Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin asuvat: tulisitko/tuletko hyvin toimeen ilman astianpesukonetta?

Vierailija
26.02.2026 |

Katselen uutta asuntoa, ja aika moneen pienen asunnon "keittiöön" ei mahdu astianpesukone.

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tulisi toimeen ilman tiskaria. Laitan itse ruuat ja tulee myös leivottua. Näistä syntyy paljon tiskiä.

Leipomiseen riittää yksi kulho, ruoanlaittoon kattila, paistinpannu ja vuoka.

Et kuule taida nuoria ruisleipiä. Se taikina on LIIMAA. 

Vierailija
22/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen toimeen. Tässä asuttu n.170 vuotta ilman kodinkoneita, paitsi tämä läppäri. Ei ole silti tiskivuoria, -kukkuloitakaan ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pärjään ilman. Tiskaaminen on ihan mukavaa. 

Selvä. Muistan tuon seuraavan kerran kun täällä valitetaan siitä ettei mies tee kotitöitä. 

Lue aloitus uudestaan, siinä oli kyse yksin asuvasta.

Vierailija
24/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä asunnossani on apk, se on kyllä äärimmäisen kätevä varsinkin kun nykyään taloudessa kaksi henkilöä ja tykätään oikeasti laittaa ruokaa ja usein kutsutaan ystäviä myös syömään joten tiskiä tulee ihan erilailla paljon kuin yksin asuessa. Tosin tähän asuntoon muuttaessani 10v sitten apk vaikutti olevan rikki (luukun lukitus jotenkin epämääräinen) ja tiskailin käsin kunnes puolisoni muutti saman katon alle, ja hän kysyi miksei koskaan käytetä apk:ta, sanoin että se ei pysy kiinni enkä oo yksin kokenut tarvetta edes sille. No, ei se ollutkaan sen suuremmin rikki paitsi että lukko pitää avaamisen jälkeen "palauttaa" ala-asentoon manuaalisesti, muuten aivan toimiva. Uskon että voisin edelleen elää ilman, sillä ihan tykkään käsin tiskaamisesta (paitsi aterinten peseminen, se on hieman ärsyttävää nysväystä). 

Vierailija
25/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä. Muistan tuon seuraavan kerran kun täällä valitetaan siitä ettei mies tee kotitöitä. 

Miten toi nyt mihinkään liittyy? Itse en ole valittanut eikä ole mitään miestä mistä valittaa. 

Vierailija
26/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin tulen toimeen, omat ja kissani astiat jaksan tiskata käsinkin. Mun vanhemmillakaan ei ole ikinä ollut tiskikonetta ja hyvin pärjäävät.

Vierailija
27/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tulisi toimeen ilman tiskaria. Laitan itse ruuat ja tulee myös leivottua. Näistä syntyy paljon tiskiä.

Pullataikina:

Taikinakulho, yleiskoneen taikinakoukku, kulho jossa maito on lämmitetty mikrossa, kulho jossa voi on sulatettu mikrossa, kuppi jossa hiiva on liuotettu nesteeseen, taikinakaavin, pullasuti sekä kuppi voitelukananmunalle sekä pari lusikkaa ym

Vierailija
28/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38 ja en ole koskaan käyttänyt tiskikonetta.

Vierailija
29/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue aloitus uudestaan, siinä oli kyse yksin asuvasta.

Kerron silti muijalle että te naiset nautitte mm tiskaamisesta. 

Vierailija
30/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tulisi. Enkä ajattelekaan asuvani niin pienissä koloissa, ettei astianpesukoneelle olisi paikkaa. 

Maksatko edes itse asumisesi kun noin pollakkaana?

Vierailija
31/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 38 ja en ole koskaan käyttänyt tiskikonetta.

Olen 59 ja käyttänyt sitä 12-vuotiaasta asti. 

Vierailija
32/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulen joo. Tiskikone hajosi reilu vuosi sitten, enkä ole saanut aikaiseksi hankittua uutta ja ihan hyvin tässä on pärjätty.

"Aikaiseksi hankittua."

Lukeminen kannattaa aina.

Vierailija
33/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti. Elin noin 25 vuotta ilman tiskikonetta. Lapsena jo oli tiskivuorot, 6 hlön perhe.

Vierailija
34/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukoneen idea on ajan säästön lisäksi VEDEN säästö. Tajuatteko mummot?

Vierailija
35/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsien liottaminen emäksisessä allergisoivassa liejussa mukavaa? Ok. 

Neutraali (pH 6-8) pesuaine sopii hyvin kodin yleispuhdistusaineeksi. Neutraalit pesuaineet ovat yleensä turvallisia sekä käyttäjälle että erilaisille materiaaleille. Neutraaleja pesuaineita ovat esimerkiksi käsiastianpesuaine.

Vierailija
36/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kuule taida nuoria ruisleipiä. Se taikina on LIIMAA. 

Et ole tehnyt ruisleipää kun et tiedä että se taikinajämä irtoaa kuivuttuaan itsestään.  Paitsi että itse irrotan vasta seuraavan taikinan juureen. 

Vierailija
37/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone vie vähemmän vettä kuin käsin tiskaus. Mutta ei sen koneen valmistus ole mikään ekoteko. Vie energiaa ja syntyy jätettä.

Vierailija
38/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen. Minulla on niin vähän astioita että ne loppuisivat ennen kuin astianpesukone olisi täynnä. En enää laita ruokaa enkä leivo, joten tiskiä tulee hyvin vähän. Tiskaan jokaisen aterian jälkeen. Kahdessa edellisessä asunnossani oli tiskikone mutta en koskaan käyttänyt sitä.

Vierailija
39/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulen joo. Tiskikone hajosi reilu vuosi sitten, enkä ole saanut aikaiseksi hankittua uutta ja ihan hyvin tässä on pärjätty.

"Aikaiseksi hankittua."

Lukeminen kannattaa aina.

Jep, siispä kannattaa lukea kirjoja jos haluaa lukea hyvää kieltä, eikä puhekielistä keskustelupalstaa.

Vierailija
40/152 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten muutettua, en käytä astianpesukonetta yksin ollessa. Toki jos käy vieraita on kiva laittaa astiat koneeseen. Olen pikkasen toista mieltä  siitä että konepesu muka säästää vettä, vie muuten sähköäkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi