Mietin että pitäisikö kuitenkin äänestää Vasemmistoliittoa?
Olen kyllä pitkän linjan demari, mutta pahoin pelkään että Lindtmanin puolue on täysin hampaaton ja kallistuu liian oikealle. Olen huomannut tämän riskin koska vähän liian moni oikeistolainen ylistää Lindtmania. Se viittaa siihen että jonkinlainen kassakaappisopimus on olemassa ja Lindtmanissa ei ole munaa asettua suurpääomaa vastaan. Joten taitaa sittenkin olla niin että äänestän Vasemmistoliittoa. En pidä kaikista heidän linjauksistaan, mutta he tuntuvat olevan ainoita jotka ovat oikeasti pienituloisten takana. Jos ne nyt siinä ohessa sössöttää kasvisruoasta ja homoista niin siinäpä sössöttävät. Nuo on minulle ihan toisarvoisia juttuja. Enemmän minua kiinnostaa se että nykyiselle meiningille olisi joku vastavoima.
Kommentit (70)
Paras nykyisistä vaihtoehdoista. Itse en ole vielä koskaan äänestänyt vaikka ikää on jo 56 vuotta. Ensi vaaleissa menee siis neitsyys,ja ääni Vasemmistoliitolle.
Kannattaa varmaan lukea Kommunismin musta kirja.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliitto ei aja kommunismia.
Itse äänestin viime vaaleissa "taktisesti" demareita, kun pelkäsin persujen voittavan vaalit. Se oli kyllä virhe, tällä kertaa ääni menee suoraan vasemmistoliitolle.
Äänestä ihmeessä vihervassareita. Päästään heidän tuellaan osaksi Putlerin veljeskuntaa.
Timo Soini sanoi eilen Ylen Jälkiviisaissa että Vasemmistoliitto varmisti vaalivoiton jättäytymällä velkajarrun ulkopuolelle. Hieman yllättäen Soini tuntui suhtautuvan hieman kriittisesti koko velkajarruun ja sanoi että ihmisten täytyy myös elää eikä miettiä koko ajan velkalappua, koska siinä ei ole järkeä. Valtion velka ei ole sama kuin yksityisen henkilön velka.
Vierailija kirjoitti:
Itse äänestin viime vaaleissa "taktisesti" demareita, kun pelkäsin persujen voittavan vaalit. Se oli kyllä virhe, tällä kertaa ääni menee suoraan vasemmistoliitolle.
Sama juttu.
Ehkä. Mutta älä äänestä Li:tä. Tai tiukkiksia. Liikoja ei tietysti voi odottaa tulokselta, haittapuolet pitää tiedostaa. Sossutätejä ei kaivata yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
Äänestä ihmeessä vihervassareita. Päästään heidän tuellaan osaksi Putlerin veljeskuntaa.
Mikä puolue on "vihervassarit"?
Jos olet työtön ja elät tukien varassa, äänestä Vasemmistoliittoa. Jos olet duunari, äänestä Sdptä.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut. Mitäs tekemistä sillä on vasemmistoliiton kanssa?
Lue sinä vaikka Mein Kampf, persu kun tunnut olevan.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet työtön ja elät tukien varassa, äänestä Vasemmistoliittoa. Jos olet duunari, äänestä Sdptä.
Olen pienipalkkainen (2 tonnia kuukaudessa brutto) duunari. Äänestän vasemmistoliittoa.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät taisivat viimeksi valtaosin äänestää persuja
Vierailija kirjoitti:
Mitäs äänestää työtön, joka ei saa tukia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät taisivat viimeksi valtaosin äänestää persuja
Purra lupasi, että heiltä ei leikata. Tämä lupaus osoittautui 100 % valheeksi, eiväthän persut ole muuta tehneetkään kuin purkaneet hyvinvoinvaltiota ja roudanneet ulkomailta lisää ihmisiä Suomeen.
Minja Koskelan jutuissa on paljonkin järkeä. Moni vaan tuntuu inhoavan häntä henkilönä eikä kuuntele mitä se sanoo. Harmi. Sama oli kyllä Anderssonin kanssa. Tietysti jos ihminen on niin typerä että äänestää mielikuvan eikä asian perusteella niin häntä ei voi auttaa. Saa syyttää itseään kun porvarit repii silmätkin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta tässä on se, että jos demarit ei ole suurin puolue ei myöskään vasemmistoliitto pääse hallitukseen. Toisaalta jos demarit lähtee Kokoomuksen mukaan ei vasemmistoliitto pääse hallitukseen koska Kokoomus estää sen.
Tottakai demarit on suurin puolue ensi vaaleissa.
Miten voi vaaleista toiseen demarit kerätä vasemmistoliiton ääniä tuolla samalla päättelyketjulla. Li Andersson jo edellisten vaalien jälkeen kertoi miten paljon se haittasi kun arvokkaita vähiä paikkoja meni eri vaalipiireissä ja pienestä oli kiinni.
Jos haluatta SDP:n politiikkaa oikeistosiiven johdolla niin äänestäkää SDP:tä, tai mitä ikinä haluattekin niin äänestäkää sitä puoluetta, ei jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienipalkkainen (2 tonnia kuukaudessa brutto) duunari. Äänestän vasemmistoliittoa.
Se onkin ainoa oikea vaihtoehto.
Kai se on heitä äänestettävä. Olen kyllä miettinyt jopa kommareitakin, mutta ne ovat vähän liian hapokkaita kuitenkin. Joka tapauksessa nyt olisi saatava muutos, eikä mikään laimea ja kosmeettinen muutos, vaan kunnon muutos.
Toisaalta tässä on se, että jos demarit ei ole suurin puolue ei myöskään vasemmistoliitto pääse hallitukseen. Toisaalta jos demarit lähtee Kokoomuksen mukaan ei vasemmistoliitto pääse hallitukseen koska Kokoomus estää sen.