Jos saisit nyt tietää yllättäen olevasi raskaana, mitä tekisit?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Menisin kertomaan äidilleni ja isälleni sukuhaudassa.
M.58
Onnea tulevalle isälle.
Olisin nuortunut 60 vuotta. Ihmeiden aika ei ohi, toteaisin.
Iso järkytys ja suuri ihmetys kuka on isä, kun vaihtoehtoja ei ole. Aborttia en voisi tehdä, en todellakaan.
Olisin varmaan aika ihmeissäni ja järkyttynyt, mutta ainakin silloin täytyisi uskoa siihen että asiat eivät ole ns. Binäärisiä. Abortti siinä lopulta tulisi varmasti tehtyä, kun olen muutenkin ihan tarkoituksella lapseton. -M35
Todella järkyttynyt olisin. Taitaisin olla maailman ensimmäinen raskaaksi tullut vanhapoika. M66
Koska Suomessa synnytysvaurioita ei tunnisteta eikä hoideta, olisin järkyttynyt plussasta.
Mulla on jo osittain kadonnut tunto emättimestä yhden synnytyksen seurauksena. En halua tietää, mitä seuraavaksi hajoaisi.
Synnärillä ja jälkitarkastuksessa ei mitenkään kartoitettu oireita ja mahdollisten vaurioiden esiintymistä. Tähän ei ole siis olemassa mitään järjestelmällistä seulontaa.
Olisin hämmästynyt sillä en ole harrastanut seksiä yli vuoteen. Jos kuitenkin olisin ja olisin tullut raskaaksi niin tekisin abortin kun ei ole miestä kuvioissa. En halua lasta ilman miestä. Jos taas minulla olisi mies, ehkä saattaisin pitää lapsen.
N37, sinkku ja lapseton
Äitini oli lihava ja sai minut 52- vuotiaana vuonna 1947. Onnea!
Olisi se aika ihme kun en ole vuosiin harrastanut seksiä. En halua lapsia muutenkaan ja luultavasti vaipuisin vaan entistä suurempaan ahdistusmasennukseen jos näin kuitenkin olisi käynyt. Hautoisin kuolema-ajatuksia varmastikin niin kuin aina kun joudun huonoon jamaan.
Nipistelisin itseni hereille. En ole koskaan harrastanut seksiä. Ellei joku sitten olisi nukkuessani tunkeutunut kotiin ja tullut sisään. Siinäkin tapauksessa minipillerit säännöllisessä käytössä eikä kuukautisia ole joten aika epätodennäköistä. Olen myös hyvin herkkäuninen joten olisi aikamoinen ihme jos tuollainen olisi jäänyt huomaamatta.
Jos siltikin olisi totta niin sitten abortti. Kaksi sormea tekee erittäin kipeää joten vauvan pää varmaan repäisisi minut kahtia halki.
Seksiä olen kyllä harrastanut ja paljon, vaikka muuten ei enää uskoisi raskautumisen olevan mahdollista, joten universumin lahjana otettaisiin lapsi vastaan ja päävastuun kantaisi tällä kertaa kyllä isä, mä voisin synnytyksen jälkeen vähän ohjailla sivusta ja olla vain mukava ja pullantuoksuinen. N55
Abortin koska ablaation jälkeen on tosi epäkäytännöllinen alusta sikiölle. Abortin koska pää petti pari vuotta sitten enkä voi olla vastuussa lapsesta. Abortin koska en halua enempää lapsia näillä geeneillä: nerokkaita, mutta ahdistuneita ja nivelvaivaisia.
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomessa synnytysvaurioita ei tunnisteta eikä hoideta, olisin järkyttynyt plussasta.
Mulla on jo osittain kadonnut tunto emättimestä yhden synnytyksen seurauksena. En halua tietää, mitä seuraavaksi hajoaisi.
Synnärillä ja jälkitarkastuksessa ei mitenkään kartoitettu oireita ja mahdollisten vaurioiden esiintymistä. Tähän ei ole siis olemassa mitään järjestelmällistä seulontaa.
Mitä ihmettä?
Pohtisin onko lapsen isä J0el Hokka vai Pete Parkkonen
Melankoly is my home but heart said no
Suuresti hämmästyisin, oon suhteessa naisen kanssa enkä kikulia nähnytkään kolmeen vuoteen. Abortti olisi ainoa järjellinen vaihtoehto mulle.
Soittaisin lehdille sillä tämä olisi suoranainen ihme, kohtua minulla ei ole ollut yli kymmeneen vuoteen, se jouduttiin terveyssyistä poistamaan kun olin hieman yli parikymppinen.
Varmaan kysyisin tyttäreltä, että haluatteko yhden iltatähden...?
Vierailija kirjoitti:
Suuresti hämmästyisin, oon suhteessa naisen kanssa enkä kikulia nähnytkään kolmeen vuoteen. Abortti olisi ainoa järjellinen vaihtoehto mulle.
Pyhä henki on ennenkin saanut ihmeitä aikaan kuten Marian neitseellisen raskauden.
Kierukasta huolimatta. Ei sen läpi tapahdu mitään.