Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lapsettomat ateistit kokevat merkityksellisyyttä?

Vierailija
27.02.2026 |

Ihan mielenkiinnosta kysyn. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri lapsettomat ateistit? Miksei lapselliset hindut? Tai lapsia yrittävät kristityt?

Voithan itse tehdä ketjun ja kysyä noita asioita jos kiinnostaa.

Vierailija
22/24 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissuhteista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä monia muitakin asioita, jotka merkitsevät kuin uskonto tai lapset. Kas kun ei Kirche, Küche und Kinder.

Mistä aineksista hyvä elämä ylipäätään syntyy? Mitkä asiat tuottavat yksilölle itselleen iloa tai nautintoa? Entä millainen ihminen haluaisit olla?

Uskonnosta: arvot ja arvostukset läpäisevät kaikkea ihmisen todellisuutta. Platonin mukaan hyvyys, totuus ja kauneus muodostavat kolminaisuuden, jotka kristityt liittävät jumalan ominaisuuksiin ja jossa jokainen osa kolminaisuutta viittaa toiseen osaan. Ne ovat kaikki saman asian eri puolia. Samoja asioita voi siis ateisti lähestyä hieman eri linssien läpi. 

Itselleen merkityksellistä elämää voi elää elämällä omien arvojensa mukaisesta elämää. Perustarpeiden, kuten esim. turvallisuus ja arvostus, tyydyttämisen jälkeen ihmisen onnellisuutta lisää halu saavuttaa oma täysi potentiaalinsa ja tulla siksi, mikä hänellä on mahdollisuus olla. Ihmiset ovat erilaisia: toinen saa iloa taiteesta, joku toinen nauttii fyysisistä haasteista, kolmas voi pitää tavoitteenaan taloudellista riippumattomuutta.

Vierailija
24/24 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaa: jotkut oikeasti keulivat lapsillaan!

Totta. Yksisoluiset alkueliötkin pystyvät lisääntymään. 

Mulla on ollut ihana vapaapäivä. Olen juonut kahvia ja katsellut auramiehiä ikkunasta. Tein huomiselle kauppalistaa, aion leipoa korvapuusteja ja syödä sitten niitä vaikka aamupalaksi, lounaaksi ja päivälliseksi, kun ei tarvitse olla esimerkkinä jälkikasvulle. Tai sitten teen jotain ihan muuta. Merkityksellistä on tämä hetki, mun oma aika ja se, että saan päättää itse mitä teen vai olenko vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi