Yksin asuvat: tulisitko/tuletko hyvin toimeen ilman astianpesukonetta?
Katselen uutta asuntoa, ja aika moneen pienen asunnon "keittiöön" ei mahdu astianpesukone.
Kommentit (152)
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tulen toimeen. Kone mahtuisi, mutten tarvitse.
Sama mulla. Koneelle olisi tilaa, mutta en ole koskaan halunnut hankkia sitä. Yksineläjänä koen pärjääväni ilman.
riippuu toki siitäkin paljon viettää aikaa kotona. Itse teen viikottain monta päivää etänä töitä kotoa käsin eli kyllä sitä tiskiä kertyy. Toimistopäivinäkin kylläkin tulee puurokippo aamuin illoin, pari teemukia ja joku välipalalautanen. Etäpäivinä enemmän, mulla on 60cm tiskikone ja hyvin pyörii joka toinen tai kolmas päivä. Toki olen siinä mielessä nirso että käytän tee/kahvikuppeja vain kerran, en kierrätä päivän ekaa mukia pitkin päivää. Vesilasi on kyllä yleensä koko päivän sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tulisi toimeen ilman tiskaria. Laitan itse ruuat ja tulee myös leivottua. Näistä syntyy paljon tiskiä.
Leipomiseen riittää yksi kulho, ruoanlaittoon kattila, paistinpannu ja vuoka.
Entäs lasit, kahvikupit, lautaset, ottimet jne. Et näytä leipomisestakaan tietävän mitään kuten et ruoanlaitostakaan.
Mulla ei ole koskaan ollut tiskikonetta, (ikää 36) joten en sellaista osaa kaivatakkaan. Nykyään en enää asu yksin vaan miehen kanssa. Ei hänelläkään kai ole ollut ikinä tiskikonetta. Joskus sanoin, että sellainen voisi olla kiva kun koirista ja siitä, että tykätään kokkailla tulee niin paljon tiskiä. Mies sanoi vaan, että hankitaan jos haluat mutta hänen puolestaan ei tarvitse. Molemmat ihan tykätään tiskata. Kuulokkeet päähän ja rätti heilumaan. Ehkä jos ikinä tulee ihlisperheenlisäystä niin mieli varmaan muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pärjään ilman. Tiskaaminen on ihan mukavaa.
En edes halua tietää mistä kaikesta muusta nautit.
On kone, mutta en ole käyttänyt neljään vuoteen. Helpompi pestä saman tien, kuin kerätä koneeseen.
Ei ole astianpesukonetta, mutta palkkasin n e e k e r i n tiskaamaan.
Itse polttelen siggeä ja maiskuttelen konjakkia lepotuolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä joitain ihmisjoukkoja nyppii noin paljon se että jotkut pärjää ilman tiskikonetta tai jopa tykkää tiskata?
Koska te olette samoja höperöitä, pihejä mökinakkoja jotka ette ikinä matkustele ja tarjoatte likaisista mukeista pahaa kahvia.
Tiskikoneellisten kotona sitä vasta saa juoda likaiseksi jääneistä ja harmaista laseista. Yöks!
Asun keväästä talven tuloon sähköttömässä ja vesijohdottomassa mökissä jossa järvivedellä tiskailen kaikki ja kaikkien astiat olipa meitä yksi tai useampi. Kaupunkikämpässä on astianpesukone, mutta jos tiskiä on vähän, pesen ne käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä joitain ihmisjoukkoja nyppii noin paljon se että jotkut pärjää ilman tiskikonetta tai jopa tykkää tiskata?
Koska te olette samoja höperöitä, pihejä mökinakkoja jotka ette ikinä matkustele ja tarjoatte likaisista mukeista pahaa kahvia.
Olet kyllä sekaisin.
Teillä ei ole tiskikonetta, joka on todella hyödyllinen laite, mutta sitten teillä varmasti on kahvinkeitin😆. Jota kukaan ei oikeasti tarvitse sillä veden voi keittää vedenkeittimessä ja sen jälkeen sitä kaadetaan porojen päälle suodattimessa. Tulee lisäksi parempaa kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Tiskaan käsin.
Ja sen kyllä huomaa.
T. Vieraasi
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei ole tiskikonetta, joka on todella hyödyllinen laite, mutta sitten teillä varmasti on kahvinkeitin😆. Jota kukaan ei oikeasti tarvitse sillä veden voi keittää vedenkeittimessä ja sen jälkeen sitä kaadetaan porojen päälle suodattimessa. Tulee lisäksi parempaa kahvia.
Mene töihin. Ota Ukko Ylijumala sydämeesi. Muuta neuvoa ei tule
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole koskaan ollut tiskikonetta, (ikää 36) joten en sellaista osaa kaivatakkaan. Nykyään en enää asu yksin vaan miehen kanssa. Ei hänelläkään kai ole ollut ikinä tiskikonetta. Joskus sanoin, että sellainen voisi olla kiva kun koirista ja siitä, että tykätään kokkailla tulee niin paljon tiskiä. Mies sanoi vaan, että hankitaan jos haluat mutta hänen puolestaan ei tarvitse. Molemmat ihan tykätään tiskata. Kuulokkeet päähän ja rätti heilumaan. Ehkä jos ikinä tulee ihlisperheenlisäystä niin mieli varmaan muuttuu.
Jos tuon ikäisenä vietät aikaa av-palstalla, kohtalosi on vanhapiikuus.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tiskikonetta eikä kahvinkeitintä. Espressopannu sen sijaan on. Poronjenpäälle suoraan kaadetusta vedestä tehty kahvi taas ei kelpaa muuta kun metsäretkellä. Retkeillessä kun huonokin ruoka ja juoma maistuu kohtuulliselta.
helposti. niin vähän tiskiä tulee yksin asuvana että menee pari min ku tiskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vedenkeitin nyt on täysi turhake kun kattila ajaa ihan saman asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tulisi toimeen ilman tiskaria. Laitan itse ruuat ja tulee myös leivottua. Näistä syntyy paljon tiskiä.
Leipomiseen riittää yksi kulho, ruoanlaittoon kattila, paistinpannu ja vuoka.
Pullataikina:
Taikinakulho, yleiskoneen taikinakoukku, kulho jossa maito on lämmitetty mikrossa, kulho jossa voi on sulatettu mikrossa, kuppi jossa hiiva on liuotettu nesteeseen, taikinakaavin, pullasuti sekä kuppi voitelukananmunalle sekä pari lusikkaa ym
Voit myös käyttää teräskulhoa ja sähköhellaa, siinä saat säästettyä monta astiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskaan käsin.
Ja sen kyllä huomaa.
T. Vieraasi
Se on aivan totta! Sen huomaa todella puhtaista ja kirkkaista astioista.