Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Nainen, tänne joudut sodassa"

Vierailija
25.02.2026 |

"Moni suomalainen nainen ei saa lähteä pakoon, jos Suomessa syttyy sota. Tämä koskee myös heitä, jotka eivät ole käyneet armeijaa ja monia pienten lasten äitejä. Katso, kuulutko tähän joukkoon."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c4cc17f2-6b89-4d94-a1bb-c4a378046a83

Haluaako joku kertoa tarkemmin tämän jutun sisällöstä? Nimim. "pienten lasten äiti"

Luulen, että kyse on hoitajista, mutta avatkaa. 

Oletko sinä se, joka ei saa poistua?

Kommentit (335)

Vierailija
161/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin hoitoalaa, kun ensin tuli korona ja sitten Ukrainan sota. Olin ihan himpun vaille valmistumassa, mutta tiesin, etten jää alan töihin vaan jatkoin toiselle alalle. En koskaan valmistunut siitä syystä, etten halua joutua pakotetuksi tekemään hoitoalan töitä missään olosuhteissa. Nyt olen toimistorotta, jolla on perussairauksia ja pakenen ulkomaille sodan syttyessä, jos vaan on mitenkään mahdollista.

Vierailija
162/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päiväkodissa töissä, mutt menisin mieluummin sinne rintamalle vaikka tekemään ruokaa tai jotain. Jos henki lähtee ni sitten lähtee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin jossain dronesodassa säilyisi edes hengissä. Onko ihmiset ihan idiootteja?

Vierailija
164/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse intin käynyt nainen ja mut on työnantaja varannut kriisiajan palvelukseen. It-alalla olen

Vierailija
165/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin niin onnellinen jos saisin tehdä jotain hyödyllistä isänmaan puolesta, 57 v nainen ( pitkäaikaistyötön) 

Vierailija
166/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, että ukrainalaiset naiset lähtivät ulkomaille mutta suomalaisia ei päästettäisi maasta?

Suomessa suhtaudutaan sotauhkiin erittäin vakavasti, joten on ihan luonnollista, ettei täältä kykenisi poistumaan samalla tavalla kuin melkeinpä mistään muusta Euroopan maasta vastaavanlaisessa tilanteessa.

Jos Suomi suhtautuisi sodan uhkaan vakavasti, sairaaloita ei lakkautettaisi mutta Ahvenanmaan demilitarisaatio purettaisiin. Armeijan miesluvun kasvattaminen paperilla ei todellakaan ole mitään riittävää varautumista, varsinkaan kun poteroista käsin ei torjuta ohjuksia ei drooneja.

Ja jos sodan estäminen otettaisiin vakavasti, Suomen johdolla olisi puheyhteys Kremlin suuntaan sen sijaan, että nokitellaan ja tuudittaudutaan Natoon ja Trumpiin. Eurooppa kykenee enää juuri ja juuri auttamaan Ukrainaa eikä Trumpilla ole mitään selvää linjaa mihinkään asiaan.

Vierailija
167/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen päiväkodissa töissä, mutt menisin mieluummin sinne rintamalle vaikka tekemään ruokaa tai jotain. Jos henki lähtee ni sitten lähtee. 

🤭🤣

Vierailija
168/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaivaa ihmisiä ja mediaa? 

Vierailija
169/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin jossain dronesodassa säilyisi edes hengissä. Onko ihmiset ihan idiootteja?

Ovat ja sen lisäksi odottavat kotonansa että joku tulee pelastamaan vaikka kukaan ei tule. Nykyaseet tekee niin kamalaa jälkeä että tuskinpa jää edes märkä läntti. 

Vierailija
170/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset sotaelokuvat ja ylipäänsä menneiden sotien muistelut ovat iskostaneet suomalaisten mieliin vanhentuneet kuvitelmat siitä, millaista sodassa olisi. Lisäksi "Venäjä romahtaa" ja "venäläiset sotilaat paniikissa" -otsikot peittävät alleet uutiset Kiovan ja muiden ukrainalaisten kaupunkien ja jopa junien ja bussien pommituksista ja niiden uhreista.

Vierailija
171/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin niin onnellinen jos saisin tehdä jotain hyödyllistä isänmaan puolesta, 57 v nainen ( pitkäaikaistyötön) 

Kysyn sultakin ihan vakavissani: minkä isänmaan? Ai tarkoitat nykyisen sotanato Suomen jota pyörittää  mm who:n porukka ja jota myyty muualle pilkkahintaan 🤭

Vierailija
172/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotahysteria. Nyt tarvittaisiin mieluummin muistutuksia siitä, että influenssaepidemiaakin voi torjuta maskeilla ja hyvällä hygienialla.

Vierailija
173/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, kannattaako tänne jäädä siviilinä haavoittumaan ja kuormittamaan sairaaloita...

Vierailija
174/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, kannattaako tänne jäädä siviilinä haavoittumaan ja kuormittamaan sairaaloita...

Ei sun kannata. Suksi kuuseen täältä.

Vierailija
175/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sairaalihin pääse kukaan jos järjestelmät ei toimi.

Vierailija
176/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein 50 ja täysi tumpelo käytännön töissä, paitsi ruoanlaitossa. Voin hyvin laittaa ruokaa ja tehdä muita simppeleitä hommia, näin olen aina ajatellutkin. Mummoni oli lotta. 

Mies saa tosin viedä teinipojan Ruotsiin tai muualle. Hän menee rintamalle vain minun kuolleen ruumiini yli.

Vierailija
177/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotahysteria. Nyt tarvittaisiin mieluummin muistutuksia siitä, että influenssaepidemiaakin voi torjuta maskeilla ja hyvällä hygienialla.

No todella. Neljä vuotta sitten oli hetki, jolloin oli loogista pelätä sotaa. Sama tulokseton tahkoaminen jatkuu edelleen.

Vierailija
178/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten epidemia vaarantaisi yhteiskunnan?

Vierailija
179/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten epidemia vaarantaisi yhteiskunnan?

Mietis sitä ja esim koronahysteria aikaa ihmiset sekos ihan totaalisesti. 

Vierailija
180/335 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hyvää siitäkin että olen työtapaturmassa loukkaantumisen takia siirretty c-mieheksi. Eipä sillä että muutenkaan pistäisin tikkua ristiin nykysuomen eteen.