KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (1091)
Vierailija kirjoitti:
Miten teidän pää kestää tätä odotusta?? Mä en pysty keskittymään oikein mihinkään, kun ootan kuumeisesti jo tuloksia.
Niitä ei missään tapauksessa tule nyt. AMK-tuloksia tulee ensi viikolla ke tai to ja yliopistoa siitä viikon päästä.
Ei pidä stressata sellasita, mihin ei voi enää vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teidän pää kestää tätä odotusta?? Mä en pysty keskittymään oikein mihinkään, kun ootan kuumeisesti jo tuloksia.
Niitä ei missään tapauksessa tule nyt. AMK-tuloksia tulee ensi viikolla ke tai to ja yliopistoa siitä viikon päästä.
Ei pidä stressata sellasita, mihin ei voi enää vaikuttaa.
En tietenkään odota niiden tulevan nyt, mutta pakostakin jännittää, kun on kyse koko elämästä.
Ei se kestäkkään oon ihan hermona. Varsinkin kun munatikka ei oo mitään parasta ja viime vuonna pisteet oli hyvät mutta matikka hylättiin.
Toi on kyllä raakaa, että voi hyvistä pisteistä huolimatta tulla hylätyksi. :(
Vierailija kirjoitti:
Ei se kestäkkään oon ihan hermona. Varsinkin kun munatikka ei oo mitään parasta ja viime vuonna pisteet oli hyvät mutta matikka hylättiin.
Munatikka 🤣🤣🤣
Osaako joku sanoa voiko maisteriohjelmien tuloksia tulla jo kesäkuussa?
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku sanoa voiko maisteriohjelmien tuloksia tulla jo kesäkuussa?
Kevään haku ei taida koskaan mennä viimeiseen päivään. Eiköhän kaikki tule kesäkuun puolella, ja se sisältää tietenkin ihan jokaisen maisterihaunkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munatikka 🤣🤣🤣
Olin just kommentoimassa samaa: "Varsinkin kun munatikka ei oo mitään parasta". No eipä vissiin ole :DDD
Joo, siis AMK-koetulokset varmaan ensi viikolla julki ja siitä viikko niin yliopistot. Lääkis tulee tod.näk. aikaisemmin ja mitä lie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munatikka 🤣🤣🤣
Olin just kommentoimassa samaa: "Varsinkin kun munatikka ei oo mitään parasta". No eipä vissiin ole :DDD
Joo, siis AMK-koetulokset varmaan ensi viikolla julki ja siitä viikko niin yliopistot. Lääkis tulee tod.näk. aikaisemmin ja mitä lie.
Lääkis ja DIA tulevat aina loppupäässä, sillä niissä on käsin tehtäviä laskuja. Siksi ne ovat ekana, että jää eniten tarkastusaikaa.
Aika loppu G kokeessa kesken. Toinen aineisto oli ihan hirveetä poukkoilua. Eka aineisto suht ok. Jäi paljon kysymyksiä vastaamatta. 🥲
Vierailija kirjoitti:
Aika loppu G kokeessa kesken. Toinen aineisto oli ihan hirveetä poukkoilua. Eka aineisto suht ok. Jäi paljon kysymyksiä vastaamatta. 🥲
Tein klassisen virheen ja aloin lukea matskuja 😂 Sainkohan edes puoliin vastattua kyn osio jo sulkeutui. Kakkososio oli järkevämpi tai sanotaan helpompi. Tai sehän nähdään kun tulokset saadaan, epäilen jo nyt ettei koe ollut ainakaan "helppo". Messarista lähti porukkaa paljon pois heti kun sai lähteä. Mites muualla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munatikka 🤣🤣🤣
Perustuuko tämä tieto aiempiin vuosiin? Ite luulin että tässä pitää heinäkuuhun asti kärvistellä odotellen AMK-tuloksia😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munatikka 🤣🤣🤣
Perustuuko tämä tieto aiempiin vuosiin? Ite luulin että tässä pitää heinäkuuhun asti kärvistellä odotellen AMK-tuloksia😅
Juu, juu! Ensi viikon puolivälissä tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Miten G meni?
Vaikee, etenkin toka aineisto. Ei taida tulla paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munatikka 🤣🤣🤣
Kerta on olemassa chicken tikka, niin miksei myös muna tikka?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemusta monestakaan maisterihausta, mutta viime vuosina paljon kaikenlaisia tuloksia on tullut ennen juhannusta, joten arvaisin niin olevan nytkin. Saattaisiko maisteritulosten julkaisussa olla pienesti enemmän hajontaa, kuin perushaussa, en tiedä. Yamkit ainakin tän palstan perusteella tulevat vaihtelevasti.
Vaasan kauppiksen maisteritulokset tulee aina vasta pari päivää ennen takarajaa kesä- heinäkuun vaihteessa. Kamk yamk tulokset tulivat viime vuonna juuri näihin aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Hah hah hah hah hah hah, sama
hi hi hi
Onneks muitaki :D