Nainen pääpahiksena tai ainoana pahiksena elokuvissa tai sarjoissa?
Tuli keskustelua miehen kanssa, että missä sarjoissa tai elokuvissa nainen on pääpahiksena tai ainoana pahiksena ja pääosassa. Onko niitä oikeasti tosi vähän vai eikö vain tule mieleen? Apuripahiksen roolia ei tässä haeta, esim. Bond-naispahikset.
Mulle tuli äkkiseltään mieleen:
- Ms. Ratched Yksi lensi yli käenpesän -leffassa ja siitä tehdyssä Netflixin sarjassa Ratched
- elokuvassa Vaarallinen suhde (Fatal attraction) Glenn Closen esittämä roolihahmo Alex
- elokuvassa Käsi joka kehtoa keinuttaa Rebecca deMornayn esittämä roolihahmo Mrs. Mott
Luetelkaapa lisää, ja nimenomaan pääpahiksia haetaan nyt. Ja jos löytyy tältä vuosituhannelta, niin sekin olis kiva tieto.
Kommentit (124)
Terminator 3. Paha terminaattori erittäin kaunis Kristanna Loken, muistinko oikein?
Vierailija kirjoitti:
"Näh. Kuten Wuornos itsekin totesi, hän jatkoi tappamista, koska virkavalta antoi siihen mahdollisuuden. Jos poliisit olisivat tehneet jotain r*iskaileville miehille, ei Wuornokselle olisi löytynyt tapettavaa.
Enemmänkin katson hänen suorittaneen yhteiskuntapalvelusta toimillaan."
No, onko tällä periaatteella esim. Dexter-sarjan pääosahahmo Dexter Morgan hyvis tai ylipäänsä hyvän asialla? Tai kuka tahansa muu, joka m*rhaa vain pahoja ihmisiä?
Mä en muista tota Dexter-sarjaa. Mun mielestä se vaan teki niitä tiedejuttuja, eikä murhuroinut ketään.
Mutta siis, en mä nyt mitenkään pahana pidä jos joku targetoi seksuaalirikollisia tai vaikka eläinrääkkääjiä ja päästelee näitä sitten päiviltään.
Morsian pukeutui mustaan.
Siitä voi olla montaa mieltä, että kuka oli se pahis alunperin.
The Life and Loves of a She-Devil
Brittisarja, missä jätetty vaimo muuttuu monellakin tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Näh. Kuten Wuornos itsekin totesi, hän jatkoi tappamista, koska virkavalta antoi siihen mahdollisuuden. Jos poliisit olisivat tehneet jotain r*iskaileville miehille, ei Wuornokselle olisi löytynyt tapettavaa.
No, onko tällä periaatteella esim. Dexter-sarjan pääosahahmo Dexter Morgan hyvis tai ylipäänsä hyvän asialla? Tai kuka tahansa muu, joka m*rhaa vain pahoja ihmisiä?
Mä en muista tota Dexter-sarjaa. Mun mielestä se vaan teki niitä tiedejuttuja, eikä murhuroinut ketään.
Mutta siis, en mä nyt mitenkään pahana pidä jos joku targetoi seksuaalirikollisia tai vaikka eläinrääkkääjiä ja päästelee näitä sitten päiviltään.
Anteeksi, kun sivusta huutelen, mutta siis luuletko että tuossa puhuttiin siitä lasten piirretystä :D
Vierailija kirjoitti:
Morsian pukeutui mustaan.
Siitä voi olla montaa mieltä, että kuka oli se pahis alunperin.
The Life and Loves of a She-Devil
Brittisarja, missä jätetty vaimo muuttuu monellakin tavalla.
Näistä tulikin mieleen Stepford Wife ja Death Becomes Her
Justiina Pekka Puupää-elokuvissa.
Lastenelokuvat: Arielin Ursula (Ulla Tapaninen) on uskomaton suomennetussa versiossa.
Peppi Pitkätossu.
Venyttelee silmiään ja sanoo zing zang zong, ja isäkin on joku nee ke rikuningas muka. Peppi on ilmiselvä pahis joka joutaisi roviolle. Tätä menoa sen kirjat ainakin poltetaan pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, kun sivusta huutelen, mutta siis luul
Joo, luulin. Piti googlettaa asia ja tuo toinen (tässä yhteydessä kieltämättä huomattavasti loogisempi) Dexter oli minulle aivan tuntematon sarja. Mennyt aikoinaan totaalisen ohi.
Suomalainen tositeeveesarja Linna, kertoo naisvankilan arjesta. Taidettiin tehdä kaksi kautta.
Miten vasta hetki sitten mainittiin Orange is the new black - naisia kaikki rikolliset siellä.
"Mutta siis, en mä nyt mitenkään pahana pidä jos joku targetoi seksuaalirikollisia tai vaikka eläinrääkkääjiä ja päästelee näitä sitten päiviltään. "
Kuulostaa pahalta. Olet siis sitä mieltä, että tarkoitus pyhittää keinot, ja hyväksyt tietyissä - aika monissakin - tapauksissa hengenriiston?
Vierailija kirjoitti:
La Femme Nikita (1990), ja siitä tehdyt eri versiot.
Ei ollut pahin, vaan palkkatappaja. Uhrit eivät olleet taviksia, vaan korruptoituneita roistoja.
T: Tuntematon
The Glory
Orange is the New Black
Vincenzo