Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia, joita ärsyttää seta ja pride?

Vierailija
26.02.2026 |

Olen pian 39v täyttävä lesbonainen. Tuntuu että olen aika yksin näiden ajatusteni kanssa, toisaalta exäni oli onneksi samanlainen. 

Eli minua ärsyttää kun seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään "numero", ärsyttää kaikki pride-liputus, sateenkaarimessut, sateenkaarikahvilat ja sateenkaarikampaamot. Sillähän vain korostetaan kuinka ollaan erilaisia kuin muut, jos pitää käyttää em. palveluja. 

Minä en ole koskaan kokenut tarvetta korostaa sitä että kuulun seksuaalivähemmistöön, mielestäni olen ihan tavallinen ihminen eikä lesbous ole mikään iso asia elämässäni, vaan ihan tavallinen asia. Johtuuko kenties tästä, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla. 

Luulen että ihmisiä ei niinkään ärsytä itse seksuaalivähemmistöön kuuluvat, vaan se että asiasta tehdään niin iso numero. Milloin kukakin on mediassa julistamassa kaapista tuloaan ja vaatimassa erityiskohtelua. 

En ikinä menisi esimerkiksi sateenkaarikahvilaan, sillä voin käydä ihan tavallisessa kahvilassa koska olen ihan tavallinen ihminen. Minua ei hävetä kertoa että olen lesbo, mutta se on alkanut hävettämään että jos minua kertomisen myötä aletaan pitää jonain seta-friikkinä. 

Minua myös korpeaa se, että sukupuolivähemmistöjen asiat niputetaan yleisesti samaan kategoriaan seksuaalivähemmistöjen kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn transsukupuolisuuden, mutta tämä uusi ilmiö eli muunsukupuoliset ja kolmannet sukupuolet ovat ihan huuhaata. En halua että minut automaattisesti yhdistetään sukupuolisekoiluun, jota Setakin ajaa. 

Nykyään ei omalla naamalla uskalla somessa ja deittiäpeissä kertoa että on kiinnostunut vain naisista jotka ovat naisia myös biologisesti, heti haukutaan transfoobikoksi jne. 

Onko muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä? Olisi mukava jutella. 

Kommentit (639)

Vierailija
501/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään kaikki joukolla naisten vessaan syömään tampooneita...

Vierailija
502/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä miksi jollekin on niin vaikeaa ymmärtää, ettei heteronainen halua mussuttaa mattoa (yack, sorry lesbot ja miehet, mutta tämä on nyt vaan mun mieltymykseni rajallisuus) eikä heteromies halua löytää kumppanin mekon alta vehkeitä. Miksi tämän vähemmistön mielestä heillä on rajaton oikeus mieltymystensä mukaiseen kumppaniin mutta meidän muiden pitäisi tyytyä siihen kun meille sanallistetaan, että vaikkei siltä näytä, kuulosta tai tunnu, niin minä olen juuri se mitä sinä haluat? Mikä logiikka tässä on?

Kaipa se on jotain älyn mataluutta. Tieteellisen teorian mukaan miehet tykkäävät isoista rinnoistakin siksi, että ne muistuttavat persettä, joka kiihottaa heitä primitiivisellä tavalla jostain nelipedaaliajalta, jolloin naaraan perse oli se signaali alkaa panemaan. Sillä isot tissit ovat uniikki mutaatio ihmisellä, millään muulla luontokappaleel

Niin minkä takia sen naisen rinnat ei vetäydy imetyksen jälkeen kuten muilla apinoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän valtaosa meistä koe samalla tavalla. Suurimmalle osalle homo- ja biseksuaaleista se oma suuntautuneisuus ei ole kovin keskeinen asia. Valitettavasti äänekkäämmät henkilöt puhuvat meidänkin puolesta.

Valitettavasti joku puolustaa oikeuksiasi, esim. avioliitto -ja adoptio-oikeutta sekä syrjinnän kieltämistä?

Etkö ole huomannut, että nuo ovat jo lakisääteisiä ja niiden läpivienti on vaatinut koko poliittisen kirjon tuen taakseen? Turha vetää homoseksuaaleja transsuaktivismin savuverhoksi ja keppihevoseksi. Transsujen turaukset eivät edistä homoseksuaalien yhteiskunnallista hyväksyntää, joten on jo korkea aika purkaa se väkinäinen pakkoavioliitto.

Lain voi aina kumota uudella lailla. Kun T-väki on ensin saatu työnnettyä kaappiin, niin seuraavana listalla on G-väki. 

Sateenkariväellä on vaihtoehtoina joko vetää yhtä köyttä tai sitten riippua kukin erikseen omassa köydessään.

Vierailija
504/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän valtaosa meistä koe samalla tavalla. Suurimmalle osalle homo- ja biseksuaaleista se oma suuntautuneisuus ei ole kovin keskeinen asia. Valitettavasti äänekkäämmät henkilöt puhuvat meidänkin puolesta.

Valitettavasti joku puolustaa oikeuksiasi, esim. avioliitto -ja adoptio-oikeutta sekä syrjinnän kieltämistä?

Adoptio on aivan skitso juttu, lapsella on oikeus äitiinsä ja äidillä lapseensa. Pelkkää organisoitua lapsikaappausta ja näillä voiton tekemistä. Yksi aikamme hirvittävimmistä ilmiöistä

Minusta hirveintä on se, että monet lapset joutuvat elämään ilman yhtäkään vanhempaa. Jokaiselle tällaiselle selkeästi parempi tilanne olisi saada elää perheessä, jossa on rakastavia vanhempi 1<...sukupuoleltaan mitä hyvänsä.

T: hetero äiti

Vierailija
505/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee siia se, kun muut identifioivat itsensa näkyvästi ja itse et osaa? Miksi tämän pitäisi olla näiden muiden ongelma?

Kertoo kyllä aika paljon ihmisestä jos identiteetti perustuu sukuelimeen ja niiden käyttötarkoitukseen xD Toisilla on titteleitä ja harrastuksia, nämä uuvatit tittelöivät itseään sen perusteella mihin hinkkaavat sukuelimiään hahaha

Vierailija
506/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten sinä voit sanoa jonkun sinulle tuntemattoman puolesta, että hänen kokema syrjintä on vain hänen pään sisällä, eikä todellisuutta? Sama kuin sinulle sanois, et luulet vaan, ettet kärsi vähemmistöön kuulumisesta. Oikeasti kärsit, et vain tajua sitä."

Mistä kumpuaa tämä nykynuorten pohjaton tarve uhriutumiseen ja intersektionaaliseen uhripositioon vaikka sitten fiktiivisen identiteettifiiliksen kautta?

Homoaktivistit ennen: it gets better!

Transsuaktivistit: kaikki vihaa meitä, maailma tuhoutuu ja me kaikki kuollaan!

Vierailija
507/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minkä takia sen naisen rinnat ei vetäydy imetyksen jälkeen kuten muilla apinoilla?

No etkö osaa lukea. Evoluutio on kehittänyt rinnuksille perseen sellaisille naisille, jotka ovat kovia antamaan sitä etupersettä

Ja tuo ei ole vain apinoiden juttu vaan MILLÄÄN nisäkkäällä ei ole hinkkejä kuin imettäessään. Ihminen on vaan pervoillut menemään

Vierailija
508/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Häiritsee siia se, kun muut identifioivat itsensa näkyvästi ja itse et osaa? "

Osaa?

Miksi hemmetissä pitäisi osata, miksi edes haluaisi "identifioida itsensä näkyvästi"? Mitä ihmeen tarvetta kenelläkään on sellaiseen, se taisi olla koko kommentin ydin.

Sitä joko on tai ei ole. Keskimäärin valtaosa on keskimääräisiä vähän kaikessa mitä on tai mitä tekee. Joku sitten on superkaunis tai atleettinen tai taitava jossain. Onnea heille, he ovat erityisesti osaamattakin, näkyviä. 

Miten jonkun itsearvostus on niin heikko, että on aivan pakko olla näkyvästi jotain? Et ole olemassa ilman toisten vahvistamista sille mitä olet tai haluat olla? Onpa surullinen tapa elää, mutta selittää kyllä tämän mediassa, somessa ja kulkueissa messuamisen.

Vierailija
509/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä pikemminkin ole se 41 prosentin jengi, vaikka pääsisittekin mutiloimaan terveet kehonne?

Ja sieltä lisää taas kiukkua ja pahaa oloa.

Kai tajuat kuinka säälittävä ihmisjät e olet? Koetko saavas ihmiset puolelles sillä että yrität olla entistä isompi ihmisp aska

Vauvailu ei selvästikään tee hyvää sun mielenterveydelle. Mitä jos laitat koneen kiinni ja käyt pienellä happihyppelyllä? Lämmintä päälle ja älä liukastu!

Vierailija
510/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adoptio on aivan skitso juttu, lapsella on oikeus äitiinsä ja äidillä lapseensa. Pelkkää organisoitua lapsikaappausta ja näillä voiton tekemistä. Yksi aikamme hirvittävimmistä ilmiöistä

Minusta hirveintä on se, että monet lapset joutuvat elämään ilman yhtäkään vanhempaa. Jokaiselle tällaiselle selkeästi parempi tilanne olisi saada elää perheessä, jossa on rakastavia vanhempi 1<...sukupuoleltaan

Joo ja sitten alkaa ongelmien tehtailu, terrorismi, lapsikaappaukset, kun pitää lavastaa näitä "traagisia kohtaloita" jotta pääsee leikkimään hedelmällistä pariskuntaa. Äläpä jaksa. Himo toisten lapsia kohtaan ei ole koskaan ok.

Vierailija
511/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No etkö osaa lukea. Evoluutio on kehittänyt rinnuksille perseen sellaisille naisille, jotka ovat kovia antamaan sitä etupersettä

Ja tuo ei ole vain apinoiden juttu vaan MILLÄÄN nisäkkäällä ei ole hinkkejä kuin imettäessään. Ihminen on vaan pervoillut menemään

OIet oikeassa. En osaa lukea. Lisäksi olen kuuro. Ja mykkä. Mitäs siihen sanottavaa?

Vierailija
512/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole huomannut, että nuo ovat jo lakisääteisiä ja niiden läpivienti on vaatinut koko poliittisen kirjon tuen taakseen? Turha vetää homoseksuaaleja transsuaktivismin savuverhoksi ja keppihevoseksi. Transsujen turaukset eivät edistä homoseksuaalien yhteiskunnallista hyväksyntää, joten on jo korkea aika purkaa se väkinäinen pakkoavioliitto.

Lain voi aina kumota uudella lailla. Kun T-väki on en

Pakko kysyä kun en enää pysy perässä: ketä on G-väki?

Vierailija
513/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo en tajua yhtään tätä kohkaamista. Töissä yksi nainen puhuu ihan tavallisissa kahvipöytäkeskusteluissa vaimostaan, siinä missä muutkin puolisoistaan, eikä kukaan kiinnitä siihen mitään erityistä huomiota. Puhuu hän myös lapsistaan, en tiedä miten saivat alkunsa ja mikä kuvio, ei kuulu mulle. Kuten ei kuulu muidenkaan työkavereiden perheasiat.

Kaikki on hyvin, rauhoittukaa.

Mäkin ihmettelen, että mille vuosisadalle tai tuppukylään nämä nykyaktivistit ovat jämähtäneet paniikinlietsonnassaan. Ketään ei kiinnosta onko Maija Pirkon vai Penan kanssa tai Pertti Sirkan vai Kalevin kanssa.

Vierailija
514/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OIet oikeassa. En osaa lukea. Lisäksi olen kuuro. Ja mykkä. Mitäs siihen sanottavaa?

Että otan osaa kurjaan kohtaloosi vihaisena ja tautisena homppelina. Jeesus kyllä pelastaa jos elämä vielä kelpaa mutta kaltaisillenne harvemmin kelpaa

Vierailija
515/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terroristit mainittu!

Vierailija
516/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en tajua yhtään tätä kohkaamista. Töissä yksi nainen puhuu ihan tavallisissa kahvipöytäkeskusteluissa vaimostaan, siinä missä muutkin puolisoistaan, eikä kukaan kiinnitä siihen mitään erityistä huomiota. Puhuu hän myös lapsistaan, en tiedä miten saivat alkunsa ja mikä kuvio, ei kuulu mulle. Kuten ei kuulu muidenkaan työkavereiden perheasiat.

Mäkin ihmettelen, että mille vuosisadalle tai tuppukylään nämä nykyaktivistit ovat jämähtäneet paniikinlietsonnassaan. Ketään ei kiinnosta onko Maija Pirkon vai Penan kanssa tai Pertti Sirkan vai Kalevin kanssa.

Kyllä se alkaa siinä vaiheessa kiinnostamaan kun Pertti ja Kalevi päättävät haluta iseiksi mutta huomaavat, että heillä ei olekaan parisuhteessa kohtua ja sinulla on. Homojoutsenet käyttävät naaraita hyväkseen ja varastavat näiden poikaset mm. Myös apinakoiraat ovat alkaneet ryöstelemään poikasia, kun ovat huomanneet saavansa poikasten avulla lisää ruokaa ihmisiltä. Isätrendi oli kova ruotsissa vähän aikaa sitten, nykyään suomalaisetkin miehet larppaavat kovasti kakkosemoja, tähän se menee

Vierailija
517/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se on Valon tai Merilevän kanssa?

Vierailija
518/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se touhu mennyt ihan överiksi

t.homomies vuodesta 1967

Vierailija
519/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se alkaa siinä vaiheessa kiinnostamaan kun Pertti ja Kalevi päättävät haluta iseiksi mutta huomaavat, että heillä ei olekaan parisuhteessa kohtua ja sinulla on. Homojoutsenet käyttävät naaraita hyväk

Antakaa urosten olla uroksia.

Vierailija
520/639 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli sitten homo tai hetero, niin ei sen pitäisi olla mikään julkisesti julistettava, identiteettiä määrittävä asia jota pitää liputtaa ja marssia dildot päässä jossain friikkikulkueissa. Niin kauan kuin näitä setan sekoiluja on, ei seksuaalivähemmistöihin kuuluvat oikeasti saa elää normaalisti normaalia elämää vaan heidät yhdistetään kaikki tähän pride-touhuun ja se taas ärsyttää monia, eikä mitenkään edistä vähemmistöjen asiaa. 

Oon käynyt yli 10 vuotena Helsinki pridella ja yleensä kerran kesässä jollain muullakin pridella, eikä ole kertaakaan tullut vastaan ihmistä dildo päässä. Että vähän rajaa näihin omiin kuvitelmiin ja jenkkien kauhistelusivujen seuraamiseen. Pridella suurin osa on normaaleissa vaatteissa, mutta toki lehtiin ja uutisiin kuvataan sitten niitä erikoisempia asuja.

No nämä kauhistelijat ovat ilmeisesti just niitä, jotka eivät itse ole nähneet mitään muuta, kuin mitä lehdissä ym. uutisissa kuvattu. 

Eipä ole tainnut ihmiskunta paljoa muuttua muutamassa vuosisadassa. Aina löytyy näitä, joilla tarve paheksua muita, itsestään poikkeavia. Lisäks maailmalla vähemmistöjen (ja naisten) oikeuksia on huononnettu huolestuttavissa määrin ihan lähiaikoina. Tärkeää on, et meillä ei tapahdu samaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä