Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Nainen, tänne joudut sodassa"

Vierailija
25.02.2026 |

"Moni suomalainen nainen ei saa lähteä pakoon, jos Suomessa syttyy sota. Tämä koskee myös heitä, jotka eivät ole käyneet armeijaa ja monia pienten lasten äitejä. Katso, kuulutko tähän joukkoon."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c4cc17f2-6b89-4d94-a1bb-c4a378046a83

Haluaako joku kertoa tarkemmin tämän jutun sisällöstä? Nimim. "pienten lasten äiti"

Luulen, että kyse on hoitajista, mutta avatkaa. 

Oletko sinä se, joka ei saa poistua?

Kommentit (335)

Vierailija
181/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vaivaa ihmisiä ja mediaa? 

Sotahysteria. Nyt tarvittaisiin mieluummin muistutuksia siitä, että influenssaepidemiaakin voi torjuta maskeilla ja hyvällä hygienialla.

Miten epidemia vaarantaisi yhteiskunnan?

Mietis sitä ja esim koronahysteria aikaa ihmiset sekos ihan totaalisesti. 

Yksikään yhteiskunta ei kaatunut korona epidemiaan. Inhimillistä kärsimystä se ehkä aiheuttti ihmisille mutta yhtwiskuntaan tai yhteiskuntiin sen vaikutukset on kyllä minimaalisia.

Vierailija
182/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen melkein 50 ja täysi tumpelo käytännön töissä, paitsi ruoanlaitossa. Voin hyvin laittaa ruokaa ja tehdä muita simppeleitä hommia, näin olen aina ajatellutkin. Mummoni oli lotta. 

Mies saa tosin viedä teinipojan Ruotsiin tai muualle. Hän menee rintamalle vain minun kuolleen ruumiini yli.

Mä oon nainen ja jos mut pakotetaan rintamalle tai pavelemaan millään tavalla sotahulluja ja herroja niin tpan itseni mielummin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä on määrätty myös sairaita rintamalle. Niin käy Suomessakin, jos sota syttyy.

Siitä vaan. Minä saattaisin ampua omaan joukkoon, kun huimauskohtaus iskee. 

Vierailija
184/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain hyvää siitäkin että olen työtapaturmassa loukkaantumisen takia siirretty c-mieheksi. Eipä sillä että muutenkaan pistäisin tikkua ristiin nykysuomen eteen.

Sama. Miksi taistella maan ja kulttuurin puolesta, joka yritetään jo muutenkin tuhota.  Miksi taistella olemattoman terveydenhuollon puolesta. 

Vierailija
185/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, että ukrainalaiset naiset lähtivät ulkomaille mutta suomalaisia ei päästettäisi maasta?

Enemmän Suomessa on kyllä nuoria ukrainalaisia miehiä kuin naisia.

Vierailija
186/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotahysteria. Nyt tarvittaisiin mieluummin muistutuksia siitä, että influenssaepidemiaakin voi torjuta maskeilla ja hyvällä hygienialla.

Yksikään yhteiskunta ei kaatunut korona epidemiaan. Inhimillistä kärsimystä se ehkä aiheuttti ihmisille mutta yhtwiskuntaan tai yhteiskuntiin sen vaikutukset on kyllä minimaalisia.

Ai sekin että ihmiset jaoteltiin ja toinen osapuoli sai kuraa niskaan? Yrityksiä kaatui, velkapommia tuli jne

Vierailija
187/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa oli syksyllä 2023 sotien jälkeisen ajan korkein kuolleisuus ja väkilukuun suhteutettuna suurin kuolleisuus koko Euroopassa. Ihmeen vähän siitäkin puhuttiin, hallitus ei yhtään. Suomalaiset hämmästelevät enemmän sitä, miksi venäläiset eivät mahda Putinille mitään eivätkä amerikkalaiset saa Trumpia kuriin. Itse ollaan ihan samanlaisia.

Vierailija
188/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, että ukrainalaiset naiset lähtivät ulkomaille mutta suomalaisia ei päästettäisi maasta?

Enemmän Suomessa on kyllä nuoria ukrainalaisia miehiä kuin naisia.

Ymmärrettävää, ettei huvita taistella korruptoituneen systeemin puolesta. Menisivät itse vaan Ukrainan ja Venäjän "eliitti" sinne rintamalle. 

Vierailija
189/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sekin että ihmiset jaoteltiin ja toinen osapuoli sai kuraa niskaan? Yrityksiä kaatui, velkapommi

Ei yhteiskunta niihin kaatunut vai kaatuiko?

Vierailija
190/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain hyvää siitäkin että olen työtapaturmassa loukkaantumisen takia siirretty c-mieheksi. Eipä sillä että muutenkaan pistäisin tikkua ristiin nykysuomen eteen.

Sama. Miksi taistella maan ja kulttuurin puolesta, joka yritetään jo muutenkin tuhota.  Miksi taistella olemattoman terveydenhuollon puolesta. 

Kansaa kurjistetaan ja kyykytetään, mutta oletetaan ja edellytetään, että kansa kuitenkin puolustaisi pahoinvointivaltiota. Orpo-Purran hallitus ei selvästikään mieti asioita loppuun asti.

Vierailija
191/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, kannattaako tänne jäädä siviilinä haavoittumaan ja kuormittamaan sairaaloita...

Ei sairaalihin pääse kukaan jos järjestelmät ei toimi.

Näinpä, eli miten aikovat haavoittuneita hoitaa? Kyllä ne HUSin johdon ökytyösuhdeautot ovat tärkeämpiä kuin potilaat. 

Vierailija
192/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansaa kurjistetaan ja kyykytetään, mutta oletetaan ja edellytetään, että kansa kuitenkin puolustaisi pahoinvointivaltiota. Orpo-Purran hallitus ei selvästikään mieti asioita loppuun asti.

Eikä kyllä nämäkään jotka niiin kovasti ovat antamassa henkensä rakkaan isänmaansa puolesta🤔

Vierailija
193/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisia tunnutaan vihaavan oikein urakalla myös näköjään meidän omat suomalaisethan halutaa  hävittää maailmankartalta. 

Jokaisen karkuun haluavan naisen tulee syvästi hävetä. Ettekö halua tehdä osaanne maanpuolustuksen hyväksi? Miksi ette? Kyllä ne ukot varusteineen huoltoa tarvitsevat, että pystyvät hoitamaan hommansa. Samoin kaikki muu. 

Terv. nainen, joka haluaa kantaa vastuunsa

Se se vaan, että mulla on alaikäisiä lapsia, jotka mielellään veisin kyllä maasta pois, jos sota syttyisi. Olen myös kansainvälisissä tehtävissä itsekin, joten työllistyisin ulkomailla helposti ja nykyinen työnantajakin on itse asiassa ulkomainen, joten varmaan riittäisi ilmoitus, että vaihdan toimipisteeni toiseen maahan. 

Sen puoleen maanpuolustustahtoa ja kotimaan arvostusta noin muuten löytyy ja nuorempana harkitsin armeijaan menemistä (nyt olen jo 40+). Ihan vaan lasten takia haluaisin kyllä täältä pois siksi aikaa. Jälleenrakentamaan voitaisiin varmasti sitten palata. 

Mutta tiedostan, että mulle todennäköisesti määrättäisiin joku tehtävä jonkun infrapuolen asian koordinoinnissa tai kansainvälisen avun yhteistyön pyörittämisessä tms., jos siis käyvät naisten taitoja jotenkin henk.koht.tasolla läpi. Tiedä sitten mihin ne muksut laitetaan siksi aikaa.

Vierailija
194/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa oli syksyllä 2023 sotien jälkeisen ajan korkein kuolleisuus ja väkilukuun suhteutettuna suurin kuollei

Oliko niostä jotka kärsi epidemiasta eniten yhteiskunnan toiminnnan kannalta juurikaan merkitystä?

Sama vähän Ukrainassa ei yhteiskunta kärsi siitä että sieltä poistunut ihmisiä muualle. Enemmän se yhteiskunta kärsiisiitä että yhteiskunnan infra ei toimi.

Vierailija
195/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa peilataan talvi- ja jatkosotaa Ukrainan puolustussotaan ja tuetaan Ukrainaa sen takia, että saadaan ikään kuin revanssi Venäjää vastaan. Sen takia monella suomalaisella on yltiöoptimistinen ja kritiikitön suhtautuminen Ukrainaan ja sen mahdollisuuksiin. Baltiassa samankaltainen asenne. Kauempana Euroopassa ollaan realistisempia ja neutraalimpia. Saksan johto yrittää kylläkin militarisoida yhteiskuntaa, mutta vastustus on suurta, monesta eri syystä.

Vierailija
196/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, kannattaako tänne jäädä siviilinä haavoittumaan ja kuormittamaan sairaaloita...

Näinpä, eli miten aikovat haavoittuneita hoitaa? Kyllä ne HUSin johdon ökytyösuhdeautot ovat tärkeämpiä kuin potilaat. 

En tiedä miten ovat ajatelleet hoitaa mutta vähän huono on hoitaa jos järjestelmästä ei tietoja löydy. Toki on yhtä huono on kutsua ketään töihin. Ei niitä mappeja mistä tietoa löytyisi jos järjestelmät ei toimi ole missään.

Vierailija
197/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä valtio on jo pitkään ollut matkalla rappioon ja tällaista pitäisi sitten innolla puolustaa! Jopa pakolaiset joutuvat palaamaan maahansa päästäkseen hoitoon. Suomi on rappeutuvan kehitysmaan tiellä. Veteraanit taistelivat turhaan? Toivottavasti ei. Enää ei arvosteta koulutusta, terveydenhuoltoa, ei edes Suomen pohjavesiä, kun nekin olisi myyty ulkomaisille sijoittajille! 

Vierailija
198/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotapsykoosi. Suomessa päätekijöinä Kokoomus ja PS. Näiden politiikoilla varmaan sijoituksia aseteollisuudessa. Samat tahot kurjistaa kansaa joten luulevatko että köyhemmän väen piirissä on enää mitään maanpuolustushenkeä? Sitä Kekkosen ajan paratiisi suomea puolustaisi mielellään mutta nykyistä uusliberalistista köyhät kyykkyy suomea ei.

Vierailija
199/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä valtio on jo pitkään ollut matkalla rappioon ja tällaista pitäisi sitten innolla puolustaa! Jopa pakolaiset joutuvat palaamaan maahansa päästäkseen hoitoon. Suomi on rappeutuvan kehitysmaan tiellä. Vetera

Ne politiikot jotka veivät suomen Eu:n kurjistukseen, euroon ja natoon kuuluisi tuomita maanpetoksesta vankeuteen. Kokoomus, keskusta ja demarit pääsyyllisiä mutta persuillakin on näpit pelissä.

Vierailija
200/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten ovat ajatelleet hoitaa mutta vähän huono on hoitaa jos järjestelmästä ei tietoja löydy. Toki on yhtä huono on kutsua ketään töihin. Ei niitä mappeja mistä tietoa löytyisi jos järjestelmät ei toimi ole missään.

Siksi on meitä, ketkä tunkkaa kriisin aikana niitä järjestelmiä ja yhteyksiä. Siksi meillä suunnitellaan ja harjoitellaan ja varaudutaan tällaisiin asioihin

Se It-alalla oleva