Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin asuvat: tulisitko/tuletko hyvin toimeen ilman astianpesukonetta?

Vierailija
26.02.2026 |

Katselen uutta asuntoa, ja aika moneen pienen asunnon "keittiöön" ei mahdu astianpesukone.

Kommentit (200)

Vierailija
161/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisin toimeen mutta hieman hankalaksi menisi kun keittiössäni on vain yksi tiskiallas. 

Pienessä keittiössäni on normaalia kapeampi astianpesukone joka sinkulle on hyvä.  Säästyy myös pesuainetta.

Ei kai siinä pesuainetta säästy, kun kapea tiskikone käyttää saman verran vettä kuin normaalilevyinenkin? Veden määrän mukaanhan se annostellaan eikä astioiden määrän mukaan.

Vierailija
162/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on astianpesukone, mutta en käytä sitä. Kätevää heti huuhtaista se yksi kuppi tai lautanen, mikä sinkulla likaantuu.

Täh, mulla likaantuu vaikka kuinka paljon astioita. Syön kolme kertaa päivässä ja otan aina uuden lautasen, lasin, ottimet sekä kokkauksesta tulee myös tiskattavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuoden ilman tiskikonetta ja kyllä siitä tuli extra hommaa. Onneksi nyt on taas tiskikone. 

Vierailija
164/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan ollut tiskikonetta, (ikää 36) joten en sellaista osaa kaivatakkaan. Nykyään en enää asu yksin vaan miehen kanssa. Ei hänelläkään kai ole ollut ikinä tiskikonetta. Joskus sanoin, että sellainen voisi olla kiva kun koirista ja siitä, että tykätään kokkailla tulee niin paljon tiskiä. Mies sanoi vaan, että hankitaan jos haluat mutta hänen puolestaan ei tarvitse. Molemmat ihan tykätään tiskata. Kuulokkeet päähän ja rätti heilumaan. Ehkä jos ikinä tulee ihlisperheenlisäystä niin mieli varmaan muuttuu.

Jos tuon ikäisenä vietät aikaa av-palstalla, kohtalosi on vanhapiikuus. 

Mitä vikaa on siinä, jos jää vanhaksipiiaksi? T. 66v vanhapoika

Vierailija
165/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joten turha sähkösyöppö on pois pelistä.

Vierailija
166/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vihaan käsin tiskaamista.

Vierailija
167/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan hyvin. Ja teen kyllä ruokaa enkä lämmitä vain eineksiä. Asuin poikani kanssa kaksin 15 vuotta ja silloinkin tiskasin käsin. Sehän on ihan peruskotityö. Ja hyvin mahtuisi se konekin, mutta en tarvitse. Jos kaikki pitää hoitaa helpolla, mihin käyttää säästyneen ajan. Sohvalla ja somessa?

Osalla meistä on jotain sohvaa ja somea hyödyllisempää tekemistä säästyneellä ajalla. Just saying.

Vierailija
168/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tulisi, enkä asuisi kodissa, jonne sellainen ei sovi. Mulla oli joskus aikaa sitten ongelmana, että astianpesukoneen ollessa täynnä puhtaita astioita ne likaiset kasaantuivat altaaseen ja näky oli niin ruma, että koko keittiötä ei koskaan tehnyt mieli pitää kuosissa. Ratkaisin ongelman sillä, että olen jo vuosia tyhjentänyt tiskikoneen heti, kun se on käynyt. Tiskipöydällä tai altaassa on astioita vain, jos satun syömään tai kokkaamaan jotain juuri sen tunnin aikana, kun kone on käynnissä. Jos mulla ei olsi tiskikonetta, tuskin jaksaisin ylläpitää siisteyttä. Astioiden nostaminen koneeseen käy samalla vaivalla kuin niiden kiikuttaminen tiskipöydälle, ainoa viitseliäisyyttä vaativa askel on se koneen tyhjääminen heti, kun se on käynyt, että tiskiä ei ala kertyä. Käsin tiskaaminen joka kerta, kun jotain syö tai juo olisi uuvuttavaa, enkä varsinaisesti haluaisi keittiööni mitään likaiset astiat -vetolaatikkoakaan.

Vierailija
169/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmonen pikkuinen pöytämallin tiskari mahtuu yksiöönkin.

Juu mahtuisi, mutta sitten ei jäisi enää yhtään työtilaa. Nyt mahtuu just ja just uunin viereen kahvinkeitin, tiskipöydällä on KAKSI isoa aivan turhaan tilaa vievää tiskiallasta, kun yksikin riittäisi ja n. 60cm tasotilaa. Siinä kaikki. Näin olen elänyt 20 vuotta, ilman kunnollista työtasoa ja tiskikonetta. Ei tule leivottua tilanpuutteen vuoksi, ruokaa mahtuu juuri ja juuri tekemään. 

Vierailija
170/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinasuva ja tulen toimeen ilman astianpesukonetta. En ole koskaan omistanut astianpesukonetta, vaikka lapsuudenkodissa sellainen kyllä oli.

Vierailija
171/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on astianpesukone, mutta en käytä sitä. Kätevää heti huuhtaista se yksi kuppi tai lautanen, mikä sinkulla likaantuu.

Täh, mulla likaantuu vaikka kuinka paljon astioita. Syön kolme kertaa päivässä ja otan aina uuden lautasen, lasin, ottimet sekä kokkauksesta tulee myös tiskattavaa. 

Kolme kertaa päivässä?? Edes lomautettuna en syö noin montaa kertaa, vaikka olisin koko päivän kotona. 

Vierailija
172/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinasuva ja tulen toimeen ilman astianpesukonetta. En ole koskaan omistanut astianpesukonetta, vaikka lapsuudenkodissa sellainen kyllä oli.

Sama juttu, ei minulla ole ikinä omilla asuessani ollut tiskikonetta. Ei minulla ole niin paljon astioitakaan, että sille olisi käyttöä. Mitä yksin asuva tekee monilla laseilla, kipoilla ja kupeilla? Neljä kappaletta juomalaseja, viinilaseja, mukeja ja lautasia riittää. 

Vierailija
173/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse tiskikonetta. Käytän samaa kahvikuppia ja lasia koko päivän. Huuhtaisen ne hanan alla pikaisesti joka käyttökerran jälkeen. Leipälautanen ei tarvitse huuhtelua ja voiveitsen pyyhin talouspaperilla. Kotona kokkailen hyvin harvoin kun on edullinen kouluruokailu, ja iltaisin syön korkeintaan salaattia, voikkareita tai jotain mikrossa helposti lämmitettävää. Eipä tule tiskiä. 

Yyyh, toivon etten koskaan eksy luoksesi kylään. Ei kuulosta kauhean hygieeniseltä sun tavat. 

Mitä se haittaa vaikka kylään eksyisitkin? Hän ei luultavasti tarjoaisi sinulle mitään, kuten en minäkään vierailleni.

Vierailija
174/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön viisi kertaa päivässä ja samat astiat on auttaneet kaksikymmentä vuotta. Välillä huuhdon kuumalla vedellä ja kuivaan talouspaperilla. Aamupuuron teen itse ja valmistan mikrossa. Sama kulho käytössä joka aamu. Muuten ainoa kokkaus on valmiseineksien lämmittäminen mikrossa.

Vierailija
175/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan hyvin. Ja teen kyllä ruokaa enkä lämmitä vain eineksiä. Asuin poikani kanssa kaksin 15 vuotta ja silloinkin tiskasin käsin. Sehän on ihan peruskotityö. Ja hyvin mahtuisi se konekin, mutta en tarvitse. Jos kaikki pitää hoitaa helpolla, mihin käyttää säästyneen ajan. Sohvalla ja somessa?

Osalla meistä on jotain sohvaa ja somea hyödyllisempää tekemistä säästyneellä ajalla. Just saying.

Just saying??? Mitä hää haastaa???

Vierailija
176/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tiskaan aina välittömästi käytön jälkeen astian. En edes omista niin paljoa astioita, että tulisi kone täyteen. Lisäksi hirvittävät ne myrkyt, mitä koneissa käytetään pesuaineina ja on se kiva ettei ole meluhaittaakaan

Vierailija
177/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme kertaa päivässä?? Edes lomautettuna en syö noin montaa kertaa, vaikka olisin koko päivän kotona. 

Minä olen eläkkeellä ja syön viisi kertaa päivässä.

Vierailija
178/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mahdu vanhaan, muutoin näppärään kerrostaloyksiööni. Iloisesti rallatellen tiskailen käsin, ei ongelmaa. Tosin se rallattelu voi olla naapureille ongelma...

Vierailija
179/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kätevää käyttää moninkertainen määrä vettä?

Uusavuton voi laittaa vatiin pesu- ja huuhteluvedet.

Vierailija
180/200 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on mennyt viimeiset 30 vuotta. Laiska pitää ihmisen olla jos ei käsin viitsi tiskata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi