niin. Silloin, kun on parikymppinen ja koko omaisuus on sänky, ruokapöytä ja pari lautasta.
Esim. Mun vanhemmat on 80-vuotiaita, kaverit asuvat ympäri Suomen ja heistäkin osa jo siinä kunnossa, että heistä ei ole kantajiksi.
Taitaa sosiaalitoimistokin auttaa ensimmäisen asunnon saamisessa jos tarvitsee. Joka on taas valtion piikkiin.
Tunnen henkilön, joka sai nykyisen kotinsa kalusteet sossun kautta. Sänky, patja, hutera minikokoinen pöytä, kaksi ruokapöydän tuolia ja pölymimuri, johon täytyy ostaa harvinaista merkkiä olevia pölypusseja. Pari kattilaa ja lautasta ja halpoja aterimia. Siinä muuttoapu. Elossaoleva vanhempi on hankkinut hänelle radion ja lisää taloustavaroita. Älkää sentään kadehtiko näitä suomalaisia.
Antoi kela mullekin kehotuksen muuttaa, vaan en muuttanut, sillä odotin tuolloin päätöstä eläkkeestä ja saatuani myönteisen päätöksen pystyin jatkamaan asumista tässä asunnossa eläkkeensaajan asumistuen turvin. Isohan tämä mulle on ja muuttaisin pienempään, jos tämä ei olisi iäkkään sukulaiseni omistama asunto. En halua, että hän joutuu vaikeuksiin, jos asunto jää tyhjäksi, mikä olisi hyvin mahdollista. Asun nyt tässä siihen asti kun voin ja sukulainen hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän tukiensaajien mollaus on palstalla suorastaan aivopesun luokkaa, eikö ketään häiritse että joutuu kohteeksi. Joka päivä useita aloituksia.
Kiitos, kun kirjoitit tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta kaikilla ei ole pääsyä noihin vaikka kuin et voi sitä ymmärtää. Eikä ole varaa vuokrata sitä peräkärryäkään. Tai maksaa bensoja. Pakko valtion auttaa tai töissä käyvien siinä asiassa.
Vanhemmat, sisarukset, kaverit, kenelläkään ei ole auto käytössä tai mahdollisuutta lainata sitä?
Ei. Heillekkin pitäisi BENSA MAKSAA. Ymmärrätkö. Suomessa on paljon köyhiä jotka elää tiukilla t
Voi hellanlettas sentään. Sinä et halua maksaa itse edes muutamaa kymppiä bensarahaa, mutta vaadit muita maksamaan sun asumiskulut.
Tukiensaajien haukkuja rakastaa peukkupäitä riehumassa kaupungilla puukkojen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Tämän tukiensaajien mollaus on palstalla suorastaan aivopesun luokkaa, eikö ketään häiritse että joutuu kohteeksi. Joka päivä useita aloituksia.
Sitä se on pakanamaassa nyt, köyhiä vihataan ja vainotaan kuten nk. tieteenvastaisia ja kulkutautimyönteisiä erityisesti 2020-2023, kun nk.kirkko langennut se t an aan ja CV19 pedonmerkkiin jonka otti kansasta yli 82% ja sen kyllä huomaa, heillä on PEDON luonne. MYÖS kuulemma erit. viattomien nuorten pakussa sotaankaapattujen uk raina laisten (vain n. 30% otti CV merkin) VERI on kollektiivisesti su o men pakanoiden päällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei paljoa leikkaukset tunnu kun tuet on niin isot.
T Rol lol loo! Osinkoja voisikin nimittää oikealla termillä tueksi. Voitot pitäisi käyttää investointeihin, eikä teikäläisten pöhöttämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä halvempia välttämättä oo tarjolla
Kyllä on. Helsingissäkin on pilvin pimein tarjolla vuokra-asuntoja alle sen 715 euron rajan. Esim liki kaikissa Hekan yksiöissä ja osassa kaksioitakin vuokra on alle tuon rajan
Luuletko että noita Hekan asuntoja saa tuosta noin vaan?
Kyllä saa jos olet jäämässä asunnottomaksi ja olet vähävarainen kuten toimeentulotukiasiakas väkisin on.
Nämä käkien kellot se varsinainen ongelma näyttää olevan, kun käki ei halua luukusta ulos vaan haluaa pysyä kolossaan kukkumassa.
Miten köyhä muuttaa yksin. Mistä uusi asunto. Entä jos haluaa tutun alueen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekosyitä löytyy aina, jos on kyse vaivan näkemisestä kuten töihin menosta tai muuttamisesta. Käpy on maassa ja maa on jäässä, ei pysty, ei kykene, väsyttää, kakattaa, isoisän kaappikello ei mahdu peräkärryyn.
😂
Pitäisikö Kelan antaa maastamuuttokehotuksiakin köyhille? Jonnekin Moldovaan, mikä on paremmin köyhille sopiva kotimaa kuin kallis Suomenmaa.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo luku kyllä hämmästyttävän korkea kun puhutaan viimesijaisesta, lyhytaikaiseksi tarkoitetusta hätäavusta. Ja tuossa on mukana kuitenkin vain ne taloudet, joiden asumismenot ovat olleet yli määriteltyjen asumiskulunormien.
No mikä ihme tuo nyt on. Totta kai tätä optiota käytetään, kun se kerran on tarjolla. On ollut ihan yleisesti tiedossa, että harkinnanvaraisesta saa ylimenevän osan vaikka vuokra on kuinka iso.
No en minä ainakaan ole tiennyt, että fatta maksaa vuokran vaikka se olisi kuinka suolainen hyvänsä. Aivan hemmetin hyvä juttu, että tuohon tuli muutos.
No mikä ihme tuo nyt on. Totta kai tätä optiota käytetään, kun se kerran on tarjolla. On ollut ihan yleisesti tiedossa, että harkinnanvaraisesta saa ylimenevän osan vaikka vuokra on kuinka iso.
🇺🇦🇮🇱