Muslimivaltio Afganistanissa lapset ja naiset ovat miesten omaisuutta ja naisia sekä lapsia saa kurittaa fyysisellä väkivallalla
https://www.hs.fi/maailma/art-2000011844941.html
Uusi säädös jakaa ihmiset "vapaisiin" ja "orjiin". Aviomiehet voivat esimerkiksi panna käytäntöön tietyt rangaistukset.
Kommentit (55)
Ihminen on kyllä jännä otus. Se pystyy perustelemaan itselleen vaikka minkälaista perheillä vetoamalla korkeampiin voimiin. Joko jumaluuden muodossa, tai ihan vaan sillä tavalla, että tein mitä käskettiin.
Ei ole sidonnainen siihen mikä korkeampi taho on käskijänä. Vaikka houkutus tällä hetkellä on suuri osoitella tiettyä uskontoa sormella.
Sama kaava toistuu ihan siinäkin, että päästäksemme helpommalla ja saadaksemme nautintoa olemme helposti valmiit ummistamaan silmämme siltä kärsimykseltä mikä mahdollistaa oman nautintomme.
Miten me opittaisiin vähän paremmiksi? Länsimaissa tuo lasten/naisten hakkaaminen on saatu jo vähän paremmalle tolalle. Mutta miten saataisiin muutkin tajuamaan, että tää on ihan kiva juttu? Eurooppa pääsi muutamassa sadassa vuodessa eteenpäin tosta tasolta. Mutta mitä tehdä kun jossain päin otetaan ihan näkyvää takapakkia?
Vierailija kirjoitti:
Persujen unelmavaltio
Ja maga evankelistojen.
Vierailija kirjoitti:
"Ihminen on kyllä jännä otus. Se pystyy perustelemaan itselleen vaikka minkälaista perheillä vetoamalla korkeampiin voimiin."
Siis PErseilyä piti kirjoittaman.. Autocorrect tekee musta liian korrektin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sen kuuluisi olla Suomessakin, että naiset ovat miesten omaisuutta.
En suostuisi omistamaan naista. Se on kuin omistaisi auton joka on jatkuva rahareikä ja piiputtaa aina.
Tämä. Mä oon kanssa miettinyt että miten näissä tietyn kulttuurin maissa äijät jaksaa tota... :D Ei helvetti. Mä saisin varmaan itse raipasta, kun en vaan kerta kaikkiaan jaksaisi seurata mun vaimoa ( vaimoja?) joka paikkaan. Tai olla päästämättä niitä mihinkään. Ja perheen tulotkin puolittuisi. Kun ei niitä töihinkään saisi päästää.
Mä olisin huono mies. Varmasti :D
Vierailija kirjoitti:
Sellainen se islamin ihana uskonto on.
Minä en jaksa ymmärtää niitä islamilaisia umpimustaan kaapuun pukeutuneita naisia täällä SUOMESSA. Mustat käsineet ja kaikki. Miten he koskaan voivat sopeutua Suomeen, tehdä töitä jne? Läheiseni hoitokodissa on paljon huivipäisiä naishoitajia, mutta kasvot paljaana. Ymmärrän, ovat ihania ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Talebanin erottaa persusta vain turbaani
Vierailija kirjoitti:
Persun ja talebanin erottaa vain turbaani.
Jos ihannoit jonkun maan kulttuuria, ole hyvä ja muuta sinne pitkäksi aikaa ja yritä sopeutua. Siellä on sitten kaikki muukin takapajuista hygieniasta lähtien.
Tuolla ei ole esimerkiksi amerikkalaisilla nuorilla komeilla sotilailla ollut aina aivan helppoa, kulttuuri on kovin krhm. No tuskin kuulut tuohon joukkoon. Joka tapauksessa, missä ei ole ihmisoikeuksia ja sitä ihannoit, niitä ei onneksesi ole välttämättä sinullekaan jaossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vassarit ei sano mitään?????
Vassarit ovat opintomatkalla shitstanissa, kun täällä Suomessa ei ole noin selkeää luokkajakoa.
Naisedustajat jäivät reissulta pois, koska pelkäsivät joutuvansa orjiksi mutta onneksi täällä kotona voi mussuttaa naisen 80 sentistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi omistamaan naista. Se on kuin omistaisi auton joka on jatkuva rahareikä ja piiputtaa aina.
Puhumattakaan öljypohjan vuotamisesta.
Näkisin että tuolta kotoisin olevalla demariedustajalla olisi maassa huomattavasti tärkeämpää poliittista työtä tehtävän kuin Suomessa, mitä tulee naisten- ja lasten- sekä ihmisoikeuksiin ylipäätään.
Tietysti se olisi sellaista työtä missä ei ehkä pääsisi syyttelemään vhämmää, eikä turvallisesti miehiä, tai ylipäätään mitään... joka vaikuttaa olevan ainoa tehtävänsä täällä.
Mutta maksellaan me täällä kunniavelkaa ja kotoudutaan nyt vaikka vaihteeksi afganistaniin.
Näitä pitää saada lisää meillekin esittelemään omaa kulttuuriaan.
Liioittelette. Naista saa kyllä piiskata, mutta jos tulee pysyviä jälkiä, niin silloin puoliso voidaan tuomita sakkorangaistukseen. Oikeusituimessa on ihan sitä varten naisjäsen, joka tarvittaessa tarkastaa, onko piiskauksesta pysyviä jälkiä jäänyt,
Tuolla naisen paikka on kotiluolassa nuotion ja nuijan välissä.
No voi voi. Jä tämä kuuluu meille koska..? Eikö oman maan tilanteessa ole tarpeeksi pähkäiltävää, ei tarvitse kiljua k.maiden takia.
No, mää kuiteski pidän vapaaehtoisesti musliminaisen huivia, koska minusta se on kaunis ja käytännöllinen asuste.
(Mitä tarkoittaa symboliarvo?)
Unelmavaltio kaikille käännynnäisille. Lentolippua varaamaan.
Nyt on nähty jo sellainenkin kommentti että nyt Afganistanin naisille ovet auki turvapaikanhakuun. Helvetin briljannti idea. Otetaan naiset tänne ja sitten perheenyhdistämisellä äijät perässä. Siellähän ei ole kuin 38 milj. asukasta niin voidaan ottaa ainakin muutama miljoona Suomeen elätettäviksi 1,8 miljoonan yksityisen sektorin palkansaajien kontolle.
Kuten vuonna 2015? 😆😁🤣