Olisiko tämä Espoon koulun rehtoriksi valittu muslimiksi kääntynyt suomalaisnainen valmis käymään pyhää sotaa suomalaisia vastaan?
Tämä kysymys mielestäni määrittää aikalailla sen, onko henkilö ensisijassa suomalainen vai muslimi.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minäkin puolustaisin muuten, mutta islam ei tunne uskonnonvapautta. Lisäksi islam alistaa taa sellaista uskontoa, vaikka yksityisellä ihmisellä toki pitääkin olla vapaus uskoa mihin haluaa."
En minä islamia puolusta, enkä kristinuskoa. Minä puolustan ihmisten tasa-arvoa riippumatta.
No islam nyt ei ainakaan tunne tasa-arvoa eikä ihmisoikeuksia. Toisin sanoen jos puolustaa noita kahta, ei voi puolustaa islamia.
Voi silti puolustaa islaminuskoisen ihmisen ihmisarvoa ja oikeuksia. Ylivoimainen enemmistö maailman muslimeista elää sopuisasti erilaisissa yhteiskunnissa. Kaikkien leimaaminen talebaneiksi tai muiksi kiihkoilijoiksi on rasistista ja asiatonta.
Islam on uskonto, ei rotu. Toisin sanoen islaminuskoisten leimaaminen kiihkoilijoiksi ei ole rasismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostais tietää, että minkälaiset ihmiset täälla, että joku kantasuomalainen ateisti jaksaisi tuollaisella kiihkolla islamia puolustaa.
Millä kiihkolla ja miten täällä islamia puolustetaan?
Minä ainakin ateistina pidäia, niin kuin muitakin uskontoja, aivan kamalana paskana. Puolustan kuitenkin ehdottoman kiihkeästi ihmisoikeuksia, tasa-arvoa ja uskonnonvapautta.
Minäkin puolustaisin muuten, mutta islam ei tunne uskonnonvapautta. Lisäksi islam alistaa naisia. En siksi voi puolustaa sellaista uskontoa, vaikka yksityisellä ihmisellä toki pitääkin olla vapaus uskoa mihin haluaa.
Eihän kristinuskokaan tunne uskonvapautta.
Sukulaiseni nyt jo iäkäs ns muslimimaassa syntynyt aikuiseksi kasvanut ei ole muslimi. En tiedä onko koskaan uskonutkaan Islamiin mutta ei vuosikymmeniin ainakaan ole kuulunut mihinkään uskoon. Ei ole kivitetty eikä hyljätty. Ei ystävien eikä perheen puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä ainakin ateistina pidän islamia, niin kuin muitakin uskontoja, aivan kamalana paskana. Puolustan oman kiihkeästi ihmisoikeuksia, tasa-arvoa ja uskonnonvapautta."
Miten tämä näyttäytyy arjessasi? Näen pikkuisen ristiriidan sen välillä, ettet siedä mitään uskonnonvapautta. Mitä ajattelet esim. Palestiinasta?
Jos kannattaa ihmisoikeuksia, vastustaa Palestiinan valtiota. Se kun perustettaisiin Israelin tilalle. Moni luulee, että Palestiina kattaisi vain Gazan ja Länsirannan, mutta tosiasiassa palestiinalaisille ei kelpaa mikään sellainen ratkaisu, jossa Israel on vielä olemassa.
Lisäksi palestiinalaisessa kulttuurissa seksuaalivähemmistöillä, juutalaisilla ja naisilla ei ole ihmisoikeuksia.
Palestiina ei taatusti olisi mikään liberaalin vihervassarin unelmavaltio, mutta se nyt
Israel ei suorita siellä kansanmurhaa. Väite on keksitty vain siksi, että se loukkaa juutalaisia kaikkein eniten.
Palestiinan valtio tosiaan kattaisi koko nykyisen Israelin. Eli jos se olisi olemassa, Israelia ei olisi. Minusta siinä menisivät kaikkien nykyisten Israelin noin 10 miljoonan kansalaisen ihmisoikeudet nurin, siksi vastustan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minäkin puolustaisin muuten, mutta islam ei tunne uskonnonvapautta. Lisäksi islam alistaa taa sellaista uskontoa, vaikka yksityisellä ihmisellä toki pitääkin olla vapaus uskoa mihin haluaa."
En minä islamia puolusta, enkä kristinuskoa. Minä puolustan ihmisten tasa-arvoa riippumatta.
No islam nyt ei ainakaan tunne tasa-arvoa eikä ihmisoikeuksia. Toisin sanoen jos puolustaa noita kahta, ei voi puolustaa islamia.
Voi silti puolustaa islaminuskoisen ihmisen ihmisarvoa ja oikeuksia. Ylivoimainen enemmistö maailman muslimeista elää sopuisasti erilaisissa yhteiskunnissa. Kaikkien leimaaminen talebaneiksi tai muiksi kiihkoilijoiksi on rasistista ja asiatonta.
Ei tässä kaikkia leimatakaan.
No kyllä tässä keskustelussa on tehty juuri niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minäkin puolustaisin muuten, mutta islam ei tunne uskonnonvapautta. Lisäksi islam alistaa naisia. En siksi voi puolustaa sellaista uskontoa, vaikka yksityisellä ihmisellä toki pitääkin olla vapaus uskoa mihin haluaa."
En minä islamia puolusta, enkä kristinuskoa. Minä puolustan ihmisten tasa-arvoa ja ihmisoikeuksista uskonnosta riippumatta.
Voi hyvänen aika nyt. Minä voin puolustaa muslimien ihmisoikeuksia ja pitää heitä tasa-arvoisina ihan riippumatta siitä, mitä islam sanoo yhtään mistään.
Voit pitää, mutta jos muslimien määrä täällä kasvaa riittävän
Minä en usko tuohon. En siis elä elämääni tuollaisen kuvitelman ohjaamana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vähänkin islamia kritisoivat ketjut poistetaan aina nopeasti, kun samalla saa mielin määrin herjata kristinuskoa ja muitakin asioita.
Tähän ollaan tultu, surullista!
Surullista on tuo uhriutumisesi siitä, että muslimeja epäinhimillistävät paskasi poistetaan. Kertaakaan et ole vielä esittänyt varsinaista kritiikkiä, vaan pelkkää valheisiin ja ennakkoluuloihin perustuvaa vihanlietsontaa.
Kuulut ihmisiin, jotka eivät ymmärrä muita usjontoja, etkä ihmisistäkään juuri mitään. Suomesta on lähtenyt eniten radikaalisoituneita isis-taistelijoita Lähi-Itään.
Suomalainen vai muslimi? Muslimi ei ole mikään etnisyys ja suomalainen ei ole mikään uskonto. Kumpikaan ei poissulje toisiaan, täysin eri asioita keskenään.
Suurin osa tahtoo elää rauhassa, ei mitää pyhää sotaa!
Vierailija kirjoitti:
"Minä en usko tuohon. En siis elä elämääni tuollaisen kuvitelman ohjaamana. "
Ei tässä ole kyse kuvitelmasta. Katso ympärillesi, mitä Euroopassa tapahtuu ja kuuntele, mitä muslimit sanovat.
Meille tuotiin tänne jo yksi aavikkouskonto ja olemme vihdoin vapautuneet siitä. Nyt meille tuodaan uutta samanlaista uskontoa, ja vielä takapajuista tulkintaa siitä, ja se pitäisi vain hyväksyä?
Kyllä tuossa on kyse kuvitelmasta. Minä en yhäkään usko tuohon, eikä se sun inttämisellä muutu.
Minä asun siellä "Euroopassa", siis sellaisessa maassa, missä niitä muslimeja on enemmän kuin Suomessa ja on ollut pidempään. Tämä ei ole vaikuttanut elämääni millään tavoin, vaikka olen ihan päivittäin tekemisissä muslimien sekä muslimitaustaisten ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on uskonnonvapaus. Jokainen saa uskoa tai olla uskomatta, eikä se saa olla syy syrjintään. Piste.
Islam sisältää monien ihmisryhmien syrjinnän. Eli kenen oikeus menee tässä edelle?
Suomessa noudatetaan Suomen lakia, ja siihen kuuluu uskonnonvapaus. Islam ei Suomessa aiheuta mittenkään ihmisryhmien syrjintää.
Islamissa on sharia halusit tai et. Sharian mukaan mennään jo Isossa Britanniassa. Olet joko valehtelija tai typerän lapsellinen.
Raamatussakin on ties mitä sääntöä ja lakia, mutta kumpaakaan ei Suomessa noudateta, sanoo pyhät kirjat mitä hyvänsä.
Ei pidä paikkaansa, että Britanniassa olis sharia käytössä, höpsö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä en usko tuohon. En siis elä elämääni tuollaisen kuvitelman ohjaamana. "
Ei tässä ole kyse kuvitelmasta. Katso ympärillesi, mitä Euroopassa tapahtuu ja kuuntele, mitä muslimit sanovat.
Meille tuotiin tänne jo yksi aavikkouskonto ja olemme vihdoin vapautuneet siitä. Nyt meille tuodaan uutta samanlaista uskontoa, ja vielä takapajuista tulkintaa siitä, ja se pitäisi vain hyväksyä?
Kyllä tuossa on kyse kuvitelmasta. Minä en yhäkään usko tuohon, eikä se sun inttämisellä muutu.
Minä asun siellä "Euroopassa", siis sellaisessa maassa, missä niitä muslimeja on enemmän kuin Suomessa ja on ollut pidempään. Tämä ei ole vaikuttanut elämääni millään tavoin, vaikka olen ihan päivittäin tekemisissä muslimien sekä muslimitaustaisten ihmisten kanssa.
Oletko koskaan kuullut empatiasta? Ei näytä olevan sinun lajisi. Kun ei itseesi vaikuta niin muista naisista ei nähtävästi ole väliä. Koet olevasi heidän yläpuolellaan. Vieressäsi olevat naiset on ympärileikattu, onko sinutkin?
Tietenkin se on kiellettyä, vaikka se tehtäis muualla kuin Suomessa! Eihän se virallisesti ole sallittua noissa Afrikan maissakaan, missä sitä tehdään.
Miksi yrität uskotella sitä tehtävän vain Afrikassa? Esim. osissa Irakia ja Omanissa ja Yhdistyneissä arabiemiirikunnissa ei ole laitonta. En jaksanyt ruveta selaamaan jokaista maata mutta muslimit tekevät tätä kaikkialla Aasian puolella: Malesiassa, Iranissa, Indonesiassa, Bangladeshissä ym.
"Oletko koskaan kuullut empatiasta? Ei näytä olevan sinun lajisi. Kun ei itseesi vaikuta niin muista naisista ei nähtävästi ole väliä. Koet olevasi heidän yläpuolellaan. Vieressäsi olevat naiset on ympärileikattu, onko sinutkin?"
Mitä helvettiä nyt? Sä et taida tietää, mitä empatia on. Munko pitäis olla pitämättä niitä naisia tasaveroisina kanssani vai mitä ihmettä? Pitäis olla kannattamatta heidän ihmisoikeuksia, se ois empatiaa? Ja ei, ei todellakaan ole vaikka mun Turkista ja Marokosta lähtöisin olevat naapurin naiset ympärileikattuja. Wtf nyt?
Ap, teitkö aloituksen siitä, kun Päivi Räsänen kehotti noudattamaan Raamattua, vaikka Suomen laki sanoisi vastaan?
https://www.kaleva.fi/rasanen-kehotti-noudattamaan-raamattua-vaikka-lak…
Sukulaiseni nyt jo iäkäs ns muslimimaassa syntynyt aikuiseksi kasvanut ei ole muslimi. En tiedä onko koskaan uskonutkaan Islamiin mutta ei vuosikymmeniin ainakaan ole kuulunut mihinkään uskoon. Ei ole kivitetty eikä hyljätty. Ei ystävien eikä perheen puolelta.
Tataarinainenkin voi kieltää allahin, juopotella ja tupakoida kuten Ylen dokkarissa nähtiin, täti lähti jopa Marokkoon asti nuoren miehen perässä. Sama ei kuitenkaan onnistuisi mikäli hän olisikin vaikkapa jordanialainen tai egyptiläinen. Ihmisoikeusjärjestöiltä tulee kyllä tietoa tämän uskon jättäneiden kohtaloista Euroopan ulkopuolella, ne ovat ikävää luettavaa.
Nainen kertoo lopulta vastahakoisesti tarvitsevansa todistuksen sosiaalietuutta varten. Siitä kävisi ilmi, että sharia-tuomioistuin on määrännyt lasten huoltajuuden hänelle, ja että talossa ei ole miestä elättämässä. Hasan myöntyy lopulta kirjoittamaan paperin.
Puhelin pirisee jälleen. Hasan vastaa: Selvä. Lähetä sisään.
Huoneeseen astuu uusi asiakas, ja minä poistun naisen kanssa samalla oven avauksella.
Kuulitko kuinka se tiukkasi minulta, aionko mennä uusiin naimisiin? Täysin asiatonta! nainen puuskahtaa kadulle päästyään.
Totean varovasti, että vaikuttaa siltä, että avioeron hakeminen on tehty naisille huomattavan paljon vaikeammaksi kuin miehille.
Nainen nyökkää täysin epäröimättä. Eikö se ärsytä häntä?
Minä olen muslimi ja uskon että sharia on Jumalan sanaa. On minun periaatteideni ja moraalini mukaista, että tilanteeni ratkaistaan täällä. Kun täältä tulee päätös, sitä kunnioittavat aviomiehet, perheenjäsenet ja sukulaiset.
Nainen vilkaisee oviaukosta tuomioistuimen odotustilaan ja pyörittää päätään. Ongelma ei ikinä ole uskonto sinänsä, vaan ihmiset, joilla on valtaa. He käyttävät sitä ajaakseen omaa etuaan ja hankaloittaakseen toisten elämää. Missä on inhimillisyys?
Nainen kääntyy lähteäkseen kotiin, ja huikkaa mennessään: Tämä on miesten maailma. Mutta sitä se on joka puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vähänkin islamia kritisoivat ketjut poistetaan aina nopeasti, kun samalla saa mielin määrin herjata kristinuskoa ja muitakin asioita.
Tähän ollaan tultu, surullista!
Surullista on tuo uhriutumisesi siitä, että muslimeja epäinhimillistävät paskasi poistetaan. Kertaakaan et ole vielä esittänyt varsinaista kritiikkiä, vaan pelkkää valheisiin ja ennakkoluuloihin perustuvaa vihanlietsontaa.
Asiallinen kritiikki koskee islamin a) vastakkaista arvomaailmaa läntisten arvojen kanssa, ml. tasa.arvo ym. b) ettei islam salli uskonnonvapautta jos siihen on syntynyt tai liittynyt, c) sharia on kaikkien muiden maiden lakien yläpuolella, d) ed. johtuen islam on täysin totalitaristinen, patriarkaalinen.
Näitä ei voi kiistää jos on muslimi ja ne johtaa myös epäinhimillisyyksiin. Afganistanissa on puhtain islamin käytäntö.
Hän omaksunut kaiken hyvän islamista ja toteuttaa nyt vakaumustaan. Hyväuskoinen idealisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysypä siltä iteltä, ei myö täällä tii'etä. Samalla voit sanua sille, että ottaa Ukko Ylijumalan sydämeensä ja jättää tommoset aavikoiden epäjumalten palvonnat siikseen.
Kai tajuat että sekä Islam että kristinusko on abrahamilaisia uskontoja, eli jumala on sama?
Islamin " jumala" ei ole sama kun kristinuskon Jumala. Islamin jumala on demoni joka kieltää kolmiyhteisen Jumalan!!
Jos vähän tutustuisit aiheeseen, niin tietäisit, että kyseessä on ihan sama hahmo kuin kristinuskossa, juutalaisuudessa, mormoneilla ja Jehovan todistajilla. Mutta jos uskosi saa kolhuja uskontotieteen tuloksista, niin ei ole uskonelämäsi kovin vankalla pohjalla.
Tuohan ei pidä paikkaansa, sillä Suomeen on jo muodostunut yhteisöjä, joissa naisia alistetaan. Puhun nyt siis muslimien yhteisöistä. Toki täällä on myös vanhempia, kristittyjä yhteisöjä, jotka tekevät samaa.