Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen pääpahiksena tai ainoana pahiksena elokuvissa tai sarjoissa?

Vierailija
26.02.2026 |

Tuli keskustelua miehen kanssa, että missä sarjoissa tai elokuvissa nainen on pääpahiksena tai ainoana pahiksena ja pääosassa. Onko niitä oikeasti tosi vähän vai eikö vain tule mieleen? Apuripahiksen roolia ei tässä haeta, esim. Bond-naispahikset. 

Mulle tuli äkkiseltään mieleen:

- Ms. Ratched Yksi lensi yli käenpesän -leffassa ja siitä tehdyssä Netflixin sarjassa Ratched

- elokuvassa Vaarallinen suhde (Fatal attraction) Glenn Closen esittämä roolihahmo Alex

- elokuvassa Käsi joka kehtoa keinuttaa Rebecca deMornayn esittämä roolihahmo Mrs. Mott

Luetelkaapa lisää, ja nimenomaan pääpahiksia haetaan nyt. Ja jos löytyy tältä vuosituhannelta, niin sekin olis kiva tieto.

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta siis, en mä nyt mitenkään pahana pidä jos joku targetoi seksuaalirikollisia tai vaikka eläinrääkkääjiä ja päästelee näitä sitten päiviltään. "

Kuulostaa pahalta. Olet siis sitä mieltä, että tarkoitus pyhittää keinot, ja hyväksyt tietyissä - aika monissakin - tapauksissa hengenriiston?

No ei kaksi asiaa mun mielestä mitenkään montaa ole, mutta kukin tietenkin tämän tyylillään hahmottaa.

Mutta joo, ehdottomasti olen sitä mieltä. Jos joku ottaa päiviltä esim. aktiivisesti rikoksia tekevän pedarin, mielestäni teki vaan hyvän työn ja pelasti useita lapsia. Itse en tuollaisiin tekoihin lähtisi, mutta kyllä mä katseeni pois tuollaisesta tilanteesta kääntäisin ja jatkaisin matkaani asiasta ilmoittamatta.

Vierailija
122/124 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai 13

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siis ilmeisesti aika harvinaista, koska piti itekin alkaa ihan tosissaan miettimään. Monesti nainen voi kulkea pahiksen siivellä, mutta ei ole se pääkonna. 

-ap

Eikö noissa eroottisissa trillereissä ollut melkein aina niin?

Vierailija
124/124 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan samassa suhteessa kuin vaikkapa henkirikosten sukupuolijakauma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä