Jos mä perustaisin oman puolueeni joka aidosti ajaisi suomalaisten asiaa
Äänestäisitkö?
Puolueohjelmaani kuuluu
Oma kansa ensin.
Suomi on meidän suomalaisten oma kotimaa ja meidän tehtävämme on ajaa suomalaisten etua, koska kukaan muu ei sitä tee.
1. Työntekijöiden aseman parantaminen:
Kuten Aki Kangasharju sen itse sanoi "palkalla ei tarvitse tulla toimeen". Tämä on absurdia, koska töitä tehdään nimenomaan sen takia, että saisi toimeentulon. Sen lisäksi, että tämä ajattelumalli absurdia, tämä lisää sosiaaliturvan tarvetta, jos työllä ei pysty elämään; tämän takia tarvitaan lakisääteisen minimipalkka, jotta perustarpeet tyytdyttyisi ilman SOS turvaan tukeutumista; eli 12€ tunti. Se ei ole paljon, mutta yksin elävän minimitarpeet täyttyy.
2. Pienten ja keskikokoisten yritysten tukeminen:
Koska suuryrityksillä on vahva monopoli asema, nämä eivät tarvitse minkäänlaista tukea. Sen sijaan tuen tarve on pienyrityksillä, koska pienyrittäjyys on riski. Pienyrittäjiä voidaan tukea aluksi sillä, että liiketilan vuokra maksetaan ensimmäiseltä vuodelta kokonaan, toisena 50% ja kolmantena ja viimeisenä 25%. Tämän lisäksi pieni/keskikoinen yritys voi anoa uusien alaisten palkkaamista varten palkka tukea sillä ehdolla, että palkkatuen päätyttyä alainen myös jää töihin.
3. Sosiaaliturva:
Koska sosiaaliturvan tarkoitus on ehkäistä yhteiskunnallisia ongelmia, on sen säilyttäminen äärimmäisen tärkeää. Mutta, koska sosturvamme on vääristynyt, aiheuttaa sosturvamme negatiivista kritiikkiä; esimerkkinä asumistuet, kun vuokrat on kalliita. (Tästä voidaan keskustella sitten yleisesti)
4. Verotus:
Koska yhteiskunta toimii veroilla, kritisoidaan veroja siitä, että "verotetaan kuoliaaksi". Koska veroja maksetaan monista asioista, puhutaan nyt tuloveroista. Harva tienaa niin paljon, että palkasta menisi yli 50%, mutta itse olin ajatellut, että tulovero olisi 5-49%. Joten ostovoima paranisi ja sitä kautta raha kiertäisi, minimipalkka 12€ ja pienen veron 5% ansioista elämänlaatu paranee yksilökohtaisesti. Koska progressiivisen verotuksen tarkoitus on tasata sitä, että varallisuus ei kasautuisi liian epätasaisesti, on maksimi 49%. Vaikka 49% on alle puolet, on se kuitenkin korkea, mutta kuitenkin alle puolet.
Kommentit (23)
Otappa ne lääkkeeksi hourulasta karannut hullu
Vierailija kirjoitti:
Olet todella yksinkertainen. Äänioikeutesi pitäisi kieltää.
En ymmärrä miten joku voi olla noin irti todellisuudesta kuin sinä olet.
0/10
Sanotko samalla tavalla kaikille jotka ovat erimieltä sun kanssas? Et ole vieläkään reagoinut siihen aiempaan vastaukseeni ja todennäköisesti et myöskään tule
-Ap
Diiba daaba daaba dii