Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia, joita ärsyttää seta ja pride?

Vierailija
26.02.2026 |

Olen pian 39v täyttävä lesbonainen. Tuntuu että olen aika yksin näiden ajatusteni kanssa, toisaalta exäni oli onneksi samanlainen. 

Eli minua ärsyttää kun seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään "numero", ärsyttää kaikki pride-liputus, sateenkaarimessut, sateenkaarikahvilat ja sateenkaarikampaamot. Sillähän vain korostetaan kuinka ollaan erilaisia kuin muut, jos pitää käyttää em. palveluja. 

Minä en ole koskaan kokenut tarvetta korostaa sitä että kuulun seksuaalivähemmistöön, mielestäni olen ihan tavallinen ihminen eikä lesbous ole mikään iso asia elämässäni, vaan ihan tavallinen asia. Johtuuko kenties tästä, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla. 

Luulen että ihmisiä ei niinkään ärsytä itse seksuaalivähemmistöön kuuluvat, vaan se että asiasta tehdään niin iso numero. Milloin kukakin on mediassa julistamassa kaapista tuloaan ja vaatimassa erityiskohtelua. 

En ikinä menisi esimerkiksi sateenkaarikahvilaan, sillä voin käydä ihan tavallisessa kahvilassa koska olen ihan tavallinen ihminen. Minua ei hävetä kertoa että olen lesbo, mutta se on alkanut hävettämään että jos minua kertomisen myötä aletaan pitää jonain seta-friikkinä. 

Minua myös korpeaa se, että sukupuolivähemmistöjen asiat niputetaan yleisesti samaan kategoriaan seksuaalivähemmistöjen kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn transsukupuolisuuden, mutta tämä uusi ilmiö eli muunsukupuoliset ja kolmannet sukupuolet ovat ihan huuhaata. En halua että minut automaattisesti yhdistetään sukupuolisekoiluun, jota Setakin ajaa. 

Nykyään ei omalla naamalla uskalla somessa ja deittiäpeissä kertoa että on kiinnostunut vain naisista jotka ovat naisia myös biologisesti, heti haukutaan transfoobikoksi jne. 

Onko muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä? Olisi mukava jutella. 

Kommentit (681)

Vierailija
121/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ärsytä. 

Olen bi- nainen ja elän heterosuhteessa. Kukaan lähipiiristäni ei edes tajua, etten ole hetero. Se aiheuttaa koomisia tilanteita, mutta en silti heiluttele pride-lippuja, koska olen hyvin yksityinen ihminen. 

Muut saa heilutella ihan vapaasti, ei se ole minulta pois. 

Lapsenikaan (teini) ei ole hetero. 

Hänelle on tärkeitä nuo kulkueet ja liput ja erilaiset termit, joita en edes itse tunne, kun ovat ihan uusia. Hieman olen kyllä huolissani hänen turvallisuudestaan näinä nykyisinä vihan aikoina. 

Vierailija
122/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi autisteja ja muita nepsyjä ei pidä päästää transhoitoihin, vaan järjestää muuta tukea, jotta nämä ihmiset ymmärtävät naisten ja miesten moninaisuuden. Terveydenhoitoa ei pidä rasittaa turhilla hoidoilla, jotka tulevat kalliiksi niin yksilön kuin yhteiskunnan kannalta. Tulevaisuudessa tulee olemaan shitshow kun nykyiset transhoitoja ottavat nuoret alkavat todella romahdella terveytensä puolesta. Kun aikuiset katsoivat vierestä eivätkä uskaltaneet haastaa ja etsiä tietoa  transhoidoista ja -tapauksista.

Jei, vaatii jo kekseliäisyyttä keksiä vielä joku uusi tapa, jolla autisteja voitais syrjiä ja infantilisoida! Että onnea vaan kun onnistuit siinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen näiden määrittelyjen mukaan varmaan aseksuaali mutta koen koko seksi-identiteetin niin vastenmielisenä ettei todellakaan kiinnosta ryhmäytyä pervojen ja uhriutujien kanssa. Koen myös todella vastenmielisenä trans-aatteen naisena, sillä miehillä ja naisilla on selkeät biologiset erot vaikka mies yrittäisikin peitellä omiaan kaikin puolin ja menestyä kilpailussa naisten kanssa. Se ettei pärjää miesten sarjoissa ei tee miehestä naista vaan tuollaiset raukkismiehet ovat ongelma ihan joka paikassa missä naiset tekevät asioita muodista urheiluun. Mutta trans"naiset" ovat nykyään joka paikassa vasemmistoliitosta feministisiin järjestöihin, eikä mikään ryhmä aja enää oikeasti naisten eli kohdullisten ja lasten (tämä on biologinen symbioosi) asiaa. Mies ei yksinkertaisesti voi olla, vaikka yrittäisikin mutiloida itsensä naiseksi, osa tuota prosessia koskaan, piste. Ja tuon prosessin herkkyyden vuoksi naisia ja lapsia on otettu suojeluun, miehet jot

Aseksuaali == Tyypillinen ruma heteronainen jota kukaan  ei halua?

Vierailija
124/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen mitä kuullut niin Pride on nykyjään heteronaisten hyvesignalointileiri ja muiden puolesta mielensäpahoittamisjoukko.

Ei ole mitään muuta kuin heteronaisia, ihminen ei yksinkertaisesti lisäänny millään muulla kuin heteroseksillä. Sen sijaan on kaikenlaisia psykoosipotilaita ja soluttautujia, jotka yrittävät nostaa asemaansa tekemällä kaikkea pervoa, kuten larppaamalla toista sukupuolta tai ryöstelemällä toisten lapsia

Nainen on nainen ja sen määrittelee kohtu ja potentiaali synnyttää lapsia. Mikään määrä tarinoita ja jargonia, keksittyjä diagnooseja tai sanoja ei muuta tätä tosiasiaa yhtään miksikään. Pari minuuttia hiljaisuudessa tällaisen tyypin kanssa paljastaa tasan tarkkaan hänen sukupuolensa kaikesta ölinästä ja mekoista ja meikeistä sekä huumeista riippumatta, mitä kiskoo

Vierailija
125/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kätevästi hyppää ohi ikävistä kommenteista jossa ovat kertoneet joutuneensa syrjityksi vaikka ovat ihan samalla tavalla eläneet elämäänsä mainostamatta ja numeroa tekemättä. Joku jopa perheensä osalta saanut syrjintä kohdata. Miksi ap vaikenee näistä eikä uakalla niihin kommentoida? Uhkaako ikävästi itse kasattua jalustaa kun onkin etuoikeutettu, eikä parempi homo? 

Vähän sama, jos naiset puhuu syrjintää ja seksuaalista häirintää vastaan ja kertoo kokemuksiaan, niin joku nainen tulee aina siihen selittämään, että ei hän vaan ole mitään syrjintää tai häirintää kokenut, että varmaan valittajat on saaneet sen vaan omalla käytöksellään aikaan. 

Vierailija
126/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nainen on nainen ja sen määrittelee kohtu ja potentiaali synnyttää lapsia."

Miltähän tuo kuulostaa vaikka jollekin jolta on esim sairauden vuoksi kohtu poistettu

Vierailija
127/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sun kaltaiset persutrollipaskat vaan pilkottais palasiks?

En ole persu enkä pervo ja voit aloittaa pilkkomisen vaikka itsestäsi. Pallit on hyvä aloittamiskohde niin pääsee ekana eroon perversioista ja noista sairaista väkivaltafantasioista, sitten voit vaikka miettiä että olisiko elämässä jotain muutakin pointtia kuin sukuelinasiat.

Vierailija
128/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap EI ole mikään lesbonainen vaan täys trolli

Ylänuolien määrä osoittaa kuinka umpihomofobinen maa suomi on. Seksuaalivähemmistöt eivät saa näkyä tai kuulua missään

Vierailija
129/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nainen on nainen ja sen määrittelee kohtu ja potentiaali synnyttää lapsia."

Miltähän tuo kuulostaa vaikka jollekin jolta on esim sairauden vuoksi kohtu poistettu

Ja mikähän tuollaisia sairauksia aiheuttaa, ellei sukupuolisteroidien eli seksihuumeiden syöminen ja muut karsinogeenit? Estrogeenin kiskomisella ja sukuelinsyövillä sekä endometrioosilla on aivan selkeä yhteys

Kannattaako olla pervo, kannattaako

Vierailija
130/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä transkiusaaja. Jos sinulla ei ole asiallista sanottavaa, kannattaa olla hiljaa. Osoitat vain että et osaa keskustella ja perustella omaa asiaasi. Kuka onkaan täynnä fobiaa, valtaväestö vain "trans"? Taisit juuri kertoa sen meille.

Vierailija
131/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisille lesboille tai homoille seta tuskin pystyy antamaan mitään, he eivät juuri erotu eivätkä edes haluakaan erottua valtaväestöstä, elävät vaan omaa elämäänsä. Sitten on kuitenkin ryhmiä esim. nämä trans-alkuiset, jotka usein todella selvästi erottuvat muista ja käsittääkseni Seta ja pride-jutut ovat heille tarpeen, sillä heitä kyllä usein näkyvästikin syrjitään, se on varma. Selvästikin heidän hyväksyminen on monille vaikeaa.

Setan eri paikallisjärjestöt järjestävät ympäri vuoden tapahtumia, joissa voi tavata kaltaisiaan. Se on tärkeä palvelu. 

Vierailija
132/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylänuolien määrä osoittaa kuinka umpihomofobinen maa suomi on. Seksuaalivähemmistöt eivät saa näkyä tai kuulua missään

Öö, jos juoksette kaduilla huutelemassa sukuelinasioitanne niin se on seksuaalista ahdistelua ja pervoutta, ei suinkaan mitään järjellisten ihmisten toimintaa. Sellainen ei ole sallittua yhtään kenellekään, edes homoille

Vierailija
133/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole persu enkä pervo ja voit aloittaa pilkkomisen vaikka itsestäsi. Pallit on hyvä aloittamiskohde niin pääsee ekana eroon perversioista ja noista sairaista väkivaltafantasioista, sitten voit vaikka miettiä että olisiko elämässä jotain muutakin pointtia kuin sukuelinasiat.

Ai nyt se kivesten poistaminen onkin hyvä juttu? Mutta sitten jos joku transnainen tekee sen niin se on jotain sairasta perversiota

Olet käsittämättömän tyhmä ihminen ja sut pitäis hakata palasiksi tyhmyytesi vuoksi

Vierailija
134/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot todennäköisesti hetero, jolle on tärkeää lokeroida homoseksuaalit tiettyyn kategoriaan, ja jos he eivät sovikasn sun ajatuksiin, suutut.

Vierailija
135/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaan sitten vaikka niin, ei kiinnosta tippaakaan pidätkö minua viehättävänä vai et, sehän se hauska juttu onkin kun ei ole pervo ja hinkutusaddikti

Vierailija
136/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot todennäköisesti hetero, jolle on tärkeää lokeroida homoseksuaalit tiettyyn kategoriaan, ja jos he eivät sovikasn sun ajatuksiin, suutut.

On umpi-ilmiselvää että AP ei aja minkään seksuaalivähemmistön asiaa vaan haluaa että homot pysyvät piilossa, poissa näkyvistä. Miten helvetissä AP vois muka kuvitella olevansa vapaasti lesbo, jos asia ei sais mitenkään näkyä tai kuulua

Vierailija
137/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovitaan sitten vaikka niin, ei kiinnosta tippaakaan pidätkö minua viehättävänä vai et, sehän se hauska juttu onkin kun ei ole pervo ja hinkutusaddikti

Jep. Kutakuinkin kaikki terffit on rumia ämmiä joita kukaan ei halua

Vierailija
138/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On umpi-ilmiselvää että AP ei aja minkään seksuaalivähemmistön asiaa vaan haluaa että homot pysyvät piilossa, poissa näkyvistä. Miten helvetissä AP vois muka kuvitella olevansa vapaasti lesbo, jos asia ei sais mitenkään näkyä tai kuulua

Ei hän sano, ettei asia sais näkyä tai kuulua.

Vierailija
139/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt se kivesten poistaminen onkin hyvä juttu? Mutta sitten jos joku transnainen tekee sen niin se on jotain sairasta perversiota

Olet käsittämättömän tyhmä ihminen ja sut pitäis hakata palasiksi tyhmyytesi vuoksi

Lähes kaikissa tiiviissä yhteisöissä joudutaan tekemään joko kaksi ratkaisua: poistetaan koirailta kivekset tai eristetään naiset heistä kokonaan. Muuten syntyy sekä ongelmia koiraiden välille että naaraiden ja poikasten r aiskaamisia, mitä esiintyy ihan koko ajan hallitsemattomasti ihmisyhteisöissäkin ihan jokaisessa värissä. (Homo)miehet myös r aiskailevat toisiaan ja toitottavat nykyään asiasta julkisesti sen sijaan että tekisivät rikosilmoituksia

Minulle on aivan yksi hailee millä r aiskailu ja väkivaltaisuus loppuu, voitte toki yrittää keksiä jonkun sivistyneemmänkin keinon jos asia koskettaa erityisesti teidän ongelmaelimiänne

Vierailija
140/681 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, jos juoksette kaduilla huutelemassa sukuelinasioitanne niin se on seksuaalista ahdistelua ja pervoutta, ei suinkaan mitään järjellisten ihmisten toimintaa. Sellainen ei ole sallittua yhtään kenellekään, edes homoille

Onko kaikki heterouteen liittyvä kanssa sukuelinasioiden huutelua?