Miten kauan kestää saada näkyviä tuloksia salilla?
Monessa artikkelissa lukee että jo 1kk kohdalla pitäisi näkyä. Olen käynyt 3kk ja huomaan vain tosi vähän tulosta jos oikein "pullistelen".
Ohjelman on tehnyt kuntosalin PT lihaskasvu edellä ja käyn siellä 3-5kertaa viikossa. Olen laiha. Syön ohjeiden mukaan paljon ja säännöllisesti. Lepään riittävästi.
Motivaatio on poistumassa talven kanssa samaa matkaa kun tulosta ei näy ja alkaa jo nolottaakin kun kaikki kyselee mitä teen salilla tai käynkö edes oikeasti kun mitään ei huomaa.🤨
Kommentit (44)
Eihän 3kk nyt ole yhtään mitään. Olen harrastanut nyt yli 10 vuotta ja kyllä se ehkä vähän näkyy, mutta koska olen muutenkin ylipainoinen ei sitä huomaa. Muista syödä enemmän kuin kulutat, muuten ei lihas kasva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan nyt tota vielä.
200% mave.
Kässäri pysty punnerrus 20kg sarjapaino.
Kyykky 150% kehon painosta.
Penkki 80% kehon painosta.
Siinä muutama mittari mihin jokaisen terveen 20-40v aktiivisen salilla kävijä naisen pitäisi pystyä helposti..
Tiedän erittäin hyvin että normi saleilla ehkä 1/20 pystyy tähän.
Pitäisi pystyä helposti, mutta 1/20 pystyy? Ristiriita much.
Varmaan pystyisi helposti, jos treenaisi voimaa, mutta varmaan vaan se 1/20 naisesta salilla tekee voimaan keskittyvää treeniä. Ei noihin tuloksiin millään lihaskestävyystreeneillä pääse. Toisekseen pitäisi uskaltaa syödä kunnolla, jota myös harva nainen todennäköisesti tekee. Eli ei siinä varsinaisesti mitään ristiriitaa ole.
Ihmisillä on eri tavoitteita salitreeneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan nyt tota vielä.
200% mave.
Kässäri pysty punnerrus 20kg sarjapaino.
Kyykky 150% kehon painosta.
Penkki 80% kehon painosta.
Siinä muutama mittari mihin jokaisen terveen 20-40v aktiivisen salilla kävijä naisen pitäisi pystyä helposti..
Tiedän erittäin hyvin että normi saleilla ehkä 1/20 pystyy tähän.
Pitäisi pystyä helposti, mutta 1/20 pystyy? Ristiriita much.
Varmaan pystyisi helposti, jos treenaisi voimaa, mutta varmaan vaan se 1/20 naisesta salilla tekee voimaan keskittyvää treeniä. Ei noihin tuloksiin millään lihaskestävyystreeneillä pääse. Toisekseen pitäisi uskaltaa syödä kunnolla, jota myös harva nainen todennäköisesti tekee. Eli ei siinä varsinaisesti mitään ristiriitaa
Minä sanoisin, että jälkimmäisessä ei ole ongelmia. Tosin se, mitä syödään on sitten toinen juttu.
Lihasten kasvattaminen on hiton hankalaa miehillekin eli jos nainen haluaa pyöreän pyllyn, niin paras treeni on samanlaista kuin bodareilla.
Ja ei, sinusta ei tule mitään lihasmonsteria.
Olen käynyt puolitoista vuotta 4 tai 5x viikossa salilla. Treenin kesto 1,5 tuntia, aktiivista voimaharjoittelua n 50 viiva 60 min.
Olen nainen, vasta n vuoden treenin jälkeen alkoi pylly pyöristyä. Nyt on muhkeat pakarat.