Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin asuvat: tulisitko/tuletko hyvin toimeen ilman astianpesukonetta?

Vierailija
26.02.2026 |

Katselen uutta asuntoa, ja aika moneen pienen asunnon "keittiöön" ei mahdu astianpesukone.

Kommentit (152)

Vierailija
61/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aivan järjetön laite tiskikone kahden hengen taloudessa. Ensin huuhtelet astiat, sitten tiskikoneeseen odottamaan sen täyttymistä. Lopulta kone käymään, odotellaan. Astiat pois koneesta. Välissä valmistusastiat ja arat astiat pestävä kuitenkin käsin." 

En koneeseen laitettavia astioita tarvitse huuhdella. Ja täyttymistä se odottaa ihan itsekseen. Käynnistäminen vie 30s ja itsekseen se kone pesee samalla kun katson netflixiä tai teen töitä. Pitää ne astiat laittaa pois käsin tiskauksenkin jälkeen. Ei ole arkoja astioita, en pese mitään käsin välissä. 

"Käsin tiskaten tuoreeltaan homma kestää max 10min/ ruokailukerta. Kahvin  jälkeen 3-5min

Syön päivässä 3 kertaa. En halua käyttää 3x10 minuuttia joka päivä tiskaamiseen, enkä myöskään halua seisottaa tiskejä pöydällä koko päivää odottamassa tiskausta (ja käyttää 20min kaiken tiskaamiseen kerralla). 

Vierailija
62/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pärjään ilman. Tiskaaminen on ihan mukavaa. 

Selvä. Muistan tuon seuraavan kerran kun täällä valitetaan siitä ettei mies tee kotitöitä. 

Lue aloitus uudestaan, siinä oli kyse yksin asuvasta.

Kerron silti muijalle että te naiset nautitte mm tiskaamisesta. 

Oletpa yksinkertainen. Ei varmaan kaikki naiset nauti jos joku nauttiikin. Sääliks käy sun muijaa kun tollanen pahvi kumppanina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun vuoroviikot yksin ja vuoroviikoin kahden teinin kanssa ja tulen hyvin toimeen ilman astianperuskonetta

Otan osaa ikävään elämääsi eronneena katkerana akkana. 

Vierailija
64/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukone kaikille köyhille. Se auttaa ja paljon. Asento voi olla huono joillekin jos pelkästään käsin tiskaa kaikki. Osa uupuneita tai vaivoja. -Terveenä eri asia tiskailla jos ei tule mitään vaivaisuutta,  mutta osa kyllästyy.

Vierailija
65/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan hyvin. Ja teen kyllä ruokaa enkä lämmitä vain eineksiä. Asuin poikani kanssa kaksin 15 vuotta ja silloinkin tiskasin käsin. Sehän on ihan peruskotityö. Ja hyvin mahtuisi se konekin, mutta en tarvitse. Jos kaikki pitää hoitaa helpolla, mihin käyttää säästyneen ajan. Sohvalla ja somessa?

Makaan paljon mieluummin sohvalla kuin tiskaan. Eli kyllä, esimerkiksi! Ei siitä saa mitään kunniamerkkiä että elää arkeaan mahdollisimman hankalasti ja kurjasti. 

Ei tavallinen kotielämä nyt niin hankalaa ja kurjaa ole. Tiskatessa kuuntelen aina mieluisia podcasteja.

En kuuntele PoDcAsTeJa ja jos kuuntelisin, tekisin sen mieluummin siellä sohvalla tai vaikka kävelyllä. 

Vierailija
66/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan olisi ilman. Vaikka asun yksin, niin kyllähän tiskiä tulee jo ihan ruoanlaitosta ja tietenkin vieraita käy. Eihän etäpäivinä edes ehtisi tiskata. Omituista, jos aikuisella ihmisellä ei olisi tiskikonetta nykyään. 

Vierailija
67/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää. Yhessäkään asumassani (vuokra)kämpässä ei ole ollut tiskikonetta. Ei vuokranantajan eikä omaa.

Vierailija
68/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Aion ostaa lähiaikoina sellaisen pöytämallisen joka toimii vesisäiliöllä.

Vierailija
69/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tulisi toimeen ilman tiskaria. Laitan itse ruuat ja tulee myös leivottua. Näistä syntyy paljon tiskiä.

Leipomiseen riittää yksi kulho, ruoanlaittoon kattila, paistinpannu ja vuoka.

Et kuule taida nuoria ruisleipiä. Se taikina on LIIMAA. 

Siihen taikinaan riittää yksi kulho.

Ja se kulho pitää TÄYTTÄÄ vedellä että ruistaikina irtoaa. Tilavuus 6 L. Kivaa?

Vierailija
70/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee juuri tiskiä.

Vierailija
71/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tulisi. Olen koko ikäni inhonnut astioiden tiskkaamista, se on kotitöistä inhokein. Minulla on aina ollut tiskikone ja tullee olemaan vaikka asun yksin. Viimeisin kiva ostos oli sähkömoppi.😂😂😂😂

sama, nykyisessä asunnossa ei ollut tiskaria, kärvistelin puoli vuotta "koska enhän mä sitä nyt tarvitse" ja tiskasin käsin eli joka toinen tai kolmas päivä oli raivokas tiskisessio..lisäksi olen todella herkkäihoinen eli en voi käyttää tiskiainetta ilman hanskoja edes yhden kupin pesuun. Joten nyt mulla on ollut tiskikone taas useamman vuoden. Jos muuttaisin yksiöön, hankkisin tod.näk semmosen pienen tiskarin minkä saa mihin tahansa pöytätasolle ja se hoitaa päivän tiskit.

Vierailija
72/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sanoo ettei tarvitse mutta oman kokemuksen  mukaan niissä tarjoillaan sitten rasvaisista mukeista ja lautasilta.

Vierailija
73/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä joitain ihmisjoukkoja nyppii noin paljon se että jotkut pärjää ilman tiskikonetta tai jopa tykkää tiskata? 

Vierailija
74/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tulisi. Enkä ajattelekaan asuvani niin pienissä koloissa, ettei astianpesukoneelle olisi paikkaa. 

Maksatko edes itse asumisesi kun noin pollakkaana?

Maksan tietysti. Olen aina maksanut ja asun velattomassa ok-talossa jo vaikka kuinka kauan. Yksin. 

Vierailija
75/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pärjään ilman. Tiskaaminen on ihan mukavaa. 

Käsien liottaminen emäksisessä allergisoivassa liejussa mukavaa? Ok. 

Neutraali (pH 6-8) pesuaine sopii hyvin kodin yleispuhdistusaineeksi. Neutraalit pesuaineet ovat yleensä turvallisia sekä käyttäjälle että erilaisille materiaaleille. Neutraaleja pesuaineita ovat esimerkiksi käsiastianpesuaine.

Joo ja mitä neutraalimpi on, sitä enemmän ja sitä kuumempaa vettä joudut käyttämään ja sitä enemmän hinkkaamaan. 

Vierailija
76/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tulisi toimeen ilman tiskaria. Laitan itse ruuat ja tulee myös leivottua. Näistä syntyy paljon tiskiä.

Leipomiseen riittää yksi kulho, ruoanlaittoon kattila, paistinpannu ja vuoka.

Pullataikina:

Taikinakulho, yleiskoneen taikinakoukku, kulho jossa maito on lämmitetty mikrossa, kulho jossa voi on sulatettu mikrossa, kuppi jossa hiiva on liuotettu nesteeseen, taikinakaavin, pullasuti sekä kuppi voitelukananmunalle sekä pari lusikkaa ym

Lämmitän maidon kulhossa, liuotan siihen hiivan, lisään (munan) sokerin, kardemumman, himppu suolaa, jauhoja, pehmeän voin ja loput jauhot. Voitelukananmunan voi laittaa samaan kulhoon kun taikina on siitä pois. Suti unohtui, sorry. Teen taikinat aina käsin. N. -69v.

Vierailija
77/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone löytyy kyllä mutta en ole käyttänyt sitä kuin 2 kertaa ja sekin oli silloin kun muutin asuntoon ja pesin kaikki muuttolaatikoissa olevat aterimet, lasit ja astiat. En halua pitää haisevia astioita koneessa niin pitkään että saan koko koneellisen täyteen, johon menisi varmasti viikko. Järkevämpää pestä lautanen, lasi ja aterimet heti ruokailun päätyttyä.

Vierailija
78/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tulisi. Mulla on minikeittiö ei siellä mahtuisi tiskaamaan. Pieni astianpesukone on eli normaalia kapeampi. 

Vierailija
79/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut astianpesukonetta. Ihan hyvin olen tullut toimeen 43 vuotta.

Lapsiperheessä tuo lienee merkittävä ajansäästökapine.

Vierailija
80/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomaisesti. Kun syö vain valmiseineksiä, ei tule tiskiä. Vähät astiat huuhdon kuumalla vedellä ja kuivaan talouspaperilla tarvitessa. Näin olen menetellyt viimeiset 20 vuotta. Kertaakaan ei ole ollut tarvetta tiskata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi