Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua nykyaikaista sisustamista

Vierailija
28.02.2026 |

Asiat, joita todellisuudessa tehdään ja käytetään, pidetään piilossa. Esim. harrastusvälineet, vaatteet, ruuat, jne. Esille asetetaan jotain tyhjiä vaaseja, kukkia, sisustusesineitä, mitä ei käytetä ja jotka eivät liity millään tavalla elämään. Selittäkääpä

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei meillä kyllä ollut vaatteet, ruoat ja harrastusvälineet esillä lapsuudenkodissani 1970-luvulla tai edes mummoloissakaan. Ei liene mikään nykyajan juttu, että vaatteet esim. säilytetään vaatekaapeissa, eikä esillä, onhan noita kaappeja ollut jo historian havinoista saakka. Kukat kotona eivät myöskään ole ihan uusi juttu.

Ja ajatella, ennen vanhaan maalla oli ihan omat rakennukset ruoille ja vaatteille, vaate-aitta, vilja-aitta, ruoka-aitta.. koriste-esineitä oli ja köyhissäkin pirteissä talvisaikaan iltapuhteina veisteltiin koriste-esineitä ja kudottiin seinävaatteita (toki lämmönkin takia mutta kauniita tehtiin, silmäniloksi ja luotiin jopa malleja joita muut jäljittelivät).

Vierailija
82/97 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun tutulla oli moottoripyörä makuuhuoneessa ajokauden ulkopuolella

Kiva varmasti nukkua sen käryssä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä vaan on kätevämpää säilyttää ruoat kaapeissa ja muut käyttötavarat, vaatteet, ym. omissa säilytyspaikoissaan. 

Ja on siistimpää, kun tavarat ei loju ympäriinsä. On meillä kyllä väliaikaisesti esillä myös käyttötavaroita, jos niitä tulee käytettyä päivittäin, esim keskeneräinen käsityö.

Vierailija
84/97 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olohuoneen pöydälle puuropaketti, potut ja paistamaton jauheliha, margariini ja kahvi maito purkki ? Miksei ne saa olla siellä missä niitä pidetään? Ja miksi pitäisi lenkkeily vaatteet ja kengät säilyttää olohuoneessa ? 

No höh, siksi tietysti että vieraat näkevät heti millainen ihminen olet ja mitä syöt.

Vierailija
85/97 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kyllä kamalaa kun harrastan remontointia, pitäisi katsella niitä työkoneita jatkuvasti silmien edessä😆 Ne kuuluu omalle paikalleen komeroonsa. Siivoan myös miehen harrastukset aina pois kun haluaisi vallata toisen keittiön tason aina tavaroidensa säilytykselle. Ei mene jakeluun että tasoilla ei säilytetä asioita vaan niillä tehdään asia ja sen jälkeen kerätään tarvikkeet pois. Tämä on sekä käytännöllistä että kaunista. Viherkasveja myös harrastan ja ne saa olla esillä kun ovat kauniita. Esillä on myös kynttilöitä joita poltan iltaisin ja joitain tarkoin valittuja sisustusesineitä hyllyllä jotka on kauniita ja siksi tarpeellisia - esimerkiksi vanhat apteekkarin lasipullot. 

Vierailija
86/97 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli aloittajan mielestä ymmärrettävää sisustusta olisi raahata talvirenkaat olohuoneen nurkkaan?

Mutta renkaat sohvan eteen ja pöytälevy päälle, olis aika tyylikäs sohvapöytä. Radikaalimpi laittais lasilevyn.

Kiva sisustusvaihtelu vuodenaikojen mukaan, kesällä talvirengaspöydänjalat ja talvella toisinpäin :)

Vierailija
87/97 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli aloittajan mielestä ymmärrettävää sisustusta olisi raahata talvirenkaat olohuoneen nurkkaan?

Mutta renkaat sohvan eteen ja pöytälevy päälle, olis aika tyylikäs sohvapöytä. Radikaalimpi laittais lasilevyn.

Siitä sitä sitten voi päätellä persoonaa: onko ylileveät alut matalalla profiililla vai järkevämpi koko skodan peltivanteilla .

Vierailija
88/97 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois kyllä kamalaa kun harrastan remontointia, pitäisi katsella niitä työkoneita jatkuvasti silmien edessä😆 Ne kuuluu omalle paikalleen komeroonsa. Siivoan myös miehen harrastukset aina pois kun haluaisi vallata toisen keittiön tason aina tavaroidensa säilytykselle. Ei mene jakeluun että tasoilla ei säilytetä asioita vaan niillä tehdään asia ja sen jälkeen kerätään tarvikkeet pois. Tämä on sekä käytännöllistä että kaunista. Viherkasveja myös harrastan ja ne saa olla esillä kun ovat kauniita. Esillä on myös kynttilöitä joita poltan iltaisin ja joitain tarkoin valittuja sisustusesineitä hyllyllä jotka on kauniita ja siksi tarpeellisia - esimerkiksi vanhat apteekkarin lasipullot. 

Minä minä minä ja mies kaappiin rojuineen ;)

Vierailija
89/97 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään  upeissa vanhoissa asunnoissa rempan jälkeen näyttää siltä, että niissä viihtyisi robotti,

Asunnon pääväritys kiiltävä valkoinen, keittiössä saareke ja muutama kaappi seinällä. Kylmää ja kliinistä.

Vierailija
90/97 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, kodeista ei näe ihmisen harrastuksia, mielenkiinnon kohteita. On vain persoonaton tila vaikka voihan se olla hieno sinällään mutta tylsiähän ne on. 

En kutsu ihmisiä kylään, jotka kyylää jokapaikan. Availet kaapitkin? 

En todellakaan mene toisten kaapeille, mistä tuollaisen keksit? Minä tarkoitan näitä sisustusblogien koteja joissa on kyllä hienot kalusteet mutta ei mitään merkkiä ihmisen persoonasta. Jos ovat oikein uskaltaneet on seinällä julistetaulu. Ehkä ihmiset elää niin somen kautta että kaikki visuaalinen on luurissa ja koti on vain neutraali kuutio.

Miten niin ei ole merkkiä ihmisen persoonasta? Oma kotini on pelkistetty, löytyy kauniita lasiesineitä siististi omilla paikoillaan, nätit huonekalut jne. Kodistani näkee persoonani, eli olen järjestelmällinen esteetikko. 

Vierailija
91/97 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, kodeista ei näe ihmisen harrastuksia, mielenkiinnon kohteita. On vain persoonaton tila vaikka voihan se olla hieno sinällään mutta tylsiähän ne on. 

No ei mun koti ole mikään näyttely, mihin vieraat tulee katselemaa mun mielenkiinnonkohteita ja arvioimaan persoonallisuutta, eikä kenenkään muun tarvitse viihtyä kuin itseni ja perheen. Vaikka kyllähän noita joitakin nirppanokkia on käynyt, jotka ovat katsoneet oikeudekseen arvostella ääneen ja antaa neuvoja, joita en ole pyytänyt. 

Vierailija
92/97 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä miksi esim keittiön tasolla pidetään mausteet, tiskiaineet ja muropaketit esillä. Rumia ja tulee heti sotkuisen näköistä. En tykkää "tavarahälystä" joten kaikki ylimääräine  sälä on meillä kaapeissa

Vierailija
93/97 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas tajua miksi sinä haluat nähdä toisten vaatteita ja jotain harrastuskamoja esillä? Luuletko ettei niitä muuten käytetä jos ne ei ole asunnossa levällään?

Vierailija
94/97 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kotona ainakin näkee että olen laiska, pitäis ottaa jouluverhot jo pois... Nyt vähän harmittaa että intouduin ne pikkujouluna ripustamaan.

Vierailija
95/97 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No ei mun koti ole mikään näyttely, mihin vieraat tulee katselemaa mun mielenkiinnonkohteita ja arvioimaan persoonallisuutta, eikä kenenkään muun tarvitse viihtyä kuin itseni ja perheen. Vaikka kyllähän noita joitakin nirppanokkia on käynyt, jotka ovat katsoneet oikeudekseen arvostella ääneen ja antaa neuvoja, joita en ole pyytänyt. "

Tämä. Sisustan sellaisen jossa viihdyn. Ne jotka meillä käyvät, kyllä persoonani tuntevat ilman että jätän kaiken esille.

Vierailija
96/97 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan vain rikkailla oli varaa sisustus-/koriste-esineisiin. Vähempivaraisilla ihmisillä jokaisella esineellä oli jokin muukin tarkoitus kuin näyttää kauniilta.

kun koriste-esineiden hinnat tulivat kiinankrääsän myötä sellaisiksi, että tavallisella duunarilla oli niihin varaa, niitä ostettiin, koska niitä oli totuttu pitämään vaurauden merkkinä. Ja tämä tapa opetettiin tietenkin lapsillekin. Mutta heille se ei enää ollut vaurauden merkki, vaan sillä on haettu yleistä hyväksyntää, nykyisin somehyväksyntää.

Vierailija
97/97 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytän mun dildoja keittiön pöydällä.

Ne tuo esiin mun persoonan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan