KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (932)
Ärsyttää kun tuo Karelia amk nysvää tulosten kanssa. Muilla on jo teknisen alan tulokset selvillä. Oma tilanne ei etene ennen kuin sieltä tulee tietoa >:(
Ovatko DIA-tulokset jo tulleet?
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun tuo Karelia amk nysvää tulosten kanssa. Muilla on jo teknisen alan tulokset selvillä. Oma tilanne ei etene ennen kuin sieltä tulee tietoa >:(
Nyt on tulleet. Olen varasijalla 1. Onkohan mahdollista päästä, kun monimuotoon otetaan niin vähän todistuksella enkä ole enää ensikertalainenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tulleet. Olen varasijalla 1. Onkohan mahdollista päästä, kun monimuotoon otetaan niin vähän todistuksella enkä ole enää ensikertalainenkaan?
Mikä linja? Kyllä ykkösvarasijalya on hyvät mahdollisuudet tässä vaiheessa.
Mulla ei näy vielä DIA pisteitä. Mutta jotain tuli eilen kuten tuta ja jotain aloja.
liikkuuko varasijat viikonloppuisin?
Vierailija kirjoitti:
liikkuuko varasijat viikonloppuisin?
Varasija-ajo tehdään joka aamuyö, mutta koska uusia tuloksia ei tule, varasijojen liikkuminen on täysin minimaalista.
Tänään ehtii vielä tulla monet tulokset. Jos ei vielä tärppää, maanantaina taas jännäämään!
Onko täällä ketään joka olisi hakenut Laureaan kuntoutuksen ohjaajaksi valintakurssilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moneltako aamupäivällä järjestelmä päivittyy? (Varasijojen liikkuminen).
-varasija 79 😂
82--> 79 -->73
Paljonkohan vielä voi varasijat tippua ennen pääsykoepäivää? Ei yhtään huvittaisi lähteä pääsykokeeseen, mutta kai sitten on pakko.
Tänään varasija 63.
Täällä kanssa odotan sosiaalityön maisterihaun tuloksia. Olisi kiva tietää, jos ne joskus olisivat tulleet jo näin keväällä :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei näy vielä DIA pisteitä. Mutta jotain tuli eilen kuten tuta ja jotain aloja.
Nyt tuli DIA-tuloksia!
Onko logoissa vielä yhtään pisteet laskenut ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli DIA-tuloksia!
Avaa nyt meille kaikille hieman enemmmän näkyykö jo kaikki pisterajat jne?
Logopedian pisterajat on laskeneet tosi vähän, esim. Oulu ja Joensuukin pysyneet kuulemma tosi paikallaan ja tosi korkealla. Pientä liikettä kaikkialla, mutta ei mitään ihmeellistä. Tamperetta en näe, tietääkö joku siitä? Sitä kyseli joku toinenkin täällä, mutta vipusessa ei taida vieläkään olla pisterajoja näkyvillä.
Pistevipunen päivittyy vain pari kertaa koko haun aikana, joten sitä ei voi käyttää apuvälineenä.
Logo on muodostunut suosituksi alaksi itsenään ja nyt kun psykologiaa saa koko hakemuksen täyteen, on yhä harvemmalle minkäänlainen varavaihtoehto.
Jonot tulevat liikkumaan vasta, kun koetulokset tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli DIA-tuloksia!
No niin, omalla kohdallani siis kyseessä Tampereen yliopisto, Rakennustekniikan koulutus. Todistusvalinta ensikertalaisille hakijoille: alimmat hyväksytyt pisteet 121,5, kaikille hakijoille alimmat hyväksytyt pisteet 117,4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli DIA-tuloksia!
No niin, omalla kohdallani siis kyseessä Tampereen yliopisto, Rakennustekniikan koulutus. Todistusvalinta ensikertalaisille hakijoille: alimmat hyväksytyt pisteet 121,5, kaikille hakijoille alimmat hyväksytyt pisteet 117,4.
Kiitos oikein paljon tiedosta ja toivottavasti pääsit sisään, kuten oletan, joten menestystä ja onnea sinulle.
On logojonoissa lievää liikuntaa onneksi havaittavissa, suuremmat muutokset tulevat myöhemmin. Osa (varmaan etenkin aikuiset) hakee edelleen esim. psykologia + logopedia, koska eivät ole valmiita muuttamaan minne vain. Näin oli kaverillani, joka haki ensisijaisesti kotikaupunkiinsa psykalle (ja pääsi pääsykokeella!!), mutta oli laittanut myös logopedian kohteita hakemukselle.
Onko tietoa Aallon dia-valinnan pisteistä?
Se koskee kaikkia korkeakoulututkintoja tasosta ja koulusta riippumatta.
Eli jatkossa et saisi tässä tilanteessa ottaa paikkaa vastaan luopumatta vanhasta, mutta tässä haussa saat vielä niin tehdä.