Muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia, joita ärsyttää seta ja pride?
Olen pian 39v täyttävä lesbonainen. Tuntuu että olen aika yksin näiden ajatusteni kanssa, toisaalta exäni oli onneksi samanlainen.
Eli minua ärsyttää kun seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään "numero", ärsyttää kaikki pride-liputus, sateenkaarimessut, sateenkaarikahvilat ja sateenkaarikampaamot. Sillähän vain korostetaan kuinka ollaan erilaisia kuin muut, jos pitää käyttää em. palveluja.
Minä en ole koskaan kokenut tarvetta korostaa sitä että kuulun seksuaalivähemmistöön, mielestäni olen ihan tavallinen ihminen eikä lesbous ole mikään iso asia elämässäni, vaan ihan tavallinen asia. Johtuuko kenties tästä, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla.
Luulen että ihmisiä ei niinkään ärsytä itse seksuaalivähemmistöön kuuluvat, vaan se että asiasta tehdään niin iso numero. Milloin kukakin on mediassa julistamassa kaapista tuloaan ja vaatimassa erityiskohtelua.
En ikinä menisi esimerkiksi sateenkaarikahvilaan, sillä voin käydä ihan tavallisessa kahvilassa koska olen ihan tavallinen ihminen. Minua ei hävetä kertoa että olen lesbo, mutta se on alkanut hävettämään että jos minua kertomisen myötä aletaan pitää jonain seta-friikkinä.
Minua myös korpeaa se, että sukupuolivähemmistöjen asiat niputetaan yleisesti samaan kategoriaan seksuaalivähemmistöjen kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn transsukupuolisuuden, mutta tämä uusi ilmiö eli muunsukupuoliset ja kolmannet sukupuolet ovat ihan huuhaata. En halua että minut automaattisesti yhdistetään sukupuolisekoiluun, jota Setakin ajaa.
Nykyään ei omalla naamalla uskalla somessa ja deittiäpeissä kertoa että on kiinnostunut vain naisista jotka ovat naisia myös biologisesti, heti haukutaan transfoobikoksi jne.
Onko muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä? Olisi mukava jutella.
Kommentit (666)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaalina olen sitä mieltä että voisi asteroidi iskeytyä tähän maapalloon
Ymmärrän sinuakin. Joillakin ihmisillä on löyhä seksuaalismoraali, kuuluivat sitten mihin seksuaaliryhmään hyvänsä. Meitä ihmisiä on moneen lähtöön, mutta toisten kunnioittaminen ei aina toimi, ihmisen koskemattomuus on pyhää. Toisia ei ole lupa vahingoittaa.
Tiesitkö, että aseksuaalilla voi olla hyvin vilkas ja nautinnollinen seksielämä? Aseksuaalisuus on itsemäärittelyyn perustuva identiteetti, joka ei tarkoita käytännössä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pride on alunperin seksuaalivähemmistöjen tasavertaisuutta edistävä liike, eikä mikään puoluepoliittisesti latautunut yleisihmisoikeushärdelli vassujen ja transsuaktivistien tavoitteiden ajamiseen."
Niin, mitenhän siinä onkin käynyt niin että seksuaalivähemmistöjen tasa-arvoa kannatetaan lähinnä vasemmistopuolueissa. Voisko sillä olla mitään tekemistä oikeiston jatkuvan homofobisen viestinnän kanssa?
Oikeistolla on hirveä tarve saada kaikki lampaat samaan karsinaan määkimään.
Ketäs kaikkia nykyään kuuluukaan sateenkaaren alle määkimään?
Vierailija kirjoitti:
"Naisten ja homoseksuaalien oikeuksia ei voida edistää, jos nainen ja ho..."
Joo, tarvitaan cis-heteromies määrittelemään naiset, tran sut ja homot että hän voi meitä kaikessa pyhyydessään auttaa.
Mitä jos vaan jo painuisit vit tuun
Eikö sukupuolen olettaminen ole suurin synti, minkä voi tehdä?
Kerro ihmeessä meille, kuuluuko kulli naisen, lesbon, lesboseksin, lesbobileiden ja naisurheilun määritelmiin?
Vai niin. Miksi se on sinulta pois, jos joku haluaa huomiota? Tyypillinen pohjanmaalainen asenne, ettei saa tehdä numeroa tai naapuritkin puhuvat. Pitäisikö minun heteronaisena ärsyyntyä heteronaisten vähäpukeisuudesta tai kovaäänisyydestä? En ajatellut.
Kaikikille heteroille, homoille ja keitä lienevätkin, vaadin itselleni turvallisen tilan!
Kuka auttaa niitä harvoja joita kiinnostaa pelkkä ihmisyys?
On perustettava Ihmisyys - liike.
Vaadittava itselleen turvallinen tila.
Pitää perustaa Ihmisyys - kulkue jonne kaikki ovat tervetulleita.
Ehtona on se, että siellä ei puhuta pyllyasioista sanaakaan.
Korostetaan pelkkää ihmisyyttä.
Julisteisiin voi kirjoittaa: Katso ihmistä tai minäkin olen ihminen.
"Priden suurin ongelma on sen paisuminen puoluesidonnaiseksi transaktivismin välineeksi ja sateenkaaren laajentaminen sisällyttämään heterotranssut, heteromuusut, heteroqueerit, heteroaseksuaalit, heterokinkyt ja heteropolyamoriset. Käytännössä sateenkaariväen enemmistön muodostavat sinitukkaiset lävistetyt heterot, joilla on tai ei ole vinkeitä mieltymyksiä. Sateenkaarilipun progressiiviseen versioon sisällytetty jopa vammaiset ja prostituoidut. On menty todella kauas homoseksuaalien ja biseksuaalien oikeuksien edistämisestä.
Ongelma on myös se, että transsujen vaatimukset ovat jyrkässä ristiriidassa naisten ja homoseksuaalien oikeuksien kanssa. Transsunaiset esimerkiksi vaativat tulla kohdatuiksi peniksineen täysinä naisina niin lesbojen ja heteromiesten seksielämässä kuin naisten intiimitiloissa, vessoissa, pukkareissa, pesutiloissa ja saunoissa. Penis on määritelty naisen sukupuolielimeksi, josta lesbon on innostuttava, tai saa seksuaalisen rasistin, transfoobikon ja genitaalifetisistin maineen."
Yhdessä voidaan kuitenkaan saavuttaa enemmän. Jokainen vähemmistöporukka koko LGBTQIA+-porukassa on kuitenkaan niin pieni, että yksin olisi vaikeampaa edistää asioita. Yhteiskunnassa on aina niin, että kaikkien edut eivät voi samaan aikaan olla olemassa, sillä ne ovat ristiriidassa keskenään. Kuitenkin voidaan (demokraattisesti) miettiä, mikä olisi kuitenkin kokonaisuutena paras ratkaisu.
Ei kukaan pakota ketään innostumaan peniksistä. En edes ymmärrä, että olisi jotenki yleistä seksitilanteessa kohdata yllättäen penis naisella. Ja missä vaiheessa vain seksiä voi kieltäytyä, on syy mikä vain. Nämä asiat liittyvät vain johonkin somevouhkaamiseen, eikä oikeaan ihmisten arkeen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tarvitaan cis-heteromies määrittelemään naiset, tran sut ja homot että hän voi meitä kaikessa pyhyydessään auttaa.
Täältä sivusta pyydän kauniisti ettet sinä puolestani päättäisi että olen CIS mitään, kun enhän minäkään määrittele sinua
-YT, nainen.
Vierailija kirjoitti:
Olipa ihana aloitus. Kaikenlainen vouhotus on raskasta. Seksuaalivähemmistöihin suhtauduttaisiin varmaan paljon avoimemmin, jos ihmiset olisivat enemmän kaltaisiasi.
Joo, seksuaalivähemmistöjen etua ajaa, että tehdään niinkuin homofoobikot haluaa
AP ei ole mikään seksuaalivähemmistöön kuuluva, huvittavaa miten helppoa buumereita ja oikeistolaisia on kusettaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä sivusta pyydän kauniisti ettet sinä puolestani päättäisi että olen CIS mitään, kun enhän minäkään määrittele sinua
-YT, nainen.
Voivoi sentään, tuliko itku ikävästä sanasta :((((
No itke vaan kaikki kiukku ja paha olo ulos ehkä se siitä sitten helpottaa <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaalina olen sitä mieltä että voisi asteroidi iskeytyä tähän maapalloon
Ymmärrän sinuakin. Joillakin ihmisillä on löyhä seksuaalismoraali, kuuluivat sitten mihin seksuaaliryhmään hyvänsä. Meitä ihmisiä on moneen lähtöön, mutta toisten kunnioittaminen ei aina toimi, ihmisen koskemattomuus on pyhää. Toisia ei ole lupa vahingoittaa.
Tiesitkö, että aseksuaalilla voi olla hyvin vilkas ja nautinnollinen seksielämä? Aseksuaalisuus on itsemäärittelyyn perustuva identiteetti, joka ei tarkoita käytännössä yhtään mitään.
Niin voi ollakin. Aseksuaali ei kuitenkaan koe (juurikaan) seksuaalista halua niitä seksikumppaneitaan kohtaan. Ihan samoin kuin heteromies voi harrastaa seksiä miehen kanssa olematta homoseksuaali, jos ei vain koe seksuaalista halua ketään miestä kohtaan.
"Yhdessä voidaan kuitenkaan saavuttaa enemmän. Jokainen vähemmistöporukka koko LGBTQIA+-porukassa on kuitenkaan niin pieni, että yksin olisi vaikeampaa edistää asioita. Yhteiskunnassa on aina niin, että kaikkien edut eivät voi samaan aikaan olla olemassa, sillä ne ovat ristiriidassa keskenään. Kuitenkin voidaan (demokraattisesti) miettiä, mikä olisi kuitenkin kokonaisuutena paras ratkaisu.
Ei kukaan pakota ketään innostumaan peniksistä. En edes ymmärrä, että olisi jotenki yleistä seksitilanteessa kohdata yllättäen penis naisella. Ja missä vaiheessa vain seksiä voi kieltäytyä, on syy mikä vain. Nämä asiat liittyvät vain johonkin somevouhkaamiseen, eikä oikeaan ihmisten arkeen. "
Ja friikkipaska jatkuu
Harmi että oot liian sekaisin tajutakses kuinka saatanan sekaisin olet
Et ees tajua miten saatanan pervolta paskalta kuulostat noiden juttujes kanssa, huhhuh
Jos tässä on muidenkin puolueiden edustajia/äänestäjiä, niin yksi huomio.
Pelkästään vihervasemmisto ei kannata Pride - liikettä.
LGTBQ - aatteen kannattajia ovat lähes kaikki puolueet kuten
Kepu
Kokoomus
RKP
SDP
Vasemmisto
Vihreät
Persut ja KD eivät kannata.
Pitää muistaa tämä.
Seuratkaa aikaanne.
Ehkä noin viidennes poliitikoista siis eivät kannata.
Koska Suomi on noin 75 prossaa LGTBQ - maa, luulisin, että heillä on jo ihmisoikeudet.
On enemmän muita ryhmiä Suomessa joita syrjitään tai muuten kohdellaan ala - arvoisesti.
HeitäKÄÄN ei saisi syrjiä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikikille heteroille, homoille ja keitä lienevätkin, vaadin itselleni turvallisen tilan!
Kuka auttaa niitä harvoja joita kiinnostaa pelkkä ihmisyys?
On perustettava Ihmisyys - liike.
Vaadittava itselleen turvallinen tila.
Pitää perustaa Ihmisyys - kulkue jonne kaikki ovat tervetulleita.
Ehtona on se, että siellä ei puhuta pyllyasioista sanaakaan.
Korostetaan pelkkää ihmisyyttä.
Julisteisiin voi kirjoittaa: Katso ihmistä tai minäkin olen ihminen.
Pitäskö tää sun ilmoitus nyt siis kieltää, kun siinä mainittiin "pyllyasiat"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään cis-heteromiestä, tuo ei tarkoita mitään todellista.
Voivoi sentään, tuliko itku ikävästä sanasta :(((
Ei ole olemassa mitään cis-heteromiestä, tuo ei tarkoita mitään todellista.
Voivoi sentään, tuliko itku ikävästä sanasta :(((
Myönnän että tuli itku ja paha mieli ja pissasin myös hieman housuuni
Tän ketjun perusteella vois tehdä ehkä sen johtopäätöksen että cis-heteroihminen on helvetin kiukkuinen, pervo ja tyhmä
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. Miksi se on sinulta pois, jos joku haluaa huomiota? Tyypillinen pohjanmaalainen asenne, ettei saa tehdä numeroa tai naapuritkin puhuvat. Pitäisikö minun heteronaisena ärsyyntyä heteronaisten vähäpukeisuudesta tai kovaäänisyydestä? En ajatellut.
Minä olen joskus kyllä hieman ärsyyntynyt kovaäänisestä ihmisestä. Toisinaan ärsyynnyn myös vähäpukeisesta hikisenkarvaisesta mieskehosta julkisilla paikoilla. Ihminen joka hakee huomiota kaasuttelemalla kovaäänisellä ajoneuvolla rallia ympäri kaupunkia: ärsyttävä, etenkin yöllä. Tai toinen joka pujottelee ihmisjoukossa scootilla, hakien näin huomiota: ärsyttävä, ja vähän vaarallinen. Joku joka naukuu jatkuvasti lööpeissä jostain keksitystä vääryydestä niin kuin vaikka liian kova pääomatulon verotus -aika ärsyttävä.
Mutta luoja paratkoon, älkää vaan ikinä menkö sellaista arvostelun yläpuolella olevaa pyhää otusta sanomaan ärsyttäväksi kuin äänekkään homonasaalin puheeseen opetellut kaapista juuri ulostullut miesartisti tai särkyvällä äänellä vapaata palestiinaa rääkyvä muusu! Hävetkää jos hetkenkään käy niskavilloissa sellainen ärsytystä ennakoiva kipristys! On meitä ihmisiä ja sitten on the untouchables, näin ne amerikkalaisviihdemediassa on meillen opettaneet.
Laitoin tänne lainauksen eräästä homojen muinaista z-lehteä käsittelevästä jutusta, jossa luki muun muassa näin:
Ihme, että kukaan "normaali" h omo yleensä haluaa kotiinsa lehteä jossa ei ole juuri mitään "normaaleista" h omoista. Ei me kaikki olla kaljuja, trendivaatteisia, meikkaavia tms., vaan suurin osa meistä on ihan samanlaisia kuin muutkin ihmiset tässä maassa.
Joku kommentoi vihaisesti: Oho, hetero ymmärtää heteron kirjoittamaa hom ofobista paskaa. Shokki!
Ensinnäkään en ole shokissa. Setäni oli ho mo jo 60-luvulla, työkavereissa on ollut h omoja ja ystäväpiirissä myös. Mutta kukaan heistä ei ole tehnyt seksuaalisesta suuntautumisestaan identiteettinsä selkärankaa. Seksi on kuitenkin vain osa ihmistä. En arvioi ihmisiä heidän seksuaalisuutensa perusteella vaan luonteensa perusteella.
Minusta on naurettavaa, että jotkut ho mot kuuntelevat Tsaikovskia vain siksi, että hän oli h omo.
"Minusta on naurettavaa, että jotkut ho mot kuuntelevat Tsaikovskia vain siksi, että hän oli h omo. "
Omasta mielestä on helvetin huvittavaa, että Tsaikovski on homofobisen venäjän kansallissankari muttei tän homoseksuaalisuudesta mainita virallisissa julkaisuissa sanaakaan
Jep, siitä on tullut kuin jokin spirituaalinen identiteetti. Tänään olen queer, koska siltä nyt vain tuntuu. Olen nainen joka tuntee itsensä naiseksi, enkä ole kiinnostunut naisista, mutta olen queer, koska nyt vain olen.