Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ei suostu auttamaan lastenhoidossa =(

Vierailija
02.05.2007 |

Joo joo, tiedän että minun lasteni hoitovastuu kuuluu minulle, mutta kai isovanhemmat voisi joskus edes auttaa?

Mulla on 3- ja 5-vuotiaat lapset. Olen raskaana, laskettuun aikaan on 6 viikkoa. Mieheni lähti alkuraskaudesta toisen matkaan (meillä oli mennyt huonosti, ja raskaus oli täysi vahinko: kierukka petti) ja on kaukana, poissa pelistä. Miehen vanhempia en ole koskaan edes tavannut, he asuvat ihan toisella puolella maata eikä heitä kiinnosta nähdä poikaansa tai tämän lapsia. Minulla on yksi sisko, joka on 15-vuotias.

Äitini lupasi olla isompien kanssa kun olen synnärillä, mutta tänään hän ilmoitti varanneensa hänelle ja isälleni etelänmatkan juuri kun minulla on laskettu aika! Toinen mahdollisuus olisi ollut syksyllä, mutta ei hän jaksa kuulemma siihen saakka odottaa. Sain raivarin ja kysyin että entäs se lastenhoito, johon hän sanoi että sun täytyy sitten keksiä jotain muuta. On niitä kaikenlaisia lastenhoitopalveluita esim. MLL.

Äitini on usein luvannut hoitaa lapsia " sitten joskus" , että pääsisin yksin johonkin. Se joskus ei vaan koskaan tule! Kun pyydän, että voisiko hän katsoa isompia kun menen neuvolaan, ei onnistu. Aina hänellä on jotain muuta ohjelmaa. Hän ei enää ole työelämässä.

Äitini aina ylpeilee sillä, miten hän ei ole kuten ystävänsä " Seija" , jonka lapset käyttävät häntä ilmaisena lastenhoitajana. " Seija" hoitaa viittä lasta viikon ajan että vanhemmat pääsee lomalle jne. Kerran huomautin, että on sellaisiakin isoäitejä joille on ylpeyden aihe saada viettää aikaa lastenlastensa kanssa ja auttaa vuorostaan lapsiaan lastenhoidossa, kuten heidän vanhempansakin aikoinaan auttoivat. Siihen äitini sanoi, että ei hänen äitinsä minua muka hoitanut. Mutta kun muistan ihan hyvin monet kerrat jolloin olin mummolla! Sen jälkeen äiti sanoi, että olinhan minä " Emilian" kanssa silloin kun sinulla oli " Jaanan" polttarit. Olin kaasona, ja äitini oli yhden illan esikoiseni kanssa, se oli kesällä 2003!!!!!

Ärsyttää, kun kaikilla muilla tuntuu olevan äiti joka mielellään edes vähän auttaa ja on lastenlastensa kanssa, ja oma äitini muuttuu itsekkäämmäksi vuosi vuodelta. Olen ihan oikeasti lirissä, mihin saan lapset kun menen synnyttämään. Siskoni lupasi auttaa jos voi, mutta hän on menossa rippileireille isoseksi ja on poissa maisemista varmaan juuri kun synnytän. Isäni ei lasteni kanssa edes pärjäisi, ei ole minuakaan koskaan hoitanut.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija:

" Kaikki tukiperheet, kodinhoitajat yms ovat täällä vain lastensuojelun asiakkaille.

Kärjistetysti minun siis pitäisi alkaa juomaan, hakkaamaan lapsia tms kamalaa saadaakseni apua sitä kautta

ap"

Saat apua heidän kauttaan ilman että joisit ym. Sano heille vaikka että tarvitset apua, koska olet yksin YKSIN ja kysy että mitäs sitten jos menet synnyttämään ja otat lapset mukaan? Mihin lapset silloin toimitetaan synnytyksen ajaksi? Haluat tietää. Sano ettet halua stressata tällä asialla, vaan haluat tietää, että miten toimia, kun synnytys alkaa.

Vierailija
82/95 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli muutaman vuoden ennen koulua kuopuksella tukiperhe jossa oli kerran kuussa viikonlopun, viihtyi hyvin. ENKÄ OLE LASTENSUOJELUN ENKÄ TOIMEENTULOTUEN ASIAKAS!

Sain sen pelastakaa lapset ry:ltä!

Kouluun mentyä en katsonut enää aiheelliseksi, iso poika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" 51, ei se ole pelottelua.

Monilla kaupungeilla on korvamerkitty resursseja huostaanottoihin, mutta ei muuhun. Eli se on ainoa toimi, johon löytyy rahaa.

Ja ainakin pääkaupunkiseudulla sitä tarjotaan, jos esim. äiti sairastuu vakavasti. Ihan rutiinisti.

Havahdu todellisuuteen!"

No jos juridisesti ajatellaan voihan sitä sitten anoa huostaanottoa synnytyksen ajaksi. Syy huostaanoton purkamiselle voisi sitten olla se, että synnytys on jo tapahtunut. Taistelkaa YH-äidit, että saatte apua. Jos näin on todella, niin ei muuta kuin iltapäivälehden lööppiin kertomaan kaupungin rahanjakopolitiikasta.

Vierailija
84/95 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asiat järjestyy :)

Olen itse ollut aikoinaan samassa tilanteessa ja kyllä sieltä viranomaisilta loppuviimeksi se apu irtosi. Yrittävät vain ensin, että hoitaisit asian heidän puolestaan. Onko sinulla muuten vielä pitkä aika laskettuun aikaan?

Vierailija
85/95 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitsekaan olla mikään " avuton" tapaus, jotta voisit mennä ensikotiin. Ajattelin lähinnä, että voisiti esim. mennä sinne muutamaa päivää ennen synnytystä ja jättää synnyksen ajaksi lapsesikin sinne turvallisin mielin. Sairaalasta kotiuduttuasikin voisit hengähtää hetken siellä ja sitten palata omaan kotiin.

En edes tiedä onko tämä mahdollista, mutta ehkä tämäkin voisi olla yksi vaihtoehto.

Vierailija
86/95 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä asiat järjestyy :)

Olen itse ollut aikoinaan samassa tilanteessa ja kyllä sieltä viranomaisilta loppuviimeksi se apu irtosi. Yrittävät vain ensin, että hoitaisit asian heidän puolestaan. Onko sinulla muuten vielä pitkä aika laskettuun aikaan?

Vierailija
87/95 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi- ja turvakoti sanana vaan kuulostaa paikalta, jossa on hakattuja naisia tai sellaisia jotka ei itse pärjää...

Mutta voisin kysyä onko tuollainen mahdollisuus todella olemassa. Kunhan vain tietäisin, milloin mennä sinne. Esikoinen syntyi hieman yli lasketun ajan, ja tämänhetkinen kuopus taas hieman ennen laskettua päivää, ja molemmat synnytykset käynnistyi niin ettei ollut mitään ennakkovaroitusta. Olisi hienoa, jos pystyisi olemaan siellä päivän tai pari ennen synnytystä, niin paikka tulisi tutuiksi lapsillekin.

ap

Vierailija:

Ei sinun tarvitsekaan olla mikään " avuton" tapaus, jotta voisit mennä ensikotiin. Ajattelin lähinnä, että voisiti esim. mennä sinne muutamaa päivää ennen synnytystä ja jättää synnyksen ajaksi lapsesikin sinne turvallisin mielin. Sairaalasta kotiuduttuasikin voisit hengähtää hetken siellä ja sitten palata omaan kotiin.

En edes tiedä onko tämä mahdollista, mutta ehkä tämäkin voisi olla yksi vaihtoehto.

Vierailija
88/95 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ensi- ja turvakoti ole mikään lastenhoitolaitos. Eli ei sinne voi lapsiaan jättää hoitoon, kun itse poistuu talosta (oli syy mikä hyvänsä). Ei siellä ole resurssejakaan moiseen.

Ja toisekseen, ei ap tarvitse ko. paikan palveluita itsekään. Hyvinhän tuo lastensa kanssa pärjää.

Vierailija
89/95 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamaan lapsiasi? Ajattelin vaan kun tuo kerran seurakunnan jutuissa pyörii (isosena), niin siellähän noita " kunnollisia" nuoria on varmaan muitakin. Kysäisehän siskoltasi. Vielä ehtii jopa tutustuttaa lapsetkin johonkin ihmiseen ettei kaikki tule ihan uutena myös hoitajallekaan.

Vierailija
90/95 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä luulisivat tietävän oman kunnan " sosiaalipuolen" hommat ja osataan ohjata oikeaan paikkaan apua saamaan. Soita huomenna neuvolaan ja kysy! Neuvolan kuuluu auttaa. Ja et varmasti ole ainoa tapaus jolle on käynyt näin ja tulee käymään.

Vierailija
91/95 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä idea, ja täysin toteuttamiskelpoinen. Kysyn siskoltani heti huomenna, nyt kiltti koululainen jo nukkuu varmaan :)

Kiitos kovasti kaikille vastanneille. Ihania olette <3 Mietin, uskallanko kirjoittaa tänne asiasta, koska pelkäsin saavani äkäisiä vastauksia kuten " v***uakos lisäännyt jos asiasi on noin huonosti" , mutta kaikki olikin ystävällisiä.

Nyt nukkumaan, aamulla lapset kuitenkin hyppää jo seitsemältä pystyyn.

ap

Vierailija:

hoitamaan lapsiasi? Ajattelin vaan kun tuo kerran seurakunnan jutuissa pyörii (isosena), niin siellähän noita " kunnollisia" nuoria on varmaan muitakin. Kysäisehän siskoltasi. Vielä ehtii jopa tutustuttaa lapsetkin johonkin ihmiseen ettei kaikki tule ihan uutena myös hoitajallekaan.

Vierailija
92/95 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille ei tahtonut hoitajaa löytyä synnytyssairaalassa olon ajaksi. Minulla on kuitenkin mies...

Vierailija
93/95 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ollut lähihoitajaopiskelija perheessä harjoittelujaksolla. Ajattelin, että tulevaisuudessa tuollaisestakin voisi olla apua.

Avaa suusi siellä perhekerhon kahvipöydässä. Joku saattaa tuntea reippaan lapsirakkaan nuoren tms. Seurakunnasta varmaan monet nuoret kyselevät työpaikkaa joten diakoni osaa ohjata eteenpäin.

Muutenkin srk:t järjestävät kesäisin esim. perheleirejä jollaiselle tekin voisitte osallistua. Ei tarvitse olla mikään himouskovainen. Olisiko srk:ssa toimintaa yksinhuoltajille?

Onko 15v siskosi kavereista joku kiinnostunut auttamaan?

Vierailija
94/95 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen pikkusisko asuu äitinsä kanssa eikä sukulaisia asu lähellä. Kun äiti joutui sairaalaan asui tyttö sen aikaa lastenkodissa. Ei ollut huostaanotettu vaan sopivat lastensuojeluviranomaisten kanssa että asuu siellä sen ajan kun äiti on sairaalassa. Kuljettivat sieltä lastenkodista tytön joka aamu omaan kouluun joten elämä säilyi isolta osin normaalina.

Oli siis alusta asti selvää että tyttö palaa kotiin kun äiti kotiutuu sairaalasta eikä kukaan pelotellut lapsen huostaanotolla yms.

Vierailija:

Monilla kaupungeilla on korvamerkitty resursseja huostaanottoihin, mutta ei muuhun. Eli se on ainoa toimi, johon löytyy rahaa.

Ja ainakin pääkaupunkiseudulla sitä tarjotaan, jos esim. äiti sairastuu vakavasti. Ihan rutiinisti.

Vierailija
95/95 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuntia, joilla ei ole varoja tuollaiseen, mitä kuvaat. On vain varoja huostaanottoihin. Siksi tehdään huostaanotto, kun siihen on varattuna varat, muuhun ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi