Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia, joita ärsyttää seta ja pride?

Vierailija
26.02.2026 |

Olen pian 39v täyttävä lesbonainen. Tuntuu että olen aika yksin näiden ajatusteni kanssa, toisaalta exäni oli onneksi samanlainen. 

Eli minua ärsyttää kun seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään "numero", ärsyttää kaikki pride-liputus, sateenkaarimessut, sateenkaarikahvilat ja sateenkaarikampaamot. Sillähän vain korostetaan kuinka ollaan erilaisia kuin muut, jos pitää käyttää em. palveluja. 

Minä en ole koskaan kokenut tarvetta korostaa sitä että kuulun seksuaalivähemmistöön, mielestäni olen ihan tavallinen ihminen eikä lesbous ole mikään iso asia elämässäni, vaan ihan tavallinen asia. Johtuuko kenties tästä, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla. 

Luulen että ihmisiä ei niinkään ärsytä itse seksuaalivähemmistöön kuuluvat, vaan se että asiasta tehdään niin iso numero. Milloin kukakin on mediassa julistamassa kaapista tuloaan ja vaatimassa erityiskohtelua. 

En ikinä menisi esimerkiksi sateenkaarikahvilaan, sillä voin käydä ihan tavallisessa kahvilassa koska olen ihan tavallinen ihminen. Minua ei hävetä kertoa että olen lesbo, mutta se on alkanut hävettämään että jos minua kertomisen myötä aletaan pitää jonain seta-friikkinä. 

Minua myös korpeaa se, että sukupuolivähemmistöjen asiat niputetaan yleisesti samaan kategoriaan seksuaalivähemmistöjen kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn transsukupuolisuuden, mutta tämä uusi ilmiö eli muunsukupuoliset ja kolmannet sukupuolet ovat ihan huuhaata. En halua että minut automaattisesti yhdistetään sukupuolisekoiluun, jota Setakin ajaa. 

Nykyään ei omalla naamalla uskalla somessa ja deittiäpeissä kertoa että on kiinnostunut vain naisista jotka ovat naisia myös biologisesti, heti haukutaan transfoobikoksi jne. 

Onko muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä? Olisi mukava jutella. 

Kommentit (648)

Vierailija
341/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on naurettavaa, että jotkut ho mot kuuntelevat Tsaikovskia vain siksi, että hän oli h omo. "

Omasta mielestä on helvetin huvittavaa, että Tsaikovski on homofobisen venäjän kansallissankari muttei tän homoseksuaalisuudesta mainita virallisissa julkaisuissa sanaakaan

Venäjällä on totuttu homoihin Bolshoi-teatterin baletista alkaen, mutta siitä ei puhuta julkisesti. Putinkin on kertonut käyneensä keskusteluja hom ojen asemasta homoyhteisön edustajien kanssa.

Ehkä Tsaikovskin hom oudesta puhumista haittaa sekin, että hän vietteli nuoren sisarenpoikansa, se oli aikansa skandaali.

Vierailija
342/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen usein ajatellut, että kun potentiaalisen lähisuhdekumppanin löytäminen on meidän valtaenemmistön kohdalla vaikeaa, niin kuinka sitten jos et osaakaan nimetä itsellesi sukupuolta, jonka kumppaniehdokaskin havaitsee ja näkee puolestaan itselleen ehdokkaana."

Tää on se ongelma keskiverto heteropellen mielessä, että etsitään vaan seksikumppania, ei rakkautta. Omaan silmään sä oot sieluton tyhmä apina etkä ansaitsekaan sitä jälkimmäistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsaikovsky oli valtavan nerokas säveltäjä.

En ole homo. Kuuntelen hänen musiikkiaan ainoastaan siksi, koska se on niin kaunista.

Ainoat keiden musiikkia boikotoisin olisivat pedarit. Vaikka säveltäisivät ja esittäisivät miten hyvää musiikkia.

Ulottuuko tämä LGTBQ - aate myös siihen, kenen musiikkia kannattaa kuunnella?

Vierailija
344/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jalat edellä johonkin oksasilppuriin sinun kaltaisesti pellet pitäisi työntää. Painu nyt helvettiin siitä älisemästä."

:DDDD tuliko itku. Tais osua ja upota, vit un valehtelva ihmisper se

Olet säälittävä surkimus. Koitat esittää niin kovaa täällä. Täysin epäonnistunut ihmisen tekele ja päästäsi flipannut olet, ja tiedät sen kyllä itsekin. Sen takia rähiset ja olet katkera kaikille. Nolo. Mitätön paska. 

Vierailija
345/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen usein ajatellut, että kun potentiaalisen lähisuhdekumppanin löytäminen on meidän valtaenemmistön kohdalla vaikeaa, niin kuinka sitten jos et osaakaan nimetä itsellesi sukupuolta, jonka kumppaniehdokaskin havaitsee ja näkee puolestaan itselleen ehdokkaana."

Tää on se ongelma keskiverto heteropellen mielessä, että etsitään vaan seksikumppania, ei rakkautta. Omaan silmään sä oot sieluton tyhmä apina etkä ansaitsekaan sitä jälkimmäistä

Heterot ei osaa ajatella millään muulla kuin alapäällänsä. Herää kysymys, onko heterolla edes sielua

Vierailija
346/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jalat edellä johonkin oksasilppuriin sinun kaltaisesti pellet pitäisi työntää. Painu nyt helvettiin siitä älisemästä."

:DDDD tuliko itku. Tais osua ja upota, vit un valehtelva ihmisper se

Olet säälittävä surkimus. Koitat esittää niin kovaa täällä. Täysin epäonnistunut ihmisen tekele ja päästäsi flipannut olet, ja tiedät sen kyllä itsekin. Sen takia rähiset ja olet katkera kaikille. Nolo. Mitätön paska. 

Noniin anna tulla vaan kaikki kiukku ja paha olo ulos <3 Juujuu kyllä se siitä helpottaa kun vähän vielä kiukkuat <3333

Vierailija
347/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Trollilla alkaa isopyörä heittämään.  Etkö pärjännyt sanojen mittelyssä vai mikä nyt tuli?"

Missä helvetin sanojen mittelyssä? :DD Kai tajuat mikä pelle oot ja kaikki joilla on aivot nauraa sulle

Miksi sinua siis itkettää?

Vierailija
348/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku.

Tsaikovsky oli pedari.

Voi harmi.

Vierailija
349/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalisuuteni poikkeaa tavallisesta heteronormista, mutta en todellakaan halua lokeroida itseäni mihinkään homo, hetero, bi, trans, queer, aseksuaali yms jne kaikenlaisia sanahirviöitä mitä nyt on mikälie lokeroon.

Mua ärsyttää se, että seksuaalivähemmistöt kokee suunnatonta tarvetta nimetä jokaiselle yksilölle joku termi ja lokero mihin hän kuuluu. Sitten julistetaan ylpeänä kuinka "minä olen aseksuaaliLGTQBqueerayanapacanarialibtuseksuaali".

Minä kun olen sitä mieltä että minun seksuaalisuus, se ei muille kuulu.

M43

No ei kyllä suoraan sanottuna kiinnostakaan sinun seksuaalisuutesi.

Vierailija
350/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

9mm niskaan poistaa ongelman 

Vierailija
351/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9mm niskaan poistaa ongelman 

No teeppä se, selvästikään elämääsi ei muuta liity kuin pahaa oloa ja kiukkua

Vierailija
352/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa heterot olla vähemmistö nykyään. Ei meilläkää mitää hetskulippua ole ja muita. 

No hitot on. Heteroita on noin 98% maailman väestöstä.

Vierailija
353/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa heterot olla vähemmistö nykyään. Ei meilläkää mitää hetskulippua ole ja muita. 

No hitot on. Heteroita on noin 98% maailman väestöstä.

M-mut nä-näin nää asiat koetaan !!!!! Woke on menny jo yli homoja on kaikki !!!!!

Vierailija
354/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana mikä friikki sä oot. Ei tarvi kun vähän silmäillä läpi tää sun kirjoitus niin tajuaa että kunnon sekopää-apina siellä taas vuodattaa

Mitä jos sä vaan tappaisit itses. Selvästikään maailma ei tee MITÄÄN sun kaltaisella ihmispaskalla

Olisko sulla jotain oikeaa argumenttia kirjoitustani vastaan? Vastaväitettä? Et esitä yhtäkään. Toisen solvaaminen ei ole argumentti. 

Tajuatko, että häpäiset kaikki täyspäiset ho momiehet sekavalla ja aggressiivisella kirjoittelullasi? 

Vai onko tekstiesi takana hom oja vihaava mies, joka haluaa antaa heistä sekopäisen kuvan?

Vierailija
355/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatteko itse molemmat tai ketkä täällä riitelevät että miten pelottavan aggressiivisia olette?

Jos kannatat koko ihmiskunnan kastrointia niin, että himo katoaa, nosta yläpeukku.

Vierailija
356/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän ketjun perusteella vois tehdä ehkä sen johtopäätöksen että cis-heteroihminen on helvetin kiukkuinen, pervo ja tyhmä

Olen ilmoittanut sinut CIA:lle epäiltynä terrorismin rahoittamisesta. Hauskaa Kuuban matkaa!

Vierailija
357/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saatana mikä friikki sä oot. Ei tarvi kun vähän silmäillä läpi tää sun kirjoitus niin tajuaa että kunnon sekopää-apina siellä taas vuodattaa

Mitä jos sä vaan tappaisit itses. Selvästikään maailma ei tee MITÄÄN sun kaltaisella ihmispaskalla

Olisko sulla jotain oikeaa argumenttia kirjoitustani vastaan? Vastaväitettä? Et esitä yhtäkään. Toisen solvaaminen ei ole argumentti. 

Tajuatko, että häpäiset kaikki täyspäiset ho momiehet sekavalla ja aggressiivisella kirjoittelullasi? 

Vai onko tekstiesi takana hom oja vihaava mies, joka haluaa antaa heistä sekopäisen kuvan?

Itke vaan lisää anna tulla kaikki kiukku ulos <3

Vierailija
358/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko itse molemmat tai ketkä täällä riitelevät että miten pelottavan aggressiivisia olette?

Jos kannatat koko ihmiskunnan kastrointia niin, että himo katoaa, nosta yläpeukku.

Täältä ehdoton EI terveiden sukuelinten silpomiselle!!

Vierailija
359/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän ketjun perusteella vois tehdä ehkä sen johtopäätöksen että cis-heteroihminen on helvetin kiukkuinen, pervo ja tyhmä

Olen ilmoittanut sinut CIA:lle epäiltynä terrorismin rahoittamisesta. Hauskaa Kuuban matkaa!

xDDDDDDDDD

Hankala sanoa onko kyseessä parodia, vai näinkö oikeasti keskiverto hetero ajattelee

Olet aivan käsittämättömän vi tun tyhmä ihminen joka tapauksessa, huhhuh. Suosittelen että tapat itsesi

Vierailija
360/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se mennyt alun pitäen niin, että tuo Priden tarkoitus oli ihan eri asia, ja vasta myöhemmin se väännettiin tuohon klovneriaan eli räikeisiin pellen asuihin, yksi sarvisasuihin ym KRÄÄSÄÄ  että varmasti oikein alleviivaten korostuu "miten erityisen outoja friikkejä tässä ollaan oikein isommalla porukalla ja ylpeitä siitä! " Pride on itseasiassa vääntynyt ja kääntynyt tekemään ihmisistä ihan pellejä.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän