Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan kestää saada näkyviä tuloksia salilla?

Vierailija
26.02.2026 |

Monessa artikkelissa lukee että jo 1kk kohdalla pitäisi näkyä. Olen käynyt 3kk ja huomaan vain tosi vähän tulosta jos oikein "pullistelen". 

Ohjelman on tehnyt kuntosalin PT lihaskasvu edellä ja käyn siellä 3-5kertaa viikossa. Olen laiha. Syön ohjeiden mukaan paljon ja säännöllisesti. Lepään riittävästi.

Motivaatio on poistumassa talven kanssa samaa matkaa kun tulosta ei näy ja alkaa jo nolottaakin kun kaikki kyselee mitä teen salilla tai käynkö edes oikeasti kun mitään ei huomaa.🤨

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni tekee salitreeninsä liian kevyesti. Lihas tarvii ärsytystä kasvaakseen.

Teetkö jokaisen sarjan siten ettei varaa jää enää yhteenkään toistoon?

Itse huomasin kuukaudessa voimatasojen nousun, kahdessa kuukaudessa pieniä muutoksia kropassa ja kolmannen kuukauden kohdalla huomas jo muutkin.

Vierailija
2/14 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan 4 asiaa. Syöt liian vähän. Treenaat liian kevyesti. Olet liian itsekriittinen tai sun Pt on näitä ketkä ei osaa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk ohjelmalla ja ruokavaliolla. Tuli itselle muutosta sen verran että porukka alkoi kysellä käynkö salilla tai mitä tapahtuu..

Jossain vuoden -1.5v kohdilla alettiin mua kutsuu bodariksi. Nyt 5v kohdalla ei ole epäselvyyttä mitä harrastan.

Vierailija
4/14 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu, että voima, siis se, miten paljon jaksaa nostaa, kehittyy huomattavasti nopeammin kuin lihasten ulkonäkö ja koko. Koon kasvattamiseen tarvitaan iso energiaylijäämä eli kuten joku kysyikin, syötkö sittenkin liian vähän. Ja sitä proteiinia pitää mupeltaa paljon. Liikkeitä mieluummin vähän ja sietämättömän isoilla painoilla kuin paljon ja pitkäkestoisesti pienillä painoilla. Jälkimmäinen lisää voimaa kyllä, mutta ei kasvata lihaksen kokoa. Lihasta on ylipäänsä vaikea saada kasvamaan

Vierailija
5/14 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nainen? Jos olet, lihaskasvu on huomattavasti hitaampaa kuin miehillä. Minkä ikäinen olet? Mitä vanhempi olet, sitä vaikeampaa on kasvattaa lihasmassaa. Miten painosi on kehittynyt? Jos painosi ei nouse, lihaksesi ei myöskään voi kasvaa, eli et syö tarpeeksi. Treenaatko KOVAA? Jos vain jumpataan, lihaskasvua on turha odottaa. 

Lisäksi sinulla on varmaan epärealistiset odotukset kehityksestä. Parissa kuukaudessa saatavat tulokset tulevat yleensä lähinnä rasvamassan vähenemisestä ja siten jo olemassaolevien lihasten esiintulosta.  

Vierailija
6/14 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% naisista treenaa aivan liian hiljaa saadakseen oikeastaan mitään kehitystä.

Vierailija
7/14 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6kk ohjelmalla ja ruokavaliolla. Tuli itselle muutosta sen verran että porukka alkoi kysellä käynkö salilla tai mitä tapahtuu..

Jossain vuoden -1.5v kohdilla alettiin mua kutsuu bodariksi. Nyt 5v kohdalla ei ole epäselvyyttä mitä harrastan.

"Käytsä salilla?!"

"En, synnyin ilmapalloksi."

Vierailija
8/14 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nainen? Jos olet, lihaskasvu on huomattavasti hitaampaa kuin miehillä. Minkä ikäinen olet? Mitä vanhempi olet, sitä vaikeampaa on kasvattaa lihasmassaa. Miten painosi on kehittynyt? Jos painosi ei nouse, lihaksesi ei myöskään voi kasvaa, eli et syö tarpeeksi. Treenaatko KOVAA? Jos vain jumpataan, lihaskasvua on turha odottaa. 

Lisäksi sinulla on varmaan epärealistiset odotukset kehityksestä. Parissa kuukaudessa saatavat tulokset tulevat yleensä lähinnä rasvamassan vähenemisestä ja siten jo olemassaolevien lihasten esiintulosta.  

Naisten lihakset kasvavat yhtä nopeasti kuin miesten. Ero on siinä, että miehillä on luonnostaan suuremmat lihakset ja matalampi rasaprosentti, joten kun molempien lihakset kasvavat 20 %, se näkyy miehillä selvvemmin.

Vierailija
9/14 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten lihakset kasvavat yhtä nopeasti kuin miesten. Ero on siinä, että miehillä on luonnostaan suuremmat lihakset ja matalampi rasaprosentti, joten kun molempien lihakset kasvavat 20 %, se näkyy miehillä selvvemmin.

No ei pidä paikkaansa.  Tai ehkä jossain höpö höpö teoriassa. Miehellä on testosteronia niinpaljon enemmän joka on tärkein lihasta kasvattava hormoni

Vierailija
10/14 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi naisten liian kevyesti treenaus. Käyn itse voimannosto salilla.  Kaikki siellä treenaavat saa todella hyvää valmennusta..

Harva nainen vetää esim maasta 200% omasta painosta..  Meidän salilla toi on ihan täysin normaali tulos 1v treenitaustalla.  

Vierailija
11/14 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tee tarpeeksi tiukkoja sarjoja ja mahdollisesti et lepää riittävästi. Viisi kertaa viikossa on aloittelijalle helposti liikaa, mutta se vähän riippuu mitä tekee minäkin päivänä.

Vierailija
12/14 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan nyt tota vielä. 

200% mave. 

Kässäri pysty punnerrus 20kg sarjapaino.

Kyykky 150% kehon painosta.

Penkki 80% kehon painosta. 

Siinä muutama mittari mihin jokaisen terveen 20-40v aktiivisen salilla kävijä naisen pitäisi pystyä helposti..

Tiedän erittäin hyvin että normi saleilla ehkä 1/20 pystyy tähän.

Vierailija
13/14 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt 1,5 v, enkä näe mitään eroa entiseen peilissä. Painomäärät ovat kyllä nousseet paljon. N 

Vierailija
14/14 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voima kehittyy alkuun nopeasti mutta viimeistään vuodessa huomaat jo selvän eron kehonkoostumuksessa. Se on pitkäjänteistä hommaa mutta palkitsevaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi