Nainen pääpahiksena tai ainoana pahiksena elokuvissa tai sarjoissa?
Tuli keskustelua miehen kanssa, että missä sarjoissa tai elokuvissa nainen on pääpahiksena tai ainoana pahiksena ja pääosassa. Onko niitä oikeasti tosi vähän vai eikö vain tule mieleen? Apuripahiksen roolia ei tässä haeta, esim. Bond-naispahikset.
Mulle tuli äkkiseltään mieleen:
- Ms. Ratched Yksi lensi yli käenpesän -leffassa ja siitä tehdyssä Netflixin sarjassa Ratched
- elokuvassa Vaarallinen suhde (Fatal attraction) Glenn Closen esittämä roolihahmo Alex
- elokuvassa Käsi joka kehtoa keinuttaa Rebecca deMornayn esittämä roolihahmo Mrs. Mott
Luetelkaapa lisää, ja nimenomaan pääpahiksia haetaan nyt. Ja jos löytyy tältä vuosituhannelta, niin sekin olis kiva tieto.
Kommentit (68)
vigilante
machete
bitch slap
kill kill
planet terror
harley quinn
misery
"Aileen oli pahis. Monella ihmisillä on hirveät olosuhteet taustalla. Vain osasta tulee pahiksia ja se on oma valinta."
Kyllä. Aileen Wuornos oli ihan yhtä lailla kylmäverinen pahis kuin vaikkapa Jeffrey Dahmer tai Ted Bundy. Ei karmeat olosuhteet pakota ketään m*rhaamaan muita, vaan kyllä se on ihan oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monster- Aileen Wuornos
Minun mielestäni on vähän kyseenalaista, että miten pahis hän oikeasti oli. Hirveät olosuhteet, ja elokuvassakin niitä vähän käsiteltiin.
Omasta mielestäni Homeland (suomeksi Isänmaan puolesta) on sellainen sarja, jossa päähenkilö on nainen ja aivan hirveä tyyppi. Kausia on 8 ja tämä päähenkilö on toki epämiellyttävä heti alusta lähtien, mutta jotenkin siinä kun muut hahmot kehittyvät ihmisinä, tämä junnaa koko ajan paikallaan ja sarjan edetessä aloin oikeasti vihata hänen jatkuvaa valehteluaan, itsekkyyttään, haluttomuutta kohdata pahuutensa, jne. Lopulta aivot nyrjähtivät ja aloin nauttia tyypin vastuuttomasta pahuudesta. Suosittelen.
Liekö sattumaa, että tuossakin sarjassa pahiksen nimi on Carrie. Kaikki ne hyvät miehet, jotka hän tapatti, nyyhkis.
Vierailija kirjoitti:
Game of thrones
Cersei oli tosiaankin hyvä pahis. Ehkä jopa vähän liiankin hyvä. Silti häntäkin käsittämättömästi rakasti loppuun asti periaatteessa hyvismies.
Vierailija kirjoitti:
Monster- Aileen Wuornos
Mä en pitäisi Wuornosia pahiksena. Jos ei halua tulla rskarina ammutuksi, niin sitten ei kannata rskailla.
Xenakin oli aluksi pahis. Tykkään enemmän tästä pahis-Xenasta.