Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan kestää saada näkyviä tuloksia salilla?

Vierailija
26.02.2026 |

Monessa artikkelissa lukee että jo 1kk kohdalla pitäisi näkyä. Olen käynyt 3kk ja huomaan vain tosi vähän tulosta jos oikein "pullistelen". 

Ohjelman on tehnyt kuntosalin PT lihaskasvu edellä ja käyn siellä 3-5kertaa viikossa. Olen laiha. Syön ohjeiden mukaan paljon ja säännöllisesti. Lepään riittävästi.

Motivaatio on poistumassa talven kanssa samaa matkaa kun tulosta ei näy ja alkaa jo nolottaakin kun kaikki kyselee mitä teen salilla tai käynkö edes oikeasti kun mitään ei huomaa.🤨

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50 v, treenannut pari vuotta aktiivisesti, eikä se kyllä paljon näy. Kannattaa kai tässä iässä olla tyytyväinen, kun suunta sentään on ylös eikä alaspäin.

Vierailija
22/22 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on sanottu, että voima, siis se, miten paljon jaksaa nostaa, kehittyy huomattavasti nopeammin kuin lihasten ulkonäkö ja koko. Koon kasvattamiseen tarvitaan iso energiaylijäämä eli kuten joku kysyikin, syötkö sittenkin liian vähän. Ja sitä proteiinia pitää mupeltaa paljon. Liikkeitä mieluummin vähän ja sietämättömän isoilla painoilla kuin paljon ja pitkäkestoisesti pienillä painoilla. Jälkimmäinen lisää voimaa kyllä, mutta ei kasvata lihaksen kokoa. Lihasta on ylipäänsä vaikea saada kasvamaan

Proteiinia tarvitaan riittävästi, mutta ei ylettömästi. Tutkimukset osoittavat, ettei lisäproteiinista ole juuri apua.
Jos treenaa kovaa - siis oikeasti - kannattaa syödä enemmän kuin kuluttaa. Ja nimenomaan laadukasta ruokaa, ei sokerisia palautusjuomia ja suklaan puputtamista iltanälkään. Esimerkiksi jos tavoitepainosi on 50kg -> 60kg, ja pääasiassa lihasta, syö kuin 60-kiloinen. 
Toistomääristä usein sanotan, että 1-5 =voiman kasvu, 6-12 = lihaskasvu, enemmän = kestävyys. Aivan tarkalleen tuo ei pidä paikkaansa, mutta käytännössä sikäli, että on paljon helpompaa vetää 8:n kuin 20:n toiston sarja oikeasti tappiin saakka. Jos haluaa lihaskasvua, niin kannattaa tehdä hitaasti puristaen, ja painot sen mukaan. Siten, että oikeasti tunnet sen poltteen juuri siinä lihaksessa jota kulloinkin treenaat ja viimeiset toistot ovat sellaisia joihin nipin napin pystyt.
Useimmat, ja etenkin naiset, treenaavat liian kevyillä painoilla ja lopettavat sarjan liian aikaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme