Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL

Vierailija
26.02.2026 |

Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)

Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella. 

Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?

Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?

Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.

Kommentit (514)

Vierailija
421/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku saanut jo yliopistojen kauppatieteellisten tuloksia?

Vierailija
422/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko kukaan tietämään Tampereen yhteiskuntatutkimuksen tämänhetkistä pisterajaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa pliis, jos teidän opintopolku päivittyy. Mullakaan ei mitään liikettä vaikka eilen tuli monen alan tulokset. Ei ole mielestäni normaalia ettei ekan päivän jälkeen tapahdu mitään. Voiko olla esim. että tuloksia on tullut eilen kerralla niin paljon että systeemi on jotenkin tukossa?

Vierailija
424/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneltako aamupäivällä järjestelmä päivittyy? (Varasijojen liikkuminen). 

-varasija 79 😂

Vierailija
425/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä päivittyy joskus aamuyöllä. Näin edellisinä vuosina ja näin myös tähän aamuun asti, jolloin ilmeisesti kenelläkään ei ole päivittynyt mitään. Olis kiva kuulla, jos jollain tapahtunut muutoksia, mulla samat pisteet ja sijat kuin eilenkin.

Vierailija
426/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten usein vipunen päivittyy? Siellä ei näy vielä alkuviikolla tulleita tietojakaan. 

Vierailija
427/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Vaasan yliopistosta jo annettu palkkeja tai paikkoja? Jos haluatte avata sitä, millä pisteillä olette saaneet palkit tai paikan, niin moni meistä olisi teille todella kiitollisia.

Vierailija
428/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipunenkaan ei päivity, siellä on päiväkausia vanhat tiedot. Aiemmin jostain vipusen sivuilta näki, milloin eri osioita on päivitetty, mutta en muista enää mistä. En tiedä onko enää käytössäkään päivitystietojen julkaisu. Opintopolku on kuitenkin yleensä päivittynyt vähintään kerran päivässä.

Vierailija
429/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliskohan Tamkin tulokset tänää?

No ei tullut, tulisiko tänään...

Vierailija
430/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropoliasta verkko-tradenomin tulokset tulleet. Varasija 31 pisteillä 145 ei-ensikertalaisena. Muut jonot eivät ole eilisen jälkeen liikkuneet. 

Vierailija
431/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metropoliasta verkko-tradenomin tulokset tulleet. Varasija 31 pisteillä 145 ei-ensikertalaisena. Muut jonot eivät ole eilisen jälkeen liikkuneet. 

Mutta osaako joku kertoa, miksi olen mukana todistusvalinnassa, vaikka olen ottanut yliopistosta paikan vastaan vuoden 2014 jälkeen? Mun ymmärtääkseni näin ei pitäisi olla. 

Vierailija
432/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on vipusenkiin tullut päivityksiä! Viimeksi oliko ehkä maanantaina jotain liikettä.

Vierailija
433/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku ystävällinen laittaa suoran linkin tonne vipuseen?

Vierailija
434/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan vipusen tiedot nyt ajantasalla vai tuleeko vieläkin jälkijunassa?

Vierailija
435/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain n. vartin sisään kaksi sähköpostia joissa mun valintakoetunniste. Miksi, saiko joku muu?

Tekstari tuli jo eilen.

Vierailija
436/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta osaako joku kertoa, miksi olen mukana todistusvalinnassa, vaikka olen ottanut yliopistosta paikan vastaan vuoden 2014 jälkeen? Mun ymmärtääkseni näin ei pitäisi olla. 

Lähes kaikkialle pääsee myös toiskertalaisena todistuksella.

Lääkis, oikis, kauppis ja psyka eivät ota. Muut poikkeukset ovat yksittäisiä, ja niitä on, mutta pääsääntöisesti sekä yliopistoon että AMK:hon pääsee aina todistuksella. Joihinkin se on jopa ainoa hakuväylä, esim. Helsingin yliopiston ma-fy-ke ylioppilaat eivät saa osallistua pääsykokeeseen lainkaan.

Vierailija
437/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiiäks kukaan, miksi näkyy vain yksi todistusvalinta, mutta ei näy toista, jossa pitäis olla mun pisteitä? ( ei oo ollenkaan Todistusvalinta (YO)). Ja vain ykköstoiveessa on tollee
Todistusvalinta (AMM)    -      -     Opiskelijavalinta kesken

Tämä on se ns. palkkiteoria! Jos sulla oli eilen pisteitä siinä alempana, olet nyt päässyt tonne ylempään. Tulokset ovat jo järjestelmässä, mutta ne eivät ole vielä sinulla näkyvillä.

Jos sulla ei alempana vielä ollut pisteitä, et voi päätellä tuosta muuta kuin että tulokset ovat tulossa.l

Vierailija
438/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropolian jono liikahti 31 -> 30. 

Vierailija
439/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIsko tosiaan nyt tapahtunut opintopolun päivittyminen. En muista kaikkia yksittäisiä numeroita mutta joo, saattoi olla jotain liikahti. Omat varasijat tosin ei, niin vaikea sanoa. Harmi.

Vierailija
440/514 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten niin, että ei-ensikertalaisten jonossa on mukana ensikertalaisiakin? Eli jos nyt vaikka Metropoliaan oon sijalla 30 ja siellä on 4 paikkaa ei-enskoille, niin osa näistä 30 tyypistä mun edellä on enskoja? Ja ei-enskat voi saada vaan 4 paikkaa korkeintaan mutta enskat voi mennä niiden edelle jos ne on parempia?

(Kyllä ennen oli asiat suoraviivaisempia ja helpompia.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi